معرفی اسکلت بیرونی مایوالکتریک بالاتنه شرکت Myomo

با ارتز جدید شرکت Myomo آشنا شوید. MyoPro یک ارتز آرنج، مچ و انگشتان دست است. این بازوی رباتیک برای افراد با فلج جزیی یا ضعف بازو ناشی از سکته مغزی، آسیب نخاعی و آسیب‌های اعصاب محیطی و بیماری‌های عصبی پیش‌رونده مانند ALS و ام‌اس (MS) طراحی شده است. آخرین مدل MyoPro، ارتز Motion-G به سیگنال‌های الکترومیوگرافی (EMG) ماهیچه‌های کاربر پاسخ می‌دهد و توانایی حرکت دست و بازو را در جهت دلخواه امکان‌پذیر می‌کند.

 معرفی اسکلت بیرونی بالاتنه شرکت Myomo

شرکت پزشکی ساخت ارتز و پروتز Myomo واقع در شهر کمبریج ایالت ماساچوست، ارتز فعال Motion-G که آخرین مدل MyoPro است را توسعه داده است. این ارتز برای افرادی که به خاطر اختلالات عصبی مانند سکته مغزی و آسیب بازو دست ضعیفی دارند طراحی شده است و به بیماران کمک می‌کند تا به کارهای روزمره خود در خانه و اجتماع بپردازند. Myomo ویژگی‌های جدیدی به اندام مصنوعی خود افزوده است که به سیگنال‌های الکترومیوگرافی (EMG) ماهیچه‌های کاربر پاسخ می‌دهد و حرکت دست و بازو را در جهت دلخواه امکان‌پذیر می‌کند. MyoPro بازوی رباتیکی است که منجر به نیروی کمکی و بهبود توان حرکتی کاربر می‎شود ولی نیاز دارد که کاربر به طور فعال اقدام به انجام کاری با دست کند.  وزارت امور سربازان ایالت متحده آمریکا (VA) اسکلت بیرونی جدید شرکت Myomo را برای استفاده سربازان مبتلا به آسیب‌های اندام بالاتنه تایید کرد. Paul Gudonis مدیرعامل شرکت Myomo درباره ارتز جدید Motion-G به پرسش‌های زیر پاسخ داده است.

معرفی اسکلت بیرونی بالاتنه شرکت Myomo

دستگاه ارتز فعال بالاتنه Motion-G چگونه کار می‌کند؟

این ارتز از حسگرهای غیرتهاجمی روی پوست بهره می‌برد و سیگنال‌های الکترومیوگرافی ماهیچه‌های کاربر را تشخیص می‌دهد. این سیگنال‌ها توسط کاربر هنگامی‌که سعی می‌کند دست و بازوی خود را حرکت دهد، تولید می‌شوند. همچنین از پردازش سیگنال در راستای تشخیص قصد کاربر مثل خم‌کردن بازو یا باز کردن دست برای برداشتن یک شی استفاده می‌شود. در این راستا ارتز به بازو کمک می‌کند تا حرکت موردنظر را انجام دهد.

این دستگاه برای چه نوع کاربرانی مفید و کاربردی است؟

افراد با فلج جزیی یا ضعف بازو ناشی از سکته مغزی، آسیب نخاعی و مغزی و آسیب‌های اعصاب محیطی و بیماری‌های عصبی پیش‌رونده مانند ALS و ام‌اس (MS) می‌توانند از این بازوی رباتیکی استفاده کنند.

آیا دستگاه می‌تواند مانند بازوی طبیعی حرکات پیچیده انجام دهد؟

دستگاه جدید شرکت Myomo از حسگرهای متعددی استفاده می‌کند و موتورهای آن، آرنج دست را قادر می‌سازد که خم شود و دست‌ها به راحتی باز و بسته شوند به طوری که کاربران می‌توانند آشپزی کنند و غذای خود را بدون کمک دیگران بخورند، کارهای خانه را انجام دهند و حتی به شغل خود بازگردند. در آینده موتورها و حسگرهای ظریف‌تری برای حرکت انگشتان روی دستگاه قرار خواهد گرفت.

آیا پاسخ ارتز بر اساس قدرت سیگنال EMG ورودی تعیین می‌شود؟

MyoPro متناسب با قصد کاربر پاسخ می‌دهد و با توجه به قدرت سیگنال ورودی ناشی از ماهیچه‌های فرد به آهستگی و یا سریع حرکت می‌کند. افزون بر این، شرکت در تلاش است ارتز مانند اندام طبیعی، حرکات طبیعی داشته باشد و کاربران بتوانند سینی را به راحتی در دستان خود نگه دارند و غذای خود را با چاقو و چنگال برش دهند.

آیا کاربران برای استفاده از دستگاه نیاز به آموزش و تمرین دارند؟

کاربران جدید MyoPro باید از متخصصان کاردرمانی آموزش ببینند و گواهی دریافت کنند تا به یک کاربر حرفه‌ای تبدیل شوند. برنامه‌های آموزشی به متخصصان کاردرمانی داده می‌شود تا به اجدید آموزش دهند.

ارتز MyoPro به صورت سفارشی برای هر کاربر ساخته می‌شود؟

ارتز جدید یک بازوی رباتیک سفارشی است که توسط متخصصان پروتز و ارتز به افراد ارائه می‌شود. برای متناسب بودن ارتز، پزشک متخصص قالب ارتز را به همراه اندازه‌گیری‌های دقیق از بازوی فرد آماده می‌کند و به محل تولید محصولات MyoPro ارسال می‌کند. در پایان یک بازوی مصنوعی که دقیقا متناسب با بازو و دست فرد موردنظر است تحویل داده می‌شود. متخصص ارتز پس از آن دستگاه را تنظیم می‌کند تا به درستی سیگنال‌های ماهیچه‌ای EMG را تقویت کند.


در زمینه شرکت Myomo تولیدکننده اسکلت‌های بیرونی بالاتنه بیشتر بخوانید:
>>توافق برای توزیع جهانی اسکلت بیرونی دست MyomoPro
>>شرکت Myomo پیشروی نوآوری در فناوری و کسب و کار
>>اسکلت بیرونی MyoPro به کمک نرم‌افزار SolidWorks برجسته می‌شود


منبع: Medgadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *