با کولر شخصی Evapolar2 دما و رطوبت اطرافتان را مطابق با میل خود تنظیم کنید

در این مقاله از مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به معرفی و بررسی کولر شخصی Evapolar می‌پردازیم. این کولر خنکی را به صورت طبیعی در فضا منتشر می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید دما و میزان رطوبت هوای اطراف خود را مطابق با میلتان تنظیم کنید.

ویژگی‌ها

این کولر آبی با به کارگیری اثر خنک کنندگی تبخیری دمای هوا را کاهش می‌دهد.

Evapolar با مرطوب کردن هوا کیفیت هوای محیط اطراف شما را بهبود می‌دهد. از این وسیله می‌توان به عنوان رطوبت ساز(humidifier) در فصل زمستان استفاده کرد.

این دستگاه با فیلتر کردن ذرات گرد و غبار، کیفیت هوا را برای تنفس بهتر افزایش می‌دهد.

این کولر با استفاده از منابع تغذیه USB کار می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از لپ تاپ، پاوربانک (powerbank)، باتری خورشیدی یا یک پریز دیواری Evapolar را راه بیندازید.

Evapolar با خانه‌های هوشمند سازگاری دارد. این دستگاه با دستیار صوتی خانگی شرکت گوگل (Google Home)، دستیارشخصی شرکت آمازون (Alexa)، چیزهای هوشمند شرکت سامسونگ (Samsung Smart Things)، و کیت Apple Home کار می‌کند. این کولر شخصی اکنون با استفاده از یک برنامه‌ی کاربردی قابل کنترل است. افزون بر این، این وسیله مجهز به ابزارهای اتوماسیون مختلفی است. برای نمونه می‌توان یک زمان‌سنج خاموش شدن و یک تاخیر دهنده‌ی شروع به کار را نام برد.

با کولر شخصی Evapolar2 دما و رطوبت اطرافتان را مطابق با میل خود تنظیم کنید

این کولر حاوی مایعات سمی همانند فرئون (freon) نیست و مصرف انرژی الکتریکی آن تنها ۱۰ وات است. پوشال‌های این کولی آبی زیست تخریب پذیر هستند. افزون بر این، پوشال‌های این کولر از مواد معدنی ساخته شده‌اند و بنابراین انتشار باکتری‌ها در فضا را متوقف می‌کنند.

طرز کار

با کولر شخصی Evapolar2 دما و رطوبت اطرافتان را مطابق با میل خود تنظیم کنید

Evapolar به راحتی به کار می‌افتد. کافیست مخزن آب جداشدنی آن را پر کرده و وسیله را به یک منبع الکتریسیته وصل کنید. ضمن ۵ تا ۱۰ دقیقه کارتریج (cartridge) این کولر مقدار قابل توجهی آب را جذب می‌کند. در ساخت این کولر از روش خاصی برای جلوگیری از نشت و چکه‌ی آب حتی به هنگام جابه‌جایی یا کج شدن آن به کار گرفته شده است. سپس آب در سطح پوشال‌ها پخش می‌شود. زمانی که هوا از داخل پوشال‌ها عبور می‌کند، آب موجود در آن‌ها بخار شده و به این ترتیب هوای خنک از طرف دیگر خارج می‌شود. فرآیند آغشته شدن پوشال‌ها با آب قطع نمی‌شود و این پوشال‌ها همیشه به طور کامل خیس هستند. هیچ گونه خروجی گرمی در نتیجه‌ی تبخیر تولید نمی‌شود و پنکه‌های داخلی این کولر در پخش شدن هوای خنک تا محدوده‌ای برابر با ۳ تا ۴ متر مربع در اطراف شما موثر هستند. دریچه‌های شبکه بندی این وسیله هوا‌ی خنک را به سمت شما هدایت می‌کنند. با استفاده از کنترل انرژی ورودی این کولر، می‌توانیدمیزان هوای خروجی را برای فراهم آوردن راحت‌ترین شرایط برای خود تنظیم نمایید.

کارتریج تبخیری این وسیله تقریبا هر ۶ ماه یک بار باید تنظیم شود. هوا و آب کم کیفیت ممکن است باعث کاهش طول عمر کارتریج شود. هر کارتریج شامل یک تراشه‌ی کوچک الکترونیکی است. Evapolar زمان تعویض کارتریج را زودتر از پایان عمر آن به شما اطلاع می‌دهد.

فناوری ثبت شده‌ی EvaBreeze

فناوری تبخیر Evapolar بر اساس یک نانوماده‌ی منحصر به فرد که در ساخت پوشال‌های آن استفاده شده است، کار می‌کند. ویژگی بسیار عالی این ماده ظرفیت بالای آب دوستی (hydrophile) آن است. بنابراین با این که سطح این نانو ذرات بسیار کوچک است، میزان تبخیر بالایی را موجب می‌شوند. رشته‌های پوشال EvaBreeze دارای تعداد زیادی خلل و فرج هستند که باعث می‌شود آب را به راحتی انتقال دهند. بنابراین برای انتشار آب در بین پوشال‌ها نیازی به یک پمپ وجود ندارد و در نتیجه در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد. این ویژگی‌ها موجب شده است که Evapolar ده برابر کوچک‌تر از سایر خنک کننده‌های هوا باشد و بازدهی آن به طور قابل توجهی از آن‌ها بیشتر باشد.

تصویر زیر گرمانگاری Thermography)) خنک کنندگی Evapolar را نشان می‌دهد.

با کولر شخصی Evapolar2 دما و رطوبت اطرافتان را مطابق با میل خود تنظیم کنید

 

ویژگی‌های فنی این کولر را در تصویر زیر می‌بینید.

با کولر شخصی Evapolar2 دما و رطوبت اطرافتان را مطابق با میل خود تنظیم کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر با تارنمای indiegogo مراجعه کنید.


با سایر پروژه‌های نوآورانه آشنا شوید:

>>با Knops تنها صداهایی که میخواهید را میشنوید

>>این ساعت هوشمند انرژی خود را از گرمای بدن تأمین می‌کند

>>کاربرد چاپ سه بعدی در صنعت، پژوهش و زندگی


منبع: indiegogo

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *