ورود کورتانا ، دستیار شخصی هوشمند مایکروسافت به دستگاه‌های اینترنت اشیا

مایکروسافت قصد دارد برنامه دستیار شخصی هوشمند کورتانا (Cortana) را برای یخچال و دستگاه توستر و دستگاه‌های تنظیم گرما استفاده کند.

شرکت مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای یخچال‌ها و توسترها و دستگاه‌های تنظیم گرما و دیگر دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا است تا به برنامه دستیار شخصی هوشمند کورتانا تجهیز شوند. این نرم‌افزار قدرتمند با به روزرسانی ویندوز ۱۰ که در ماه مارس امسال صورت می‌گیرد به دستگاه‌های اینترنت اشیا دسترسی خواهد داشت.

ZDNet درباره برنامه‌های مایکروسافت که در کنفرانس WinHEC در چین برگزار شد گزارش تهیه کرده است. شرکت مایکروسافت برنامه‌های موردنیاز خود را برای سازندگان سخت‌افزار دستگاه‌های اینترنت اشیا بیان می‌کند تا دستگاه‌های آینده با این برنامه سازگار شوند.

ورود دستیار شخصی هوشمند مایکروسافت کورتانا به دستگاه‌های اینترنت اشیا

مدیر برنامه مایکروسافت کورتانا کارلا فورستر (Carla Forester) توضیح می‌دهد: « هر نوع از دستگاه‌های هوشمند دارای صفحه نمایش می‌توانند از برنامه کورتانا استفاده کنند.»

شرکت مایکروسافت از سازندگان دستگاه‌های هوشمند می‌خواهد که دستگاه‌ها را با صفحه نمایش تولید کنند تا رابط کاربری برنامه کورتانا در بهترین حالت قرار بگیرد. مایکروسافت، یخچال و توستر و دستگاه‌های تنظیم گرما را نمونه‌هایی از دستگاه‌های اینترنت اشیا می‌داند که با مجهز شدن به کورتانا به بازار آینده وارد می‌شوند.

مایکروسافت همچنین امکان ارتباط صوتی از راه دور و فعال شدن از طریق صوت (wake on voice) را در به روزرسانی ویندوز ۱۰ فراهم کرده است. این امکانات دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا را قادر می‌سازد که به فعال شدن از طریق جستجوی صوتی و ارتباط از راه دور با کاربر تجهیز شود. قابلیت فعال شدن صوتی به کاربر اجازه می‌دهد که حتی زمانی که دستگاه در حالت غیرفعال قرار دارد از طریق صوت فعال شود.

همچنین این شرکت در حال بهبود برخی رابط‌های کاربری برای کورتانا است تا استفاده از این برنامه به صورت همه‌جانبه باشد: هم با استفاده از صفحه نمایش و هم با ارتباط صوتی با کاربر در ویندوز ۱۰.

مایکروسافت قصد ندارد تنها یک سخت‌افزار برای برنامه کورتانا ایجاد کند اما در حال تلاش برای فراهم کردن سخت‌افزارهای دارای صفحه نمایش و سازگار با کورتانا است تا به آینده اینترنت اشیا در فضای ابری (Cloud Space) وارد شود.

منبع: cnbc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *