زبان اشاره لمسی توسط ربات برای کمک به افراد ناشنوا و نابینا

Samantha Johnson، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی زیست شناسی، یک بازوی رباتیک با قابلیت ایجاد زبان اشاره لمسی طراحی کرده است. هدف از طراحی این بازو کمک به افراد نابینا و ناشنوا برای استقلال در روابط است. Jaimi Lard یکی از اعضای جامعه ناشنوایان است که به Samantha Johnson در آزمایشات کمک می‌کند و نظر خود را برای بهبود آن ارائه می‌دهد. در ادامه این نوشتار به جزئیات و کارکرد این بازوی رباتیک خواهیم پرداخت. با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

زبان اشاره لمسی برای افراد نابینا و ناشنوا

Samantha Johnson ، ایده یک ربات برای ایجاد زبان اشاره لمسی را به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد مطرح کرد و عنوان آن را TATUM قرار داد که مخفف Tactile ASL Translational User Mechanism است.

نحوه برقراری ارتباط افرادی که تواما نابینا و ناشنوا هستند

افراد ناشنوا می‌توانند از طریق زبان اشاره با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنند. اما این شرایط برای افرادی که تواما ناشنوا و نابینا متفاوت است و آنها باید با یک زبان اشاره لمسی با اطرافیان ارتباط برقرار کنند. بنابراین نیاز به یک مترجم دارند تا به صورت حضوری برای تعامل با دیگران بتوانند از زبان اشاره لمسی استفاده کنند.

Johnson می‌گوید: «وقتی داشتم علائم مترجم را تماشا می‌کردم، پرسیدم: “چگونه بدون مترجم ارتباط برقرار می‌کنید؟”، جواب سوال ساده بود: “ما نمیتوانیم.” »

زبان اشاره لمسی توسط ربات برای کمک به افراد ناشنوا و نابینا و tatum

توسعه رباتی که زبان اشاره لمسی را برای نابینایانِ ناشنوا ترجمه می کند

Johnson می‌گوید: «هدف از توسعه ربات زبان اشاره لمسی ایجاد یک مترجم مستقل است تا افرادی تواما ناشنوا و نابینا، بتوانند بدون تکیه به افراد دیگر به کمک زبان اشاره لمسی تعامل داشته باشند. او معتقد است این ربات در خانه، مطب پزشک و سایر محیط‌هایی که ممکن است فرد بخواهد ارتباط خصوصی داشته باشد یا مترجم در دسترس نباشد، مفید و موثر خواهد بود

Johnson هنوز در مراحل اولیه توسعه این ربات است و به عنوان پایان نامه با Chiara Bellini، استادیار مهندسی زیستی شناسی، همکاری می‌کند. او در حال حاضر بر حروف الفبای آمریکایی تمرکز کرده است تا آن را به ربات به منظور انگشت نگاری برخی از کلمات اساسی آموزش دهد.

هدف نهایی این است که ربات به زبان اشاره آمریکایی مسلط باشد، به طوری که بتواند به سیستم‌های ارتباطی مبتنی بر متن مانند ایمیل، پیامهای متنی، رسانه‌های اجتماعی یا کتاب‌ها متصل شود. ایده این است که ربات بتواند آن پیام‌ها یا متون را برای کاربر به صورت اشاره لمسی بیان کند. Johnson همچنین می‌خواهد به این ربات قابلیت خصوصی سازی بدهد تا افراد تواما نابینا و ناشنوا با هر زبان و فرهنگی بتوانند از آن برای ایجاد ارتباط استفاده کنند.


مروری بر فناوری های کمکی کم شنوایان و ناشنوایان
معماری جهان شمول برای برآوردن نیاز بیماران و افراد دارای محدودیت جسمی
بهینه کردن تحریک نوری برای بازگرداندن بینایی نابینایان


منبع: techexplore

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *