معرفی ۵ اسکلت بیرونی بالاتنه برای حمایت از حرکت طبیعی دست ها

اسکلت‌های بیرونی دستگاه‌هایی پوشیدنی و توسعه یافته‌ی ارتز معمولی هستند. این ربات‌ها برای کمک یا حتی بازیابی حرکات خاصی طراحی شده‌اند. در ادامه پنج اسکلت بیرونی بالاتنه را معرفی می‌کنیم که به بازیابی حرکات طبیعی دست یا اندام بالاتنه کمک می‌کنند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

معرفی 5 اسکلت بیرونی بالاتنه برای حمایت از حرکت طبیعی دست ها

MyoPro

MyoPro که ابتدا در مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) با همکاری دانشکده پزشکی هاروارد ساخته شد، یک ارتز برقی بازو و دست است که برای کمک به بازگرداندن عملکرد اندام فوقانی فلج یا ضعیف طراحی شده است. این دستگاه سیگنال‌های عصبی ضعیف (سیگنال‌های میوالکتریک) را از سطح پوست به طور کاملاً غیرتهاجمی و بدون ایمپلنت می‌خواند و از این سیگنال‌ها برای فعال کردن موتورهای کوچک و کمک به حرکت اندام، همانطور که کاربر قصد دارد، استفاده می‌کند. این کار بدون تحریک الکتریکی عضلات انجام می‌شود.

کاربر کاملاً دست، مچ، آرنج و بازوی خود را کنترل می‌کند. این بریس رباتیک سیگنال‌های ماهیچه‌ای ضعیف را برای کمک به حرکت اندام فوقانی تقویت می‌کند.

MyoPro را می‌توان برای شرایط پزشکی مانند فلج بازوی ناشی از سکته مغزی، آسیب شبکه بازویی یا مولتیپل اسکلروزیس (MS) استفاده کرد. این فناوری برای کمک به افراد در انجام فعالیت‌های روزمره طراحی شده است. همچنین توانبخشی، آموزش مجدد عضلات و افزایش دامنه حرکتی را تسهیل کند.

معرفی 5 اسکلت بیرونی بالاتنه برای حمایت از حرکت طبیعی دست ها
Myomo Inc

Hand of Hope

دستگاه درمانی Hand of Hope (HOH) برای توانبخشی عصبی عضلانی دست و ساعد استفاده می شود. این ربات در تلاش است به بیماران از طریق یادگیری مجدد حرکتی پس از سکته مغزی یا آسیب مغزی کمک کند.

این بریس در پشت دست آسیب دیده قرار می‌گیرد. ۲ حسگر سطحی نیز به عضلات فلکسور و اکستنسور متصل می‌شوند تا سیگنال‌های الکترومیوگرافی سطحی (sEMG) را تشخیص دهند. سیگنال‌های sEMG پردازش می‌شوند تا بریس بتواند در طول تمرین مشارکت فعال با کاربر داشته باشد. هیچ جریان الکتریکی به بیمار اعمال نمی‌شود.

معرفی 5 اسکلت بیرونی بالاتنه برای حمایت از حرکت طبیعی دست ها

ReoGo

ReoGo یک ربات بالینی اثبات شده است. این سامانه برنامه‌های آموزشی شخصی و بازی‌های تعاملی را برای تسهیل حرکات دو بعدی و سه بعدی، بهبود حرکت و بازیابی عملکردی اندام فوقانی ترکیب می‌کند. این راهکار به طور ویژه برای پاسخگویی به نیازهای توانبخشی طیف گسترده‌ای از بیماران مبتلا به سکته مغزی یا سایر آسیب‌های مرتبط با مغز و شرایط ارتوپدی در مراحل مختلف بهبودی طراحی شده است.

ReoGo این امکان را فراهم می‌کند تا بیماران از طریق آموزش مجدد عصبی عضلانی و بازآموزی مغز، حرکات طبیعی اندام فوقانی را دوباره بیاموزند. ReoGo از طریق حرکات تکراری فشرده و مداوم و بیوفیدبک پیشرفته، دامنه حرکت، سرعت، قدرت عضلانی و عملکردهای شناختی را برای ارتقای استقلال و کیفیت زندگی بیمار بهبود می‌بخشد.

معرفی 5 اسکلت بیرونی بالاتنه برای حمایت از حرکت طبیعی دست ها

سایبورگ پوشیدنی

HAL  نخستین سایبورگ پوشیدنی در جهان است که می‌تواند عملکردهای فیزیکی کاربر را بهبود بخشد، حمایت کند، تقویت کند و بازسازی کند.

هنگامی که یک فرد سعی می‌کند حرکت کند، مغز با سیگنالی به عضله فرمان حرکت می‌دهد. در این زمان، یک سیگنال بسیار ضعیف که نشان دهنده قصد کاربر برای حرکت است، روی سطح پوست ظاهر می‌شود. HAL با استفاده از حسگرهای خود که به سطح پوست متصل است، این به اصطلاح «سیگنال‌های بیوالکتریکی» را شناسایی می‌کند تا با دستورات ارادی کاربر، حرکات مورد نظر را انجام دهد.

تنظیمات مختلف محصول برای متخصصان پزشکی در دسترس است تا به کاربر کمک کنند حرکات موردنظر خود را راحت‌تر به دست آورد یا روی تصحیح سیگنال‌های غیرطبیعی از طریق تمرین‌های درمانی مناسب کار کند.

معرفی 5 اسکلت بیرونی بالاتنه برای حمایت از حرکت طبیعی دست ها
Cyberdine

AMADEO

AMADEO یک دستگاه توانبخشی رباتیک و مبتنی بر حسگر برای استفاده هر دو دست است. این ربات امکان درمان‌های کمکی و تعاملی را برای تک تک انگشتان و شست فراهم می‌کند. بیماران می‌توانند به سرعت و به راحتی آن را تنظیم کنند. بزرگسالان و کودکان می‌توانند از آن در تمام مراحل توانبخشی استفاده کنند و بیماران مبتلا به اسپاستیسیتی می‌توانند از آن استفاده کنند. برنامه‌هایی همچون تمرین‌های قدرتی و حفظ حداکثر دامنه حرکت با این ربات قابل انجام است.

معرفی 5 اسکلت بیرونی بالاتنه برای حمایت از حرکت طبیعی دست ها
Tyromotion

>> معرفی اسکلت بیرونی مایوالکتریک بالاتنه شرکت Myomo

>> پشتیبان بالا تنه جهت توانبخشی بیماران آسیب نخاعی


منبع:  tectales.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *