اسکلت بیرونی German Bionics بر پایه اینترنت اشیا کار میکند

در حال حاضر اتوماسیون کامل به دلایل اقتصادی یا تجربی ممکن نیست. ما به هوش و خلاقیت انسان نیاز داریم. به طور معمول در صورتیکه با بسته‌های غیر متعارف روبه‌رو شویم حضور انسان برای دستکاری آن در صحنه لازم است.  به ادعای سازنده اسکلت بیرونی CrayX، این وسیله نخستین اسکلت بیرونی در جهان است که با شبکه ابری کار می‌کند. این اسکلت بیرونی بر پایه Logixtics 4.0 قصد دارد نوآوری انقلابی خود را وارد صنعت کند. پشتیبانی از بدن کاربر هنگام جابه‌جایی بار بر عهده این وسیله است. وسیله به صورت هوشمند و فعال نحوه درست برهم‌کنش با کاربر و حرکات دقیق کاربر  هنگام جابه‌جایی بار را می‌آموزد. به کمک این وسیله عضلات قسمت پشت بدن آزاد خواهند بود و ستون مهره‌ها تحت فشار قرار نمی‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با کارکرد اسکلت بیرونی در ترکیب با فضای ابری با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

نسل چهارم اسکلت بیرونی CrayX از German Bionic

Logistics ۴٫۰

عبارت Logistics 4.0 به برقرار ارتباط در شبکه و اتصال دو طرفه فرآیندهای مختلف، اشیا فیزیکی، همکاران (بخش تامین ملزومات، سازندگان، فروشندگان، انبارداردی و ارائه دهندگان خدمات) و مصرف کننده از طریق اینترنت اشیا اشاره داد.

دیجیتالی شدن به کنترل بهتر ملزومات کمک می‌کند. در واقع قانون طلایی در این مورد این است که بدون دیجیتالی کردن چرخه ملزومات اولیه، نمی‌توان به Logistic 4.0 دست یافت. از این طریق یک اسکلت بیرونی:
با استفاده از داده‌ها به حفظ سلامت و ایمنی کاربردان کمک می‌کند.
خطر حوادث کاری را کاهش می‌دهد.
میزان مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.
به صورت موثر بازده کارمندان شرکت‌ها را افزایش می‌دهد(تا ۲۰ درصد)

 اسکلت بیرونی CrayX از German Bionic در فرودگاه

اعداد و ارقام در مورد کار با اسکلت بیرونی German Bionic

این اسلکت بیرونی را می‌توان مثل کوله پشتی پوشید که وزن بسیار کمی هم دارد. این وسیله ساخته شده از فیبر کربن تا وزن ۳۰ کیلوگرم را پشتیبانی می‌کند. به طور انباشه(جمعا) دریک ساعت این اسکلت بیرونی تا یک و نیم تن وزن اشیا را از بدن کاربر دور می‌کند. در واقع برخی کارگران انبارها روزانه تا ۱۰ تن بار را جابه‌جا می‌کنند. این میزان برابر وزن دو فیل است. اتصال به اینترنت احتمال خطا را در هماهنگی وسیله با کاربر تا ۱۰ درصد کاهش می دهدکه خود سبب افزایش بهره‌وری در کار به میزان ۲۲ درصد می‌شود. به این صورت کارهای بدنی ایمن‌تر، ساده‌تر، با خستگی کمتر و بازده بیشتر انجام می‌شوند.

حفظ ایمنی در محیط کار را چگونه با یک اسکلت بیرونی تضمین می کنیم ؟

نسل چهارم اسکلت بیرونی CrayX از German Bionic

برای فردی که در طول روز به دفعات خم می‌شود تا باری را بلند کند، راست می‌شود و بار را حمل می‌کنند؛ درد، خستگی و خطا در کار اجتناب ناپذیر است. چراکه فرد به طور مداوم فشار وارد بر قسمت پشت بدن و ستون فقرات را حس می‌کند. در داز مدت این افراد خطر بیماری‌های اسکلتی-عضلانی را به جان‌ می‌خرند.

در واقع بررسی ها نشان می‌دهد که با استفاده از اسکلت بیرونی CrayX میزان فشار وارد بر قسمت پایین پشت و کمر نصف می‌شود. به عبارت دیگر فعالیت این قسمت کمتر می‌شود. این واقعیت با بررسی میزان مصرف اکسیژن در این قسمت‌ها تائید شده است. به این صورت کاربر علاوه بر اینکه کار را بهتر انجام می‌دهد، غیبت ناشی از بیماری را نیز تجربه نخواهد کرد.

حال قابلیت هوشمند بودن را نیز به این وسیله بیفزایید. در این صورت شاهد افزایش مجدد بازده و پایداری کار در دراز مدت خواهیم بود. به گفته Norma Steller مسئول بخش IoT در German Bionic اندازه‌گیری‌ها حاکی از کاهش ۲۵ درصدی روزهای مرخصی به علت بیماری و ۱۲ درصد حوادث کمتر درمحیط کار به همراه افزایش ۱۸ درصدی کار گروهی بوده است.

دیگاه مسئول بخش IoT شرکت German Bionic در مورد اسکلت بیرونی متصل به اینترنت

این اسکلت بیرونی برای کارایی Logistic 4.0 آماده است. بستر ابری German Bionic IO نیروی کار را داده‌های به روز و دقیق مجهز می‌کند. به این صورت ردوبدل شدن داده‌ها میان همه سامانه‌های یک شرکت به صورت کاملا روان و بدون مشکل صورت می‌گیرد. به این شکل در هر لحظه در مورد وضعیت هر قسمت نیز شفافیت کافی وجود خواهد داشت. به طور کلی استفاده از شبکه به شرکت‌ها اجازه می‌دهد با هزینه کمتر هماهنگی عمور را انجام دهند.


راه اندازی سامانه هشدار اولیه ارگونومی برای حفظ ایمنی کارگران
ترکیب اسکلت بیرونی و واکر برای کمک به بیماران دارای مشکلات حرکتی
اسکلت های بیرونی شرکت ULS ROBOTICS


منبع: kollegeroboter

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *