دستیار سلامت سه بعدی Addison

در نگاه نخست برخی فناوری‌ها جزئی از فیلم‌های تخیلی به نظر می‌رسد. برخی نیز در حقیقت از دل یک تخیل زاده می‌شوند. پرستار دیجیتال Addison یکی از این فناوری‌هاست. Addison در نمایشگاه CES 2020 به عنوان یک فناوری سلامت دیجیتال عرضه شد. این فناوری در نمایشگاه CES 2019 نیز عرضه شده بود. در نمایشگاه امسال نسخه‌ی کاملا آماده‌ی عرضه‌ی این پرستار آنلاین معرفی شد. اطلاعات بیشتر را در ادامه‌ی این مقاله از مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی بخوانید.

دستیار سه بعدی Addison

آشنایی مختصر با Addison

این پرستار دیجیتال چیزی بیش از یک دستیار است. Addison پیکری دیجتیالی دارد، لبخندی نشاط بخش، و حرکاتی در بدن که به کمک آن برقراری ارتباط با کاربر را تسهیل بخشد. وی آخرین نسخه‌ی مراقبت‌های خانگی را به کاربر ارائه می‌دهد. می‌توان گفت که این ابزار سلامت وضعیت شما را بدون حضور پزشک ارزیابی می‌کند. همزمان Addison وسیله‌ای برای برهم کنش با بیمار نیز هست.

این فناوری از شش دستگاه پوشیدنی برای ردیابی علائم حیاتی بیمار استفاده می‌کند. Anthony Dohrmann مدیر شرکت سازنده آن را یک فناوری کاربردی می‌داند که ویژگی‌های صوتی آن به شدت بهینه شده است. برای بیماران کم سن و سال و بیماری‌های مزمن، مشکلات رفتاری و توانبخشی ویژگی‌های خاصی در Addison تعبیه شده است. همچنین دسترسی آنلاین به درمانگران نیز فراهم شده است. یکی از ویژگی‌های مهم Addison ترکیب آن با دستیار صوتی آمازون، Alexa، می‌باشد.

دستیار سلامت Addison به همراه دستگاه‌های ردیاب آن
دستیار سلامت Addison روی یک صفحه‌ی نمایش لمسی به همراه سایر ادوات سنجش سلامت

برای توصیف بهتر Addison باید آن را یک دستیار سلامت خانگی اینترنت محور دانست که قادر به مدیریت بیماری‌های مزمن،‌ ردیابی وضعیت سلامت جسمی و رفتاری، و پیگیری مداوم روند توانبخشی و سلامت است.

پیشینه ی کوتاهی در مورد دستیار سلامت سه بعدی Addison

در هنگام عرضه‌ی این دستگاه در نمایشگاه CES 2019 ، دستگاه Addison قادر به جمع‌آوری اطلاعات در مورد علائم حیاتی بود و اعلان‌های مربوط به اطلاعات پایه‌ی سلامت را به خوبی مدیریت می‌نمود. در نمایشگاه CES 2020 این دستگاه با عملکردی بهینه شده و کاملا آماده‌ی عرضه ارائه شد. بستر مدیریت کننده‌ی این پرستار خانگی کاملا امن بوده و کارایی بالایی داشت. این بستر هم اینک نیز برای ارائه‌ی خدمات فعال و در حال کار است و خدمات خود را به بیش از ۵ میلیون مورد ارائه داده است.

نمایی از ساختمان Electronic Caregiver
منبع: Electronic Caregiver

شرکت Electronic Caregiver سازنده‌ی این فناوری در نیومکزیکو واقع شده است. این شرکت در طی ده سال بیش از ۵۵ میلیون دلار برای پژوهش، توسعه و معرفی آن به عموم مورد هزینه کرده است.


در مورد پوشیدنی ‌ها بیشتر بخوانیم:
برترین فناوری های پوشیدنی نمایشگاه CES 2020 (بخش نخست)
برترین فناوری های پوشیدنی نمایشگاه CES 2020 (بخش دوم)
مروری بر برترین فناوری های پزشکی سال ۲۰۱۹


منبع: wearable-technologies
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *