جدیدترین اسکلت بیرونی German Bionic

شرکت German Bionic برای اسکلت بیرونی توان افزای خود از عملگرهای شرکت Nidec-Shimpo بهره خواهد برد. به لحاظ ظاهری این عملگرها فوق العاده تخت هستند. اسکلت بیرونی حاصل در نمایشگاه International Robot Exhibition 2019 یا iREX 2019 در توکیو به نمایش گذاشته شد. iREX 2019 یک نمایشگاه تجاری بر محور رباتیک صنعتی، کمکی و تجهزات مرتبط با آن است. این نمایشگاه ۱۸-۲۹ دسامبر در Tokyo Big Sight برگزار شد. برای آشنایی بیشتر با این محصول با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت بیرونی German Bionic بر اساس Cray X و با بهره گیری از عملگر شرکت  Nidec-Shimpo

عملگر منحصر به فرد Nidec

شرکت Nidec-Shimpo هزینه‌ی بسیاری را صرف پژوهش و ساخت این عملگر خاص نموده است. اینک تلفیق این فناوری با اسکلت بیرونی German Bionic یک موفقیت برای این شرکت است.

نمونه‌ای از نسل بعدی اسکلت بیرونی German Bionic و عملگر Nidec
نمونه‌ای از نسل بعدی اسکلت بیرونی German Bionic(سمت چپ) و عملگر Nidec (سمت راست)

عملگر Nidec-Shimpo از ترکیب یک واحد نوسان کننده با نام FlexWave و یک موتور DC بدون ذغال فشرده، با طراحی اختصاصی این شرکت، تشکیل می‌شود. حاصل یک عملگر فوق العاده کم ضخامت است که از کم ضخامت‌ترین عملگرهای موجود در عصر حاضر است( ضخامت ۴۰.۵ میلیمتر، قطر ۹۰ میلیمتر، خروجی ۱۷۰ وات). این عملگر به سادگی در درون جعبه‌ دنده‌ی اسکلت بیرونی جای می‌گیرد و برای به کارگیری در صندلی‌های چرخدار و کلیه‌ی ادوات نیازمند به توان و فشردگی بالا قابل استفاده است.

آشنایی با شرکت German Bionic

شرکت German Bionic یکی از پشتازان صنعت اسکلت بیرونی است. این شرکت برنده‌ی Automatica Award 2018 و جایزه‌ی کارآفرینی در سال ۲۰۱۹ و چندین جایزه‌ی دیگر است. تولیدات این شرکت توسط شرکت‌های صنعتی مانند Ikea و BMW به کار گرفته شده است.

اسکلت بیرونی جدید این شرکت بر پایه اسکلت بیرونی پیشین آن با نام Cray X ساخته شده است و توانایی پشتیبانی از کاربر برای بلند کردن اجسامی تا ۲۵ کیلوگرم جرم را دارد و فوق‌ العاده سبک است. این وسیله از بدن کارگران در هنگام بلند کردن و جابه‌جایی اجسام سنگین در برابر آسیب‌های جسمی محافظت خواهد کرد.

به کارگیری اسکلت‌های بیرونی در کارهای بدنی مانند حمل تجهیزات نظامی، کشاورزی، پرستاری در کشورهایی که جمعیت سالخورده‌ی آن رو به رشد است، و نرخ تولد در آن در حال کاهش است، رو به افزایش است. ژاپن به عنوان کشوری که همواره از فناوری بهره برده است، یک نمونه خوب است.


بیشتر بخوانیم
کاربرد اسکلت بیرونی Cray X در محیط‌های کاری صنعتی
تازه های فناوری/ دوباره راه رفتن با اسکلت های بیرونی رباتیک
آشنایی با اسکلت بیرونی نرم توان افزای پشتیبان کمر


منبع: roboticsandautomationnews

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *