روسیه اسکلت بیرونی EO-1 را در سوریه آزمایش کرد

مهندسین ارتش روسیه مین‌های کار گذاشته شده توسط داعش در شهر تاریخی پالمیرا در سوریه را خنثی می‌کنند. متخصصان روسی در این عملیات از اسکلت بیرونی نظامی EO-1 استفاده کردند. این اسکلت بیرونی منفعل به افراد کمک می‌کند در طول عملیات براحتی و بدون احساس خستگی تجهیزات سنگین خود را حمل کنند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

روسیه اسکلت بیرونی EO-1 را در سوریه آزمایش کرد

استفاده از اسکلت بیرونی EO-1 توسط متخصصان روسی در عملیات پاکسازی مین‌ها در پالمیرای سوریه (منبع تصویر: وزارت دفاع روسیه)

Chistobayev، یکی از کارشناسان ارشد مرکز پژوهشی Karbyshev گفت: «نمونه اولیه اسکلت بیرونی EO-1 در مرحله آزمایش است. آزمایش‌های اولیه به احتمال زیاد تا تابستان سال ۲۰۱۹ انجام خواهد شد و آزمون‌های تکمیلی تا پایان سال. روند معرفی این اسکلت بیرونی از سه سال پیش آغاز شده است. نخستین نمونه آزمایشی در سال ۲۰۱۵ در مؤسسه Karbyshev رونمایی شد».

هنگامی که متخصصان روسی عملیات پاکسازی مین‌ها در شهر پالمیرا را انجام می‌دادند، اسکلت بیرونی EO-1 در سوریه آزمایش شد. Chistobayev گفت: «این اسکلت بیرونی در ماه مارس و آوریل ۲۰۱۷ در شرایط جنگی و برای پاکسازی زمین و مکان‌های تاریخی پالمیرا از مین مورد استفاده قرار گرفت».

این اسکلت بیرونی توسط اپراتورهای ربات Uran-6، که برای پاکسازی مین‌ها بکار می‌رود، استفاده شد. پنل فرمان و ارتباطات ربات حدود ۲۰ کیلوگرم وزن دارد. اسکلت بیرنی به گونه‌ای تنظیم شده است تا در حمل ادوات و تجهیزات نظامی که مجموعاً ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم وزن دارد به سربازها کمک کند.

روسیه اسکلت بیرونی EO-1 را در سوریه آزمایش کرد

اسکلت بیرونی منفعل EO-1

اسکلت بیرونی منفعل EO-1 به منظور کاهش بار بر روی بدن یک سرباز هنگام حمل ادوات تا وزن ۵۰ کیلوگرم در طول راهپیمایی‌های طولانی و عملیات‌ها توسعه یافته است. این اسکلت بیرونی پوششی برای مفاصل و ستون فقرات فراهم می‌کند و با توجه به قد و فرم بدن هر فرد قابل تنظیم است. اسکلت بیرونی EO-1 منفعل، ساده و قابل اعتماد است و نیاز به هیچ باتری، سامانه کنترلی و یا حسگری ندارد.

EO-1 به خوبی با سیستم اسکلتی عضلانی بدن انسان سازگار شده است. در حالت استاتیک بار روی پاها را کاهش می‌دهد تا جایی که وزن خود اسکلت بیرونی روی بدن احساس نمی‌شود و موجب می‌شود حمل پنل کنترلی ۲۰ کیلوگرمی ربات Uran-6 بسیار آسان باشد. پوشنده قادر به زانو زدن، نشستن، بلند شدن و قدم زدن با گام‌های سریع است.


بیشتر بخوانیم:

>>اسکلت های بیرونی نظامی روسیه و آمریکا در سال ۲۰۱۸

>>چرا فرآیند بهره برداری از اسکلت های بیرونی نظامی بسیار طولانی است؟

>>ابر سرباز ها : سرمایه گذاری آمریکا بر اسکلت بیرونی نظامی ONYX


منبع: TAAS

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *