این بازوبند پارچه ای در واقع یک پد لمسی است

وقت آن رسیده است که برای پیشرفت بعدی در فناوری پوشیدنی آستین‌ها را بالا بزنیم. پژوهشگران راهی برای آسان‌تر کردن بازی‌های ویدیویی، طراحی کارتون‌ها و امضای اسناد ابداع کرده‌اند. بازوبند ابریشمی آنها، ساعد فرد را به صفحه کلید یا اسکچ پد تبدیل می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این فناوری پوشیدنی جدید با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

.

بنابر مقاله منتشر شده در انجمن شیمی آمریکا (ACS Nano) یک بازوبند ابریشمی، ساعد فرد را به صفحه کلید یا اسکچ پد تبدیل می‌کند. مواد سه لایه و لمسی، آنچه را که کاربر می‌کشد یا تایپ می‌کند، تفسیر و آن را به تصاویر در رایانه تبدیل می‌کند.

ترک‌پدهای رایانه‌ای و دستگاه‌های ثبت امضای الکترونیکی در همه جا وجود دارند، اما در پوشیدنی‌ها چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

روش کار

پژوهشگران پیشنهاد کردند از هیدروژل‌های شفاف و رسانای الکتریکی، پنل‌های منعطف با قابلیت لمس بسازند، اما این مواد چسبنده هستند که نوشتن روی آن‌ها را دشوار و پوست را تحریک می‌کند. بنابراین، Xueji Zhang، Lijun Qu، Mingwei Tian  و همکارانش می‌خواستند یک هیدروژل مشابه را در یک آستین پارچه‌ای راحت برای طراحی یا بازی روی رایانه بگنجانند.

پژوهشگران یک هیدروژل حساس به فشار را میان لایه‌های ابریشم قرار دادند. قسمت بالایی با نانوصفحات گرافن پوشانده شد تا پارچه رسانای الکتریکی شود. اتصال پنل حسگر به الکترودها و یک سامانه جمع‌آوری داده‌ها، پدی تولید کرد که به فشار واکنش می‌دهد و هنگام لغزش انگشت روی آن، اعداد و حروف را حس می‌کرد.

سپس این دستگاه در یک آستین ابریشمی با یک ناحیه لمسی روی ساعد قرار داده شد. در آزمایش‌ها، یک کاربر جهت بلوک‌ها را در یک بازی رایانه‌ای کنترل کرد و کارتون‌های رنگارنگ را در یک برنامه طراحی رایانه‌ای از آستین ترسیم کرد. پژوهشگران می‌گویند این پنل لمسی پوشیدنی می‌تواند الهام بخش نسل بعدی صفحه کلیدهای منعطف و اسکچ پدهای پوشیدنی باشد.


>> این دستگاه هوش مصنوعی در آینده جایگزین گوشی هوشمند میشود


منبع: techxplore.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *