پیشگیری از آسیب سربازان ارتش بریتانیا با فناوری های پوشیدنی

مرکز شتاب‌دهنده‌ی دفاعی و امنیتی انگلیس (DASA) تصمیم دارد در راستای پیشگیری از آسیب و افزایش ایمنی ارتش بریتانیا از فناوری‌های پوشیدنی استفاده کند. واحد شتاب‌دهنده‌ی دفاعی و امنیتی در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد. این مرکز، ایده‌های نوآوران و کارآفرینان را جذب می‌کند تا به مقابله با چالش‌های دفاعی و امنیتی بریتانیا کمک کند. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.
پیشگیری از آسیب سربازان ارتش بریتانیا با فناوری های پوشیدنی
پژوهشی در سال ۲۰۱۷ نشان داد که ۱۹٫۸ درصد از نیروی دفاعی ارتش انگلیس به خاطر مشکلات پزشکی نتوانستند در محل استقرار ارتش آماده باشند. در میان آسیب‌های سربازان، بیشترین صدمه از آسیب‌های اسکلتی‌عضلانی (MuSculosKeletal Injury)، آسیب‌های محیطی ناشی از سرما (Non-Freezing Cold Injuries) و افت شنوایی در اثر سروصدا (Noise Induced Hearing Loss) گزارش شد. همان‌طور که بهترین تیم‌های ورزشی برای کاهش آسیب‌دیدگی تا ۷ الی ۱۲ درصد تلاش می‌کنند؛ ارتش بریتانیا نیز در تلاش است استقرار سربازان در ارتش به ۹۰ درصد برسد. این مطالعه، نه تنها اهمیت نیروی انسانی را نشان می‌دهد بلکه توجه به توانبخشی سربازان را در راستای کاهش هزینه‌ها آشکار می‌کند.

ارتش انگلیس با هدف بهبود میزان استقرار سربازان و سلامت عمومی آن‌ها، با بهره‌گیری از علم داده و فناوری در جست‌وجوی نوآوری‌های سریع است. هدف آن‌ها استفاده از حسگرهایی است که پیش از آسیب‌دیدگی برای اقدام سریع و پیشگیری از آسیب جدی، هشدار دهند. در این راستا، ارتش بریتانیا بر سه زمینه تمرکز دارد:

۱) پیشیگیری از آسیب‌های اسکلتی عضلانی (MSKI prevention) : آسیب‌های اسکلتی عضلانی دلیل اصلی مشکلات پزشکی سربازان ارتش انگلیس به شمار می‌آید. مطالعه سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد از سربازان آسیب‌دیده، ۶۶ درصد دچار آسیب‌های MSKI شده بودند. بهبود آسیب‌ها و توانبخشی سربازان تا سلامتی کامل حدود ۹ ماه طول کشید.

۲) آسیب‌های محیطی ناشی از گرما و سرما : آسیب‌های ناشی از سرما (NFCI) و گرما، ۲٫۵ درصد از انواع آسیب‌های سربازان را شامل می‌شود.

۳) افت شنوایی در اثر سروصدا (NIHL) : پنج درصد از آسیب‌های سربازان نیز در اثر نویز و سروصدای محیط ایجاد می‌شود.

ارتش بریتانیا در تلاش است فناوری‌های پوشیدنی را در راستای پیشگیری و نه درمان صدمه‌های وارد شده بر سربازان به کار برد. مرکز DASA در جست‌وجوی فناوری‌های نوین برای هشدار پیش از آسیب و روش‌های پیشگیری آسیب فیزیکی به کمک فناوری‌های پوشیدنی است. همچنین این مرکز از ایده‌های مدیریت داده و شناسایی کاستی‌های فناوری‌های پوشیدنی موجود با کاربرد پیشگیری از آسیب‌ استقبال می‌کند. هدف پایانی در بلندمدت، ارائه‌ی فناوری‌های مقیاس‌پذیر برای همه نیروی ارتش و در نظر گرفتن تمام شرایط محیط واقعی نظامی و امنیت سایبری است.


در همین زمینه بخوانیم:

>>توسعه نسل دوم اسکلت های بیرونی نظامی چینی
>>شرکت رباتیک RE2 قرارداد طراحی بازوی رباتیک برای ارتش ایالات متحده را بدست آورد
>>بررسی تأثیر اسکلت بیرونی روی میزان توجه و قدرت تصمیم گیری کاربر


منبع: wearable-technologies

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *