دستگاه فشرده ساز پنوماتیک با قابلیت تحرک برای درمان ورم لنفاوی

شرکت Koya Medical یک شرکت کالیفرنیایی فعال در زمینه فناوری‌های پزشکی است. این شرکت سیستم فشرده‌ساز فعال Dayspring را برای درمان ورم لنفاوی (لنف ادم) توسعه داده است. این شرکت مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را برای استفاده از Dayspring در اندام‌های فوقانی در ژوئن ۲۰۲۰ دریافت کرد. سامانه فشرده‌سازی Dayspring به بیماران امکان حرکت می‌دهد و نیازی نیست فرد مدتی را در یک محل باقی بماند. این سیستم همچنین شامل یک برنامه است که به بیماران و پزشکان اجازه می‌دهد تا درمان خود را تنظیم کرده و پیشرفت آن را پیگیری کنند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

دستگاه فشرده ساز پنوماتیک با قابلیت تحرک برای درمان ورم لنفاوی

ورم لنفاوی یا لنف ادم

ورم لنفاوی شامل اختلال در تخلیه لنفاوی است که نتیجه آن تورم دردناک است. این مشکل به طور معمول پس از اقدامات جراحی مانند برداشتن غدد سرطانی لنفاوی رخ می‌دهد. در حال حاضر این بیماری با دستکاری سیستم لنفاوی توسط یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی یا استفاده از دستگاه فشرده‌ساز درمان می‌شود. دستگاه‌های فشرده‌ساز پنوماتیک به طور معمول به پریز برق متصل می‌شوند، به این معنی که بیمار باید برای مدت زمان قابل توجهی در محل باقی بماند. بنابراین چنین وسایلی در زندگی روزمره اختلال ایجاد می‌کند.

سامانه فشرده‌ساز Dayspring به بیماران امکان حرکت می‌دهد و شامل یک کنترل دستی قابل شارژ و یک پوشیدنی قابل تنفس است که روی اندام آسیب دیده کشیده می‌شود. همچنین شامل یک برنامه است که به بیماران و پزشکان اجازه می‌دهد تا درمان خود را تنظیم کرده و پیشرفت آن را پیگیری کنند.

در ادامه گفت‌وگویی داریم با Andy Doraiswamy، مدیر عامل و بنیانگذار Koya Medical:

ورم لنفاوری چیست و چه افرادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟

Andy Doraiswamy: تخمین زده می‌شود ۲۰ میلیون آمریکایی با ورم لنفاوی زندگی می‌کنند، یک بیماری مزمن، پیشرونده و لاعلاج که در اثر تجمع مایعات غنی از پروتئین موجب تورم دردناک در بازو، پا و سایر مناطق بدن می‌شود. این شرایط زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم لنفاوی بدن آسیب دیده یا مسدود شده باشد، که اغلب ناشی از درمان سرطان، جراحی، ضربه، عفونت، نارسایی وریدی یا چاقی است. از هر پنج خانمی که از سرطان پستان جان سالم به در می‌برند، یک نفر دچار لنف ادم می‌شود.

ورم لنفاوی از نظر جسمی و روحی به شدت ناتوان کننده است. افرادی که با ورم لنفاوی زندگی می‌کنند، به دلیل تورم و درد مرتبط با این بیماری، کیفیت زندگی و عملکردشان کاهش می‌یابد. در صورت عدم درمان یا سوء مدیریت، لنف ادم می‌تواند موجب تغییرات دائمی در بافت‌های زیر پوست، عفونت، اختلالات شدید جسمی و عملکردی و درد قابل توجه شود و حتی در برخی موارد ممکن است به قطع اندام نیاز داشته باشد.

این بیماری در حال حاضر چگونه درمان می‌شود؟

لنف ادم با تخلیه دستی لنفاوی (MLD) که توسط درمانگران ارائه می‌شود، همراه با درمان فشرده‌سازی روزانه و خودگردان و استراتژی‌های مدیریت سبک زندگی مانند ورزش، درمان می‌شود. وارد آوردن فشار به اندام آسیب دیده موجب افزایش جریان خون و کاهش درد و تورم می‌شود. به طور سنتی، فشرده‌سازی از طریق دستگاه‌های فشرده‌ساز پنوماتیک (PCDs) انجام می‌شود. این دستگاه‌ها جریان لنفاوی را به روشی مشابه MLD بهبود می‌بخشند، اما به دیوار متصل می‌شوند و بدین ترتیب حرکت و تحرک بیمار را محدود می‌کنند و به نوبه خود پایبندی به این روش درمانی را محدود می‌کنند.

انگیزه شما از ایجاد یک روش درمانی جدید برای ورم لنفاوی چه بود؟

پدرم پس از درمان سرطان پروستات تحت درمان لنف ادم قرار داشت. او پس از شکست سرطان، به دلیل تشخیص ورم لنفاوی، مدت طولانی هنوز بیمار بود. در جلسات درمانی او باید هر روز یک ساعت آرام می‌نشست، دور از خانواده و فعالیت‌هایی که پیش از آن از آنها لذت می‌برد. من می‌دانستم که باید گزینه بهتری برای او و سایر بیماران وجود داشته باشد که برای درمان آنها نیازی به توقف زندگی روزمره نباشد.

لطفاً در مورد Dayspring و نحوه عملکرد آن توضیح دهید.

دستگاه فشرده ساز پنوماتیک با قابلیت تحرک برای درمان ورم لنفاوی

Dayspring نخستین راهکار فشرده‌سازی پوشیدنی با قابلیت حفظ تحرک است که با در نظر گرفتن زندگی واقعی طراحی شده است. این سیستم شامل یک پوشیدنی نرم و قابل تنفس است که امکان حرکت و تحرک در طول درمان را فراهم می‌کند. این دستگاه دارای یک کنترل کننده هوشمند، قابل شارژ و دستی و یک برنامه تلفن همراه است که به پزشکان و بیماران آنها امکان می دهد گزینه‌های درمانی را شخصی‌سازی کنند.

برنامه چگونه کار می‌کند و چگونه به بهبود تجربیات و نتایج بیمار کمک می‌کند؟

برنامه Koya به کاربران و یا پزشکان آنها اجازه می‌دهد تا با برنامه‌ریزی گزینه‌های شخصی، درگیر درمان شوند. برنامه Koya همچنین به شما امکان می‌دهد تاریخچه درمان را مشاهده کرده و به تنظیمات درمانی پیشرفته مانند محدوده فشار سفارشی دسترسی داشته باشید. این برنامه برای IOS و اندروید در دسترس است.

دستگاه فشرده ساز پنوماتیک با قابلیت تحرک برای درمان ورم لنفاوی

دریافت مجوز سازمان غذا و دارو برای استفاده Dayspring در اندام تحتانی را تبریک می‌گوییم. این از نظر تجربه بیمار و استفاده از دستگاه با اندام فوقانی چه تفاوتی دارد؟ آیا دستگاه بزرگتری لازم است؟

۸۰٪ موارد لنف ادم در اندام تحتانی است. دستگاه‌های Dayspring برای اندام‌های فوقانی و تحتانی مشابه هستند. آنها از همان فلسفه طراحی، رابط کاربری و فناوری اساسی با هدف امکان حرکت برای بیماران برخوردار هستند. مشابه دستگاه اندام فوقانی، سامانه اندام تحتانی از یک پوشیدنی فعال، یک کنترل کننده هوشمند و برنامه Koya تشکیل شده است که به بیماران و پزشکان آنها امکان می‌دهد گزینه‌های درمانی را سفارشی کنند. عنصر لباس برای اندام‌های تحتانی بزرگتر است، اما به طور کلی به همان روش عمل می‌کند.


بیشتر بخوانیم:

>> لباس های هوشمند قابل شستشو وضعیت سلامتی شما را کنترل میکنند

>> لباس های هوشمند قابل شستشو وضعیت سلامتی شما را کنترل میکنند


منبع: medgadget

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *