سرمایه گذاری ۱۲ میلیون دلاری بر اسکلت های بیرونی توان افزا

شرکت Roam Robotics با هدف بهبود توانایی‌های انسان با اسکلت‌های بیرونی توان‌افزا، ۱۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت در سال ۲۰۱۴ در سانفرانسیسکو تاسیس شد. هدف Roam Robotics، کاهش دو پارامتر قیمت و وزن اسکلت‌های بیرونی با کمک الیاف با قدرت و دوام بالا است. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

سرمایه گذاری ۱۲ میلیون دلاری بر اسکلت های بیرونی توان افزا توسط شرکت Roam Robotics

اسکلت‌های بیرونی ساختارهای با دوامی هستند که برای بهبود آسیب‌های وارد بر بدن و یا جلوگیری از وارد شدن آسیب به کار می‌روند. چند سال پیش، شرکت کانادایی Spring Loaded Technology، نخستین زانوی بیونیک را طراحی کرد. این زانوی بیونیک، انرژی جنبشی را مهار می‌کند بنابراین کاربری که زانوی بیونیک را استفاده می‌کند قدرت بیشتری برای حرکت‌دادن زانو به دست می‌آورد.

شرکت Roam Robotics، اسکلت بیرونی Elevate Robotic Ski Xo را برای اسکی‌بازان توسعه داده است. این اسکلت بیرونی از زانوی اسکی‌باز پشتیبانی می‌کند؛ قدرت او را افزایش می‌دهد و همچنین توانایی حرکت بر سراشیبی‌ها را افزایش می‌دهد.

سرمایه گذاری ۱۲ میلیون دلاری بر اسکلت های بیرونی توان افزا توسط شرکت Roam Robotics

تیم سویفت (Tim Swift) مدیرعامل شرکت Roam Robotics بر این باور است قادر است مرز محدودیت حرکت افراد را جابه‌جا کند. او می‌گوید این محدودیت برای همه وجود دارد. برای ورزشکار المپیک، ورزشکار غیرحرفه‌ای و افراد ناتوان حرکتی. Roam Robotics فراتر از توانایی هر فرد، به او قدرت خواهد داد. این شرکت برای اسکی، راه رفتن، فناوری کمکی افراد ناتوان حرکتی و حتی کاربرد نظامی در حال توسعه‌ی اسکلت‌های بیرونی توان‌افزا است.

چند ماه پیش، شرکت Sarcos Robotics بر اسکلت بیرونی صنعتی Guardian Xo سرمایه‌گذاری کرده است تا با بهبود عملکرد افراد در محیط‌های صنعتی به آن‌ها قدرت بیشتری بدهد. به تازگی شرکت ال‌جی (LG) اعلام کرده است در حال توسعه‌ی یک اسکلت بیرونی رباتیک است این اسکلت بیرونی رباتیک، بلندکردن اشیای سنگین را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.


در همین زمینه بخوانیم:

>>اسکلت بیرونی ارگونومیک MATE با هدف افزایش بهره وری صنایع و محیط کار
>>رقابت اسکلت های بیرونی با هدف افزایش توانایی امدادگران و آتشنشانان
>>فناوری های پوشیدنی موجود در بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۸


منبع: venturebeat

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *