عینک هوشمند الکسا آمازون : نسل جدید فناوری های پوشیدنی

در سال ۲۰۱۷ تحولی در دستیارهای شخصی صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی را شاهد بودیم. بسیاری از ما با دستیار هوشمند الکسا (Alexa) شرکت آمازون (Amazon) آشنایی داریم. این دستیار مبتنی بر صوت می‌تواند وظایف مختلفی را همانند پخش موسیقی، کنترل دستگاه‌های هوشمند خانگی و اعلام وضعیت آب و هوا انجام دهد. آمازون در حال ساخت یک عینک هوشمند است که با دستیار هوشمند الکسا سازگار باشد. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید تا با محصول جدید آمازون آشنا شویم.

عینک هوشمند الکسا آمازون : نسل جدید فناوری های پوشیدنی

در میان دیگر دستیاران هوشمند همانند گوگل هوم (Google Home) و اپل سیری (Siri)، دستیار شخصی الکسا در بسیاری از امکانات برتری یافته است. ارتباط برقرار کردن با دستیار صوتی الکسا ساده‌تر است. به صورت بی‌سیم به گوشی متصل می‌شود. عینک هوشمند آمازون پیش از ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد. ایده‌ی رابط کاربری صوتی-تصویری مبتنی بر هوش مصنوعی آمازون چگونه می‌تواند برای کاربران مفید باشد؟ این محصول می‌تواند داده‌های AI را با توجه به نیازهای ما در اختیار ما قرار دهد.

قرار دادن عینک و مشاهده‌ی اطلاعات موردنیاز خود به صورت بی‌سیم می‌تواند جالب باشد. این محصول فناوری آینده برای جستجوی اطلاعات را معرفی می‌کند. یا حتی مفهوم ارتباط در آینده را به نمایش خواهد گذاشت. آنچه که هم‌اکنون دستیار شخصی هوشمند الکسا انجام می‌دهد با ورود عینک آمازون تحول چشمگیری خواهد داشت. اگر در سال ۲۰۱۳ عینک گوگل یک فناوری نوآورانه به شمار می‌آمد هم‌اکنون بدون شک محصول جدید آمازون پیشی گرفته است. آمازون در حال ایجاد تغییری بزرگ در فناوری پوشیدنی و دستیار شخصی هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی است.

روش اتصال عینک هوشمند با دستیار الکسا در تصویر زیر نمایش داده شده است. کاربر عینک هوشمند را به گوشی خود متصل می‌کند. این عینک شامل میکروفون است و با بیان کلمه‌های کلیدی، الکسا فعال خواهد شد. از طریق بلندگوی تعبیه شده بر عینک الکسا به کاربر پاسخ خواهد داد.


بیشتر بخوانید:
>>معرفی ویژگی های جدید دستیار Google Home در کنفرانس Google I/O
>>ورود کورتانا ، دستیار شخصی هوشمند مایکروسافت به دستگاه‌های اینترنت اشیا


منبع: linkedin

استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *