آشنایی با یک پروژه ساده و نوآورانه: فندک NanoSpark

در این مقاله از مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی یکی دیگر از تازه‌ترین پروژه‌های غیرمعمولی، بلند پروازانه و هیجان انگیز Kickstarter را معرفی خواهیم کرد: فندک NanoSpark

فندک nanoSPARK توسط گروه Exotac در آمریکا تولید شده است. این گروه دو سال پیش و از طریق سرمایه‌گذاری جمعی یک فندک معمولی را به بازار عرضه کردند. حال گروه Exotac محصول جدید خود را درkickstarter  معرفی کرده است.

NanoSpark یک کیت بسیار جمع و جور است که شما می‌توانید در هر مکانی که هستید از آن برای روشن کردن آتش استفاده کنید. این وسیله از دو جزء اصلی ساخته شده است: یک محفظه‌ی ضد آب فتیله‌ی فندک و یک سنگ فندک به شکل چرخ. استفاده از این فندک بسیار آسان است. بارزترین مزیت این فندک اندازه‌ی کوچک آن است. این وسیله آن قدر کوچک و سبک است که شما می‌توانید آن را به دسته کلید خود وصل کنید و زمانی که به آن نیاز دارید به سراغش بروید. قطعا در مقایسه با فندک‌های بزرگ‌تر این فندک برای استفاده‌ی روزانه خیلی مناسب نیست، اما وجود آن در جعبه‌ی وسایل شما برای مواقع پیش‌بینی نشده مفید خواهد بود.

آشنایی با یک پروژه ساده و نوآورانه: فندک NanoSpark

 

ویژگی‌های فندک nanoSPARK

این فندک از جنس آلومینیوم است تا در عین سبکی، استحکام آن نیز تضمین شده باشد. بدنه‌ی این فندک با استفاده از ماشین‌آلات CNC با دقت و ظرافت ساخته شده است.

بر خلاف فندک‌های رایج، nanoSPARK ضد آب است. اگر این فندک خیس شود تنها کافی است آب روی چرخ آن را خشک کنید. محفظه‌ی ضد آب این فندک به خوبی مهر و موم شده است تا فتیله را کاملا خشک نگه دارد.

هر فندک nanoSPARK شامل پنج فتیله است. این فتیله‌ها از جنس یک نوع کتان مخصوص ضدآب است ومی‌تواند به اندازه‌ی کافی شعله‌ور بماند تا برای روشن کردن آتش استفاده شود.

سنگ جرقه زن این فندک بسیار بادوام است و می‌توان برای مدت طولانی از آن استفاده کرد. البته در صورت مستهلک شدن این چرخ به آسانی قابل تعویض است.

آشنایی با یک پروژه ساده و نوآورانه: فندک NanoSpark

برای کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای kickstarter مراجعه نمایید.


با سایر پروژه‌های kickstarter آشنا شوید:

>>معرفی بهترین اسکیت بردهای برقی

>>فناوری جدید شرکت Logitech: شارژ بی سیم ماوس به وسیله صفحه‌ زیرین آن

>>آشنایی با چاپگر سه بعدی بافتنی Kniterate


منبع: digitaltrends

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام«مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی » مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *