استفاده از Jet Suit شرکت Gravity Industries در رزمایش امداد و نجات کوهستانی ناتو

شرکت Gravity Industries معتقد است jet suitها، علاوه بر کاربردهای نظامی، پتانسیل لازم برای انجام ماموریت‌های امداد و نجات در مکان‌های صعب‌العبور را نیز دارند. این شرکت بریتانیایی پیش از این Jet Suit را به صورت جداگانه در عملیات‌های نظامی و امدادی مورد آزمایش قرار داده بود اما در رزمایش کوهستانی ناتو، ترکیبی از دو عملیات را به نمایش گذاشته است. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های پوشیدنی و توان افزا با Jet Suit بیشتر آشنا می‌شویم.

استفاده از Jet Suit شرکت Gravity Industries در رزمایش امداد و نجات کوهستانی ناتو

پوشیدنی Jet Suit با استفاده از پنج موتور توربین گازی با قدرت ۱۰۵۰ اسب بخار و نیروی رانش ۳۱۸ پوند (۱۴۴ کیلوگرم) ، بردی در حدود ۳ مایل (۵ کیلومتر) دارد و زمان پرواز آن متناسب با شرایط محیطی بین ۱ تا ۳ دقیقه است.

ویژگی های Jet Suit

این خصوصیات، محدودیت‌های قابل ملاحظه ای هستند. اما از مزایای آن می‌توان به سرعت بیش از ۵۰ مایل در ساعت (۸۰ کیلومتر در ساعت) و توانایی دستگاه برای بلند کردن کاربر به صورت عمودی تا ارتفاع ۱۲۰۰۰ فوت (۳۶۵۸ متر) و فرود بر روی یک جایگاه کوچک اشاره کرد. قابلیت‌هایی که برای کمک رسانی سریع به مصدوم در محیط‌های کوهستانی مورد نیاز است.

تصویر زیر نمایی از رزمایش کوهستانی ناتو در اسلوونی است. Richard Browning بنیان‌گذار و خلبان آزمایشی شرکت Gravity Industries، Jet Suit را پوشیده و پلاسمای خون را به یک سرباز مصدوم در دره‌ای در کوه‌های اسلوونی تحویل می‌دهد.

استفاده از Jet Suit شرکت Gravity Industries در رزمایش امداد و نجات کوهستانی ناتو

اگرچه Browning برای به حداقل رساندن وقوع حادثه غیر منتظره از مسیر جاده برای پرواز استفاده می‌کند، اما Jet Suit قابلیت پرواز بر روی هر سطحی از زمین را دارد و برای رفتن به مکان‌های صعب‌العبور بسیار کارآمد است.

سوالی که ممکن است در مورد رزمایش ناتو مطرح شود این است که آیا برای رساندن پلاسما به مجروحان استفاده از یک پهپاد راه حل ساده‌تری نبود؟ پاسخ قطعا بله است. بنابراین آیا Jet Suit یک فناوری در جستجوی یک کاربرد عملی است؟ واقعیت این است که مردم همیشه آرزوی پرواز را داشته‌اند و از آنجایی که Jet Suit مستقل‌ترین نمونه از پرواز انسان با نیروی موتور را امکان‌پذیر می‌کند، شاید نیازی به کاربرد عملی نداشته باشد. همچنین این شرکت چشم اندازی برای برگزاری مسابقات پرواز نیز دارد.


ربات های پوشیدنی برای کمک و توانبخشی
آشنایی با کاربردهای حسگرهای پوشیدنی


منبع: newatlas

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *