چگونه به درستی اجسام را بلند کنم تا کمرم آسیب نبیند؟

بلند کردن و حمل بارهای سنگین بخشی از کارهای روزمره برای بسیاری از مشاغل است. افزون بر مشاغل دستی کلاسیک، مانند سقف‌سازی یا آجرکاری، این امر برای نمونه در مورد کارمندان انبار و پرستاران نیز صدق می‌کند. بر اساس یک بررسی از شرایط کار در اروپا، ۳۲ درصد از کارگران دست‌کم یک چهارم از زمان کاری خود، بارهای سنگین را حمل یا جابجا می‌کنند.

بلند کردن مکرر اجسام سنگین، اغلب منجر به اختلالات سیستم اسکلتی عضلانی می‌شود. در همین راستا، بیشتر مرخصی‌ها از کار به دلیل این بیماری‌ها است. اگر کسب و کار شما شامل بلند کردن مکرر بارهای سنگین است، SoftExo می‌تواند به کاهش خطر آسیب و اختلالات اسکلتی عضلانی کمک کند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

چگونه به درستی اجسام را بلند کنم بدون اینکه کمرم آسیب ببیند؟

عواقب احتمالی بلند کردن اجسام سنگین

درد پشت یا مفاصل ممکن است نشانه‌ای از فشار نادرست یا بیش از حد باشد. این درد معمولاً با استراحت کاهش می‌یابد. اگر علائم ناشی از اضافه بار دائمی باشد، می‌توانید به آسیب به ستون فقرات، دیسک‌های بین مهره‌ای یا مفاصل نیز اشاره کنید.

بلند کردن اجسام سنگین در درجه اول به ستون فقرات، به ویژه مهره‌های کمر فشار وارد می‌کند. ستون فقرات از ۲۴ مهره استخوانی تشکیل شده است که دیسک‌های بین مهره‌ای در بین آنها قرار دارند. استرس فیزیکی بالا و یک طرفه می‌تواند منجر به تغییرات تخریب‌گر در بدنه مهره‌ها شود. عواقب بعدی می‌تواند ایجاد شکاف در ناحیه قوس مهره‌ها، لغزش مهره به جلو یا فتق دیسک باشد.

روش صحیح از کمر شما محافظت میکند

باری که با خم کردن پشت خود بلند می‌کنید، برای آخرین دیسک ستون فقرات ۱۰ تا ۱۲ برابر سنگین‌تر می‌شود. اگر با اعداد صحبت کنیم، این بدان معناست که یک بار ۱۰ کیلوگرمی برای آخرین دیسک بین مهره‌ای برابر با بار ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلوگرمی است. بنابراین توجه به روش صحیح هنگام بلند کردن بسیار مهم است. روش صحیح از ستون فقرات کمری محافظت می‌کند.

هنگام بلند کردن ارگونومیک باید به نکات زیر توجه کرد:

  • تا حد امکان به باری که قرار است بلند کنید نزدیک شوید. هر چه بار از بدن شما دورتر باشد، فشار روی کمر را افزایش می‌یابد.
  • پاهای خود را خم کنید یا چمباتمه بزنید تا وزن را از روی پاهایتان بردارید.
  • بالاتنه خود را با پشت صاف و عمودی به جلو خم کنید و باری را که قرار است بلند کنید با هر دو دست بگیرید. عضلات پشت و شکم خود را سفت کنید تا تنه خود را ثابت نگه دارید.
  • سعی کنید بار را به طور یکنواخت و کنترل شده بلند کنید. پاها و سپس بالاتنه خود را صاف کنید.
  • هنگام حمل بار، از حرکات پیچشی ستون فقرات خودداری کنید. اگر باید بچرخید، کل بدنتان را بچرخانید، نه فقط نیم تنه.

روش بلند کردن خوب منجر به بار یکنواخت روی دیسک‌ها می‌شود، زیرا فشار ناشی از بلند کردن روی تمام سطح دیسک‌ها و بدنه‌های مهره‌ها توزیع می‌شود. این از ستون فقرات در برابر بارهای یک طرفه و تغییرات دژنراتیو ناشی از آن محافظت می‌کند.

چگونه به درستی اجسام را بلند کنم بدون اینکه کمرم آسیب ببیند؟
چگونه به درستی اجسام را بلند کنم بدون اینکه کمرم آسیب ببیند؟

یک اسکلت بیرونی آگاهی از وضعیت صحیح بدن را افزایش میدهد

یک اسکلت بیرونی غیرفعال، مانند Hunic SoftExo، می‌تواند کاربر را نسبت به بلند کردن ارگونومیک و وضعیت پشت حساس کند. بالاتنه توسط آتل ثابت پشتیبانی و صاف می‌شود. اگر کاربر در حالتی با پشت گرد قرار بگیرد، اسکلت بیرونی SoftExo وضعیت صحیح را با کمی فشار به او یادآوری می‌کند. الاستومرها همچنین در هنگام بلند کردن از پاها تا ۲۱ درصد از عضلات ران کاربر پشتیبانی می‌کنند. این کاربر را تسکین می‌دهد و از خستگی زودرس عضلات و افزایش خطر آسیب ناشی از آن محافظت می‌کند.

اگر کسب و کار شما شامل بلند کردن مکرر بارهای سنگین است، SoftExo می‌تواند به کاهش خطر آسیب و اختلالات اسکلتی عضلانی کمک کند.

SoftExo آگاهی را در مورد بلند کردن ارگونومیک افزایش می‌دهد و با سیستم پشتی ثبت شده خود، ستون فقرات را به موقعیت بهینه هدایت می‌کند. از نظر دینامیکی انعطاف‌پذیر و پوشیدن آن راحت است.

SoftExo Lift در جایی که برای بلند کردن اجسام از سطح زمین باید به طور مکرر خم شوید کاربرد دارد.

SoftExo Hold از فعالیت‌هایی پشتیبانی می‌کند که در آنها باید در موقعیت اجباری بمانید. برای کار مونتاژ یا ایستگاه‌های کاری ایستاده.

SoftExo Carry از حمل بارهایی که به بیشترین آزادی حرکت نیاز دارند پشتیبانی می‌کند. برای نمونه برای تحویل بسته و کار مونتاژ.


>> اسکلت های بیرونی چگونه به ارگونومی حمل دستی بار کمک میکنند؟

>> راه اندازی سامانه هشدار اولیه ارگونومی برای حفظ ایمنی کارگران


منبع:  hunic.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *