اسکلت بیرونی برای کمک به پزشکان و جراحان

شرایط کاری جراح گاهی سخت‌تر از یک کارگر صنعتی است. آنها باید با دستگاه‌های دست و پا گیر جراحی و در وضعیت‌های استرس‌زا و ایستادن طولانی مدت کار کنند. بنابر گزارش‌ها حدود ۹۰ درصد جراحان دچار اختلالات اسکلتی و عضلانی در پشت و گردن هستند. آنها باید بازوهای خود را در وضعیتی ناخوشایند بالا نگه دارند تا قسمت خاصی از بیمار را درمان کنند. اسکلت بیرونی Paexo Shoulder یک دستگاه پوشیدنی سبک وزن است و برای افرادی طراحی شده که مدت زمان طولانی را با بازوهای بالا گرفته، نزدیک یا بالاتر از سطح شانه، می‌گذرانند. این فناوری خستگی، لرزش و اختلالات اسکلتی عضلانی در طولانی مدت را کاهش می‌دهد. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت بیرونی برای کمک به پزشکان و جراحان

به عنوان یک جراح ممکن است موقعیتی را در اتاق عمل تجربه کرده باشید که در آن بازوهای خود را در وضعیتی ناخوشایند بالا نگه داشته‌اید تا قسمت خاصی از بیمار را درمان کنید. در واقع، شرایط کاری جراح سخت‌تر از یک کارگر صنعتی است. برای نمونه می‌توان به دستگاه‌های دست و پا گیر جراحی، وضعیت‌های استرس زا و نامناسب و ایستادن طولانی مدت اشاره کرد.

چندین مطالعه گزارش می‌دهند که جراحان در معرض خطر ابتلا به اختلالات اسکلتی- عضلانی هستند. حدود ۹۰ درصد جراحان اختلالات اسکلتی و عضلانی در پشت و گردن را گزارش می‌کنند. با این حال، مشکلات در شانه و سایر اندام‌ها نیز غیرمعمول نیست.

طبیعی است که بدن شما هنگام انجام مانورهای جراحی پیچیده و با دقت بالا خسته شود. چه جراح مغز و اعصاب، جراح پلاستیک یا نوع دیگری از پزشکان باشید که باید یک وضعیت را برای مدت طولانی حفظ کند.

نوآوری در ارگونومی جراحی در حال حاضر وجود دارد، اما به طور گسترده مورد پذیرش قرار نگرفته است. برای نمونه، چگونه می‌توانید تکیه‌گاه‌های ارگونومیک برای بازوها و پشت خود را پیدا کنید؟

اسکلت بیرونی برای کمک به پزشکان و جراحان

یک اسکلت بیرونی میتواند به تسکین عضلات شما کمک کند

پیشرفت در فناوری بیونیک می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. همانطور که پروفسور Veit Rohde، جراح مغز و اعصاب در دانشگاه گوتینگن از تجربیات خود می‌گوید: «تا به حال فکر می‌کردم اسکلت بیرونی کمکی برای بیماران دچار نقص حرکتی است».

Paexo Shoulder یک دستگاه پوشیدنی سبک وزن است و برای افرادی طراحی شده که مدت زمان طولانی را با بازوهای بالا گرفته، نزدیک یا بالاتر از سطح شانه، می‌گذرانند. این فناوری خستگی، لرزش و اختلالات اسکلتی عضلانی طولانی مدت را کاهش می‌دهد.

با تنها ۱٫۹ کیلوگرم وزن، به سختی متوجه خواهید شد که این اسکلت بیرونی وجود دارد. افزون بر این، تنظیم آن با انواع بدن آسان است. انجام عمل جراحی و شناور بودن بازوها در هوا را بدون خستگی تجربه خواهید کرد.

اسکلت بیرونی برای کمک به پزشکان و جراحان

پروفسور Rohde پیش از کشف Paexo shoulder جستجوی طولانی خود را برای یک راهکار مناسب توضیح می‌دهد: «در ابتدا، من به دنبال راه‌کارهایی مانند تکیه‌گاه‌های دستی روی میز جراحی بودم». اما تکیه‌گاه منجر به محدودیت در حرکت می‌شود. بنابراین او جستجوی خود را ادامه داد. پروفسور Rohde ابزاری می‌خواست که کشش گرانش روی بازوهای او را در طول جراحی‌های طولانی از بین ببرد. «انتظار من این است که اسکلت بیرونی Paexo طی جراحی‌های مغز و اعصاب ظریف در وضعیت نشسته به من کمک کند وخستگی در بازو و عضله دست را کاهش دهد تا در جراحی‌های طولانی‌تر دقت بالایی در جراحی داشته باشم.»

او امیدوار است اسکلت‌های بیرونی آینده فشار روی کمر و پشت ناشی از عمل جراحی را از بین ببرند. «برای آینده نیز می‌توانم تصور کنم که اسکلت‌های بیرونی به کاهش فشار پشت در حین جراحی کمک کنند. جراح می‌ایستد و اسکلت بیرونی مراحل جراحی را با ذخیره قدرت عضلانی تسهیل می‌کند، بویژه در جراحی‌های ستون فقرات و ارتوپدی».

او می‌گوید موقعیت‌هایی که یک جراح برای دوره‌های طولانی در آن قرار می‌گیرد، طاقت‌فرسا و در طول سال‌ها تکرار برای سلامتی مضر است. نخستین تجربه با Paexo امیدوار کننده است و فشار عضلانی را کاهش می‌دهد، اگرچه مطالعات آینده برای ارائه شواهد قطعی لازم است.

اسکلت بیرونی برای کمک به پزشکان و جراحان

اسکلت بیرونی برای پزشکان یک مفهوم جدید است

اگر با ایده اسکلت بیرونی به عنوان یک کمک جراح آشنا نیستید، به این دلیل است که آنها جدید هستند. حتی پنج سال پیش، آنها به راحتی در دسترس نبودند.

شرکت Ottobock بیش از ۱۰۰ سال است که محصولات بیومکانیکی و ارتوپدی تولید می‌کند. از سال ۲۰۱۲، بخش محصولات Paexo این شرکت بر کمک به افراد با کارهای سخت، متمرکز شده است. اسکلت‌های بیرونی این شرکت محل کار ارگونومیک‌تری ارائه می‌دهند. بنابراین، برای نمونه، جراحان می‌توانند با استرس و خستگی کمتر به کار سخت جراحی خود ادامه دهند. این اسکلت‌های بیرونی موضوع چندین مطالعه و تجزیه و تحلیل برای اثبات علمی اثربخشی آن در کاهش اختلالات عصبی عضلانی هستند.

اگر جراح هستید، احتمالاً احساس می‌کنید که یک وسیله کمکی که خستگی شانه، لرزش و در نهایت درد را تسکین می‌دهد، مفید خواهد بود. با این حال، دستگاهی را نمی‌خواهید که با فعالیت‌های شما تداخل داشته باشد. اگر چنین است، Paexo Shoulder می‌تواند دستگاهی باشد که به دنبال آن هستید. این اسکلت بیرونی سبک وزن است و پوشیدن آن آسان است.


>> آشنایی با اسکلت های بیرونی سری Paexo شرکت Ottobock

>> شرکت Ottobock با تصاحب suitX به یک ارائه دهنده پیشرو در جهان اسکلت بیرونی تبدیل میشود


منبع: paexo.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *