معرفی ویژگی های جدید دستیار Google Home در کنفرانس Google I/O

Rishi Chandra از شرکت گوگل در کنفرانس I/O اعلام کرد دستیار صوتی خانگی این شرکت، Google Home، قدرتمند‌تر خواهد شد. او گفت مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید مانند سامانه‌‌های جدید گزارش‌ها(notifications) و پاسخ‌ها و مجموعه‌ای جدید از خدمات ویدیویی و آهنگ به Google Home اضافه خواهد شد. با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

Tags:آمازون, اخبار فناوری, دستیار صوتی, گوگل, گوگل هومشاید بزرگ‌ترین افزودگی به Google Home قابلیت تماس دست آزاد (hands-free) باشد. در حال حاضر در آمریکا و کانادا امکان برقراری تماس با تلفن ثابت یا تلفن همراه به صورت رایگان و با استفاده از Google Home فراهم است. کاربران تنها باید Google Home بخواهند تا تماس مورد نظرشان را برقرار نماید. از آن‌جایی که Google Home کاربران را از روی صدای آن‌ها شناسایی می‌کند، اگر شما به آن بگویید که «به مادر زنگ بزن» او خواهد دانست که شما چه کسی هستید و با مادر چه کسی باید تماس بگیرد.

معرفی ویژگی های جدید دستیار Google Home در کنفرانس Google I/Oیاری کنشکرا (Proactive Assistance) به Google Home این امکان را می‌دهد تا با شما صحبت کند و به روز رسانی‌ها را بدون این که مجبور باشید به آن ورودی بدهید (prompt)، به شما تحویل دهد. اگر برنامه‌ی شرکت در رویدادی را در تقویم خود دارید و می‌دانید که با ترافیک سنگینی روبه‌رو خواهید شد، Home می‌تواند شما را آگاه کند که باید کمی زودتر خانه را ترک کنید. افزون بر این، قادر خواهید بود Home را وادار کنید تا اگر برنامه‌هایی دارید، بدون نیاز به درخواست از آن، برنامه‌ها را به شما یادآوری کند.

شاید یکی از جالب‌ترین تحولاتی که به Home اضافه شده است، پاسخ‌های بصری (Visual Responses) باشد. دستیار صوتی نمی‌تواند همه کاری انجام دهد و گاهی اوقات ارائه‌ی یک تصویر بسیار با ارزش‌تر از به کار بردن هزاران کلمه است. اگر به نظر شما بهتر است Google Home اطلاعات مورد نیازتان را روی یک صفحه نمایش دهد، می‌توانید با استفاده از پشتیبانی Chromecast این امکان را بر روی گوشی یا تلویزیون خود فراهم آورید.

Tags:آمازون, اخبار فناوری, دستیار صوتی, گوگل, گوگل هوماز دیگر ویژگی‌های Google Home می‌توان به مسیریابی اشاره کرد. برای نمونه اگر قصد دارید به رستورانی بروید، Google Home به راحتی موقعیت مکانی آن را به شما خواهد گفت.

افزون بر این، در حال حاضر کاربران می‌توانند از Home درخواست کنند تا برنامه‌های تلویزیونی را از Netflix یا YouTube بر روی Chromecast آن‌ها قرار دهد. در حال حاضر گوگل پشتیبانی از سایر خدمات رسانه‌ای جاری (streaming) شامل HBO Now، Hulu، Crackle، CBS، خدمات تلویزیونی جدید YouTube و تعداد اندکی دیگر را به امکانات خود اضافه کرده است.

Tags:آمازون, اخبار فناوری, دستیار صوتی, گوگل, گوگل هومگوگل اعلام کرده است که نسخه‌های رایگان Spotify، Deezer و Soundcloud را پشتیبانی خواهد کرد. افزون بر این، کاربران این امکان را خواهند داشت که از طریق بلوتوث آهنگ‌های گوشی خود را از Home بشنوند. در حال حاضر Google نسخه‌های Spotify، Premium، Google Play، Pandora و تعداد اندک دیگری را پشتیبانی می‌کند.

در حالی که Amazon پیش‌بینی کرده است که کنترل ۷۰ درصد از بازار دستیار خانگی خانگی را برعهده خواهد گرفت، شرکت گوگل قصد دارد Home را پویاتر و زیرک‌تر از همه‌ی فناوری‌های مشابه موجود نماید.

پیوند:Google I/O 2017


بیشتر بخوانید:

>>رابط برنامه نویسی جدید گوگل میتواند اجزای درون فیلم را شناسایی کند

>>نقشه گوگل مسیرهایی که برای صندلی چرخدار مناسب سازی شده را مشخص می‌کند


منبع: techcrunch

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *