با اسکلت بیرونی Amplify Knee بیشتر آشنا شوید

شرکت Bionic Power بیشتر به خاطر تلاش‌هایش در ساخت دستگاه‌های برداشت و ذخیره کننده‌ی انرژی شناخته می‌شود که به دنبال کاهش تعداد باتری‌هایی است که سربازان پیاده نظام باید حمل کنند. این شرکت همچنین در حال کار بر روی یک ارتز هوشمند است که به کودکان مبتلا به فلج مغزی (CP) کمک می‌کند تا کارآمدتر راه بروند، بیومکانیک را بهبود می‌بخشد و خستگی را کاهش می‌دهد. در ادامه با اسکلت بیرونی زانو Amplify آشنا می‌شویم. این اسکلت بیرونی توان‌افزا حین راه رفتن، بالا و پایین رفتن از پله‌ها و حرکت در مسیرهای ناهموار از فرد پشتیبانی می‌کند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

با اسکلت بیرونی Amplify Knee بیشتر آشنا شوید

اسکلت بیرونی Amplify

Amplify یک اسکلت بیرونی برقی زانو و دارای عناصر برداشت کننده‌ی انرژی است. دور ساق پا و ران بسته می‌شود و به یک کمربند متصل می‌شود تا از لغزش دستگاه به پایین با نیروی جاذبه یا چرخش بیش از حد اطراف ساق جلوگیری ‌کند. این فناوری را می‌توان در کمتر از یک دقیقه و یا با کمی تمرین در کمتر از ۳۰ ثانیه پوشید.

اسکلت بیرونی Amplify بسیار قدرتمند و شبیه سایر اسکلت‌های بیرونی فعال پایین تنه برای راه رفتن است، مانند Lockheed Martin ONYX و اسکلت بیرونی Keeogo ساخته شده توسط B-Temia. این اسکلت بیرونی برای میزان گشتاوری که می‌تواند ایجاد کند و دامنه حرکت، قابل تنظیم است. این اسکلت بیرونی در توانایی فرد برای حفظ تعادل و حرکت در مسیرهای ناهموار اختلالی ایجاد نمی‌کند.

با اسکلت بیرونی Amplify Knee بیشتر آشنا شوید

ماه می گذشته، Matthew Marino، متخصص اسکلت بیرونی، ارگونومی و عملکرد انسانی این فرصت را داشت که به کانادا سفر کند و با گروه Bionic Power ملاقات کند. او پس از امتحان اسکلت بیرونی Amplify گفت: «وقتی اسکلت بیرونی را خاموش کردم، می‌توانستم تفاوت را احساس کنم. می‌توانستم احساس کنم که در هر مرحله چقدر کمک می‌کند. هیچ راهی برای درک چنین اسکلت بیرونی بهتر از این نیست که آن را بپوشید و ببینید که چه کاری می‌تواند انجام دهد».

فرصت‌های بهبود

راحتی و کنترل دو حوزه اصلی هستند که اسکلت بیرونی Amplify را می‌توان بهبود بخشید. Matthew  توضیح می‌دهد: «من می‌خواستم توانایی تنظیم آن را داشته باشم یا اینکه ماشین خودش را تنظیم کند. برای نمونه، زمانی که من در زمین هموار بودم، دستگاه کمک بسیاری به من می‌کرد و می‌خواستم کمی آن را کم کنم زیرا راحت‌تر بود. همچنین بهتر است کنترل را بر اساس نوع فعالیت بهبود بخشید. Amplify باید آنقدر راحت باشد که توسط سربازان در مأموریت‌های طولانی که می‌تواند چند روز طول بکشد استفاده شود، باید بداند که چه زمانی سطح کمکی را که ارائه می‌دهد افزایش و یا کاهش داده و چه زمانی برای کاربران خود نامرئی شود.

در بازار غیرنظامی، Amplify باید هنگام انجام کارهای فیزیکی سنگین راحت باشد، در غیر این صورت مردم از آن استفاده نخواهند کرد. بنابراین راحتی و کنترل برای جلب پذیرش کاربران ضروری است و گروه Bionic Power این را می‌داند».

با اسکلت بیرونی Amplify Knee بیشتر آشنا شوید

اسکلت بیرونی Amplify ریشه در اسکلت بیرونی استخراج کننده انرژی Bionic Power دارد کهMatthew  این شانس را داشت که آن را نیز بپوشد. Matthew  می‌گوید: «برداشت‌کننده انرژی نیز مانند دستگاه Amplify نزدیک ساق پا قرار می‌گیرد، و تناسب خوبی داشت. باز هم می‌توان روی قابلیت تنظیم کار بیشتری انجام داد تا راحت‌تر شود. به ویژه برای استفاده طولانی (۸ ساعت و بیشتر). هنگامی که با آن راه می روید در حالی که روشن است مقاومت کمی در برابر حرکت وجود دارد زیرا دستگاه روشن است و کارهایی برای برداشت انرژی انجام می‌دهد. وقتی آن را خاموش می‌کنید می‌توانید احساسش کنید، حرکت دستگاه کمی راحت‌تر می‌شود، احساس این تفاوت جالب است. این برعکس چیزی بود که در ابتدا انتظار داشتم. در مجموع، تأثیرگذار بود که این اسکلت‌های بیرونی می‌توانند روی بدن قرار گیرند و فواید بسیاری دارند».

بعید است که تقاضای انرژی برای سربازان پیاده نظام به این زودی کاهش یابد. احتمال افزایش آن بیشتر است. اگر این دستگاه بتواند نیازهای انرژی سربازان را برآورده کند (یا تکمیل کند)، ممکن است بتواند مسیر پذیرش بالقوه در صنعت دفاعی را طی کند.

Matthew  در پایان می‌گوید: «گروه Bionic Power میزبانانی فوق‌العاده مهربان، دوستانه و عالی هستند. من از آنها قدردانی می‌کنم که به من اجازه دادند همه اسکلت‌های بیرونی را امتحان کنم. می‌دانم که این‌ها تنها نمونه‌های اولیه هستند، نه محصولات نهایی. من مشتاقانه منتظرم ببینم آنها چقدر می‌توانند پیشرفت کنند».


>> اسکلت بیرونی در صنایع غذایی

>> نوآوری های اسکلت بیرونی برای توانبخشی فک


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *