اسکلت بیرونی برای کارگران: گفتگو با Marius Kiss از German Bionic

فواید اسکلت بیرونی صنعتی دو برابر است. آنها نه تنها می‌توانند آسیب‌های اسکلتی عضلانی کارگران را کاهش دهند، بلکه می‌توانند با افزایش بهره‌وری از طریق سامانه‌های نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی از زنجیره تأمین حمایت کنند. نسل پنجم اسکلت بیرونی Cray X ساخت شرکت German Bionic دقیقاً این کار را برای مشتریانی همچون BMW، Ikea، Hermes و متخصص بین‌المللی تحویل بسته DPD انجام می‌دهد. این اسکلت بیرونی جدید در هر بار بلند کردن اجسام از ۶۶ پوند وزن حمایت کرده و به راه رفتن کاربر کمک می‌کند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت بیرونی برای کارگران: گفتگو با Marius Kiss از German Bionic

RoboticsBiz اخیراً مصاحبه‌ای با Marius Kiss، رئیس پژوهش و توسعه مکانیکی شرکت German Bionic داشته است. Marius ده سال تجربه در توسعه اسکلت بیرونی، از ساخت نمونه اولیه و نسل‌های متفاوت تا صنعتی شدن دارد. Marius مکاترونیک را با تمرکز بر رباتیک صنعتی در دانشگاه پلی‌تکنیک تیمیشوارا خوانده است.

در ادامه می توانید مصاحبه کامل را بخوانید:

۱- یکی از بزرگترین چالش‌های استقرار اسکلت‌های بیرونی در یک مجموعه صنعتی، مشکلات در برخورد با مراحل مختلف تولید و تغییرات پی در پی تولید ناشی از عدم قطعیت‌ها است. آیا همه اسکلت‌های بیرونی یک اندازه هستند؟ راهکارها چیست؟

فرآیند تولید از انباری به انبار دیگر و حتی از یک کاربر به کاربر دیگر متفاوت است، به همین دلیل یک راهکار سفت و سخت واقع بینانه نیست. با در نظر گرفتن این موضوع، ما مطمئن شده‌ایم که همه محصولاتمان، از جمله نسل پنجم Cray X، بسیار قابل تنظیم باشند تا بتوانیم به طیف وسیعی از مشتریان در مراحل مختلف تولید خدمات ارائه دهیم.

از دیدگاه سخت‌افزاری، اسکلت بیرونی German Bionic دارای کمربندها و تسمه‌هایی با اندازه‌های مختلف است. این اسکلت بیرونی برای قدهای مختلف نیز قابل تنظیم است. همچنین German Bionic قادر است اسکلت‌های بیرونی را برای مکان‌های کاری سفارشی کند.

از دیدگاه نرم‌افزاری، نسل پنجم Cray X دارای یک ویژگی هوشمند در محل است که داده‌های لحظه‌ای هم در مورد رفتار کارگر و هم گردش کار ارائه می‌دهد. این بدان معناست که پس از ارسال اسکلت‌های بیرونی به مشتریان خود، می‌توانیم عملکرد آنها را در انبار مشاهده کنیم. داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنیم می‌تواند در مورد هر چیزی باشد، از وزن جبران شده توسط دستگاه گرفته تا پیگیری شاخص‌های اصلی عملکرد کارگران. ما همچنین به‌روزرسانی‌هایی را ارسال می‌کنیم که به‌طور ویژه برای هر انبار و بر اساس راه‌کارهای مورد نیاز طراحی شده‌اند.

اسکلت بیرونی برای کارگران: گفتگو با Marius Kiss از German Bionic
Marius Kiss

۲- مطالعات اخیر نشان می‌دهد پوشیدن اسکلت بیرونی صنعتی فشار را بر روی یک قسمت از بدن انسان کاهش دهد، اما با انجام این کار، فشار روی قسمت دیگری افزایش می‌یابد. برای نمونه، فعالیت عضلانی در شانه و پشت بازو در حین کار بالای سر کاهش یابد، اما فعالیت عضلات در قسمت پایین کمر، شکم و پاها افزایش می‌یابد. همچنین، اسکلت بیرونی برای پوشیدن برخی از قسمت‌های بدن انسان راحت است، اما فشار تماسی ناراحت‌کننده‌ای را به قسمت‌های دیگر بدن وارد می‌کند. چطور این را مدیریت می‌کنید؟

از آنجایی که نسل پنجم Cray X یک اسکلت بیرونی فعال است، بار به طور فعال کاهش می‌یابد. برخلاف اسکلت بیرونی غیرفعال که وزن را در سراسر بدن توزیع می‌کند، اسکلت بیرونی ما انرژی جدیدی از باتری به کاربران ارائه می‌دهد. اسکلت بیرونی Cray X دارای یک نقطه لنگر بر روی ران‌ها است، اما اندازه‌گیری‌های ما نشان داده است که هیچ فشار اضافی روی سایر نواحی بدن اعمال نمی‌شود. برای اطمینان از اینکه کاربران فشار را تجربه نمی‌کنند، ساختار بیومکانیکی را اولویت‌بندی می‌کنیم و از نزدیک با یک درمانگر فیزیکی کار می‌کنیم.

۳- درباره نسل پنجم اسکلت بیرونی Cray X به ما بگویید؟ چه تفاوتی با سایر اسکلت‌های بیرونی موجود در بازار دارد؟

Cray X نخستین سامانه اسکلت بیرونی کاملاً متصل در جهان برای استفاده صنعتی است. درواقع ما تنها یک اسکلت بیرونی برای کمک به کارگران انبار نساخته‌ایم. ما سخت‌افزار را به نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی وصل کرده‌ایم تا ویژگی‌هایی همچون Smart Safety Companion به دست ‌آید. Smart Safety Companion یک سامانه نظارت دیجیتالی است که به کاربر از وضعیت نامناسب یا پتانسیل خستگی هشدار می‌دهد. داشتن یک اسکلت بیرونی متصل به این معنی است که می‌توانیم به‌روزرسانی‌های OTA را ارسال کنیم، دقیقاً مانند به‌روزرسانی‌های مدل تسلا. این به ما امکان می‌دهد تا با هم همکاری کنیم و با تطبیق به‌روزرسانی‌ها برای نیازهای مشتریان، فوراً محصول خود را بهبود ببخشیم.

جدا از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، اسکلت بیرونی Cray X دارای ویژگی کمک به راه رفتن، ضد آب برای پشتیبانی از موارد استفاده در فضای باز مانند کارگران ساختمانی و راه‌آهن و زمان تعویض ۱ دقیقه‌ای باتری ۴۰ ولتی است. همچنین دارای بهبودهایی در سامانه حمل و رابط بیومکانیکی انسان و ماشین است تا راحتی و امنیت بیشتری را برای کاربران فراهم کند.

در مقایسه با رقبا، Cray X یک اسکلت بیرونی فعال است. درواقع یک باتری از کاربر پشتیبانی و از فرسودگی و خستگی جلوگیری می‌کند. شرکت‌های دیگر از اسکلت بیرونی غیرفعال استفاده می‌کنند که در آن انرژی تولید شده توسط کاربر ذخیره و در صورت نیاز آزاد می‌شود. ما معتقدیم که این محدود کننده است و مشکلات ایمنی به همراه دارد.

۴- درباره همکاری فعلی خود با مشتریانی همچون  BMW، Ikea، Hermes و DPD بگویید؟

IKEA از اواسط سال ۲۰۱۹ از اسکلت بیرونی Cray X در انبارهای اروپایی خود برای محافظت از کارگران در برابر آسیب‌ها استفاده کرده است. افزون بر این، کارگران شعبه آلمانی BMW از Cray X برای محافظت از کمر کارگران هنگام تعویض لاستیک استفاده می‌کنند. German Bionic در حال حاضر تحت یک آزمایش طولانی مدت با متخصص تحویل بسته DPD است تا از کارگرانی که بسته‌های سنگین را بلند می‌کنند (گاهی اوقات تا ۷۰ پوند) پشتیبانی کند.

به طور کلی، Cray X روزهای بیماری را برای مشتریان خود تا ۲۵٪ کاهش می‌دهد و جبران وزن بلند کردن اجسام، ۱ تن یا بیشتر در ساعت برای هر کارگر است.

۵- آینده اسکلت‌های بیرونی در پنج سال آینده چگونه است؟ آیا می‌توانید در مورد موانع و پیشرفت‌های اخیر توضیح دهید؟

اسکلت‌های بیرونی طی پنج سال گذشته تغییر کرده‌اند، بنابراین من تنها می‌توانم تصور کنم که چقدر به پیشرفت تصاعدی ادامه می‌دهند. حتی در German Bionic، نمونه اولیه ما از سال ۲۰۱۶ به سختی از دیدگاه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به نسل پنجم Cray X شباهت دارد.

همانطور که قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفت می‌کنند و باتری‌ها، قطعات الکترونیکی و محرک‌ها کوچک می‌شوند، پیش‌بینی می‌کنم که شاهد ادغام بیشتر و بیشتر اسکلت‌های بیرونی با زندگی روزمره باشیم؛ حتی می‌توانیم برخی از آنها را با لباس یکپارچه کنیم.

به طور کلی، اسکلت‌های بیرونی در جامعه نیز ظاهر می‌شوند، نه فقط در انبارها. پس از کمک به کارگران در بلند کردن اجسام سنگین و برای بیمارانی که نیاز به حمایت از ستون فقرات دارند، ما اسکلت‌های بیرونی خواهیم دید که به صورت تفریحی برای فعالیت‌هایی همچون دویدن استفاده می‌شوند. حتی ممکن است در آینده مشاهده کنید بسته‌های شما توسط راننده‌هایی تحویل داده می‌شود که اسکلت بیرونی پوشیده‌اند.


>> رونمایی از نسل جدید اسکلت بیرونی Cray X: اسکلت بیرونی ساخته شده از فیبر کربن

>> اسکلت بیرونی German Bionics بر پایه اینترنت اشیا کار میکند


منبع:  roboticsbiz.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *