عرضه کیت آموزشی اسکلت بیرونی رباتیک EduExo Pro توسط Auxivo AG

پس از یک پویش Kickstarter موفق، شرکت سوئیسی Auxivo AG کیت آموزشی اسکلت بیرونی خود را عرضه کرد. EduExo Pro Robotic Education Kit برای مدرسان حوزه اسکلت بیرونی و پوشیدنی‌های رباتیک و پژوهشگران طراحی شده است. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به مرور امکانات این کیت می‌پردازیم.

عرضه کیت آموزشی رباتیک EduExo Pro توسط Auxivo AG

پس از یک پویش Kickstarter موفق، شرکت سوئیسی Auxivo AG کیت آموزشی اسکلت بیرونی خود را عرضه کرد. EduExo Pro Robotic Education Kit برای مدرسان حوزه اسکلت بیرونی و پوشیدنی‌های رباتیک و پژوهشگران طراحی شده است. عبارت Pro در نام این کیت نشان‌دهنده گروه خاصی از مخاطبان یا مدرسان است. این کیت با سخت‌افزارهای قدرتمند و محتوای آموزشی کامل به مدرسان، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در یادگیری و آموزش فناوری اسکلت بیرونی کمک می‌کند. انگیزه ساخت و طراحی این کیت تجربه توسعه دهند‌گان از سهمیه اندک پژوهشکده‌های اسکلت بیرونی برای پذیرش دانشجوست که به علت هزینه سنگین این نوع پژوهش پذیرش تعداد زیاد دانشجو را غیرممکن ساخته است.

عرضه کیت آموزشی رباتیک EduExo Pro توسط Auxivo AG

پژوهشگران، مدرسان، دانشجویان و یا مهندسین علاقمند به یادگیری فناوری اسکلت بیرونی و مشارکت در توسعه آن، این حقیقت را می‌دانند که منابع کمی برای آموزش وجود دارد. همچنین خرید سخت افزار و آزمایش با آن در حوزه اسکلت بیرونی تقریبا محال است. Auxivo قصد دارد که با توسعه EduExo Pro این وضعیت را تغییر دهد. این کیت خودآموز به شکل تعاملی این فناوری را آموزش می‌دهد. کیت ذکر شده با بهره بردن از آخرین فناوری قرن ۲۱ در کلاس‌های STEM، کلاس‌های درس دانشگاهی و آزمایشگاه‌های پژوهشی سراسر جهان افراد به زیادی در مورد ترکیب فناوری رباتیک با بدن انسان آموزش می‌دهد.

نسخه نخست این کیت EduExo نام داشت که بسیار موفق بود. EduExo Pro با اصلاحاتی در نسخه نخست عرضه شده است. به طور مثال در کیت جدید تمرین برای طراحی سخت افزار و نرم‌افزار، مدارها، هدایت دستگاه و ارزیابی علمی وجود دارد. دستورالعمل این کیت شامل کلیه اطلاعات لازم برای سرهم کردن اسکلت بیرونی است. کیت EduExo Pro قابلیت استفاده به شکل گروهی را نیز دارد و در آن موارد کافی جهت تمرکز روی بخش‌های مختلف اسکلت بیرونی گنجانیده شده است. همچنین این کیت جدید قابلیت شخصی سازی بیشتری دارد و از لحاظ کیفی انسجام بیشتری دارد.

اجزای سخت افزاری این کیت عبارتند از:

قسمت‌های حامل بار که فلزی هستند.
بستر پارچه‌ای قابل تنظیم با سایز کاربر برای اتصال بدن و دست‌ها و به دستگاه
بلبرینگ‌های مربوط به مفاصل
میکروکنترلگر Arduino برای تولید داده و کنترل دستگاه
یک فنر مکانیکی که مفاصل شانه را در بلند کردن بازو حمایت می‌کند
یک سرووموتور با قابلیت پشتیبانی ۶Nm برای حرکات بازو
یک حسگر EMG برای اندازه‌گیری حرکات عضلانی
بسته بندی و روکش پلاستیکی


حرکت دادن انگشتان یک پروتز به صورت مجزا با فکر کردن به آن
برگزاری مجدد The Global Innovative Challenge در سال ۲۰۲۳
بودجه ۱۵.۵ میلیون دلاری برای اسکلت بیرونی UGO


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *