رونمایی از لنز جدید دوربین شرکت OPPO در نمایشگاه جهانی تلفن همراه

شرکت چینی Oppo در نمایشگاه جهانی تلفن همراه بارسلونا از لنز جدیدی رونمایی کرد که می‌تواند برآمدگی ناشی از دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند را از بین ببرد. این لنز قابلیت بزرگنمایی تصویر تا ۵ برابر را دارد.

رونمایی از لنز جدید شرکت OPPO

تولید کننده چینی گوشی‌های هوشمند، OPPO، در رویداد MWC 2017 (نمایشگاه جهانی تلفن همراه) در بارسلونا، از ماژول دوتایی دوربین جدید خود با ویژگی بزرگنمایی نوری ۵X رونمایی کرد. این فناوری جدید به کاربران اجازه بزرگنمایی بیشتر بدون تاری تصاویر که معمولاً با زوم دیجیتال اتفاق می‌افتد را می‌دهد.

این شرکت محدودیت ارتفاع عمودی که بزرگترین چالش طراحی دوربین‌های گوشی هوشمند است را با یک آرایه لنز به شیوه پریسکوپ که به صورت افقی در بالای دستگاه قرار داده می‌شود، پشت سر گذاشته است. به نظر می‌رسد این سامانه مبتنی بر لنزی با فاصله کانونی بیشتر از لنز اولیه‌ای است که در iPhone 7 Plus استفاده شده است. در واقع نوعی نوآوری که موجب کاهش اندازه ماژول و در عین حال افزایش درجه بزرگنمایی تصویر می‌شود.

لنز نوری تثبیت شده دارای ۹۰ درجه انحراف است و نور را پس از عبور از یک منشور روی یک حسگر تصویر متمرکز می‌کند. این لنز دارای فاصله کانونی ۳ برابر بیش‌تر از دوربین‌های اولیه با زاویه باز است. OPPO ادعا می‌کند بزرگنمایی ۵X بدون اتلاف، از طریق فناوری ترکیب منحصر بفرد تصویر برای بزرگنمایی دیجیتال حاصل شده است. این ماژول تنها ۵٫۷ میلی متر ضخامت دارد و به این معنی است که امکان استفاده از آن در گوشی‌های هوشمند و بدون ایجاد یک برآمدگی بزرگ وجود دارد.

شرکت Oppo برای اثبات ادعای خود باید یک سامانه مجهز به این دوربین را واقعا ایجاد کند. Oppo در سال ۲۰۱۴ یک تلفن هوشمند با ضخامت ۴٫۸۵ میلی متر منتشر کرد و هنوز گوشی مجهز به این فناوری نساخته است. این شرکت همچنین جزئیاتی همچون فاصله کانونی ویژه آن را ارائه نداده است اما این روش منحصر به فرد می‌تواند مشکل رایج دوربین‌های گوشی هوشمند را حل کند و ما منتظر خواهیم بود تا یک دستگاه واقعی مجهز به این فناوری ساخته و در اختیار ما قرار گیرد.

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *