معرفی برترین شرکت های واقعیت افزوده در مراقبت بهداشتی (بخش دوم)

با ورود Pokemon Go به دنیای بازی، برخی پتانسیل‌‌های فناوری واقعیت افزوده به مردم معرفی شد. افزون بر صنعت بازی، واقعیت افزوده به صنعت مراقبت‌های بهداشتی نیز وارد شده است. در این مقاله به برترین محصولات واقعیت افزوده در بخش پزشکی و مراقبت بهداشتی می‌پردازیم. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

برنامه‌ی کاربردی HoloAnatomy

دانشگاه کیس وسترن رزرو (Case Western Reserve) با همکاری بیمارستان Cleveland، برنامه‌ی کاربردی HoloAnatomy را توسعه دادند. با این برنامه‌ی کاربردی می‌توان بدن انسان را با استفاده از فناوری واقعیت افزوده مورد کاوش قرار داد و اجزای مختلف و سامانه‌های زیستی بدن را مشاهده کرد. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از فناوری واقعیت افزوده بدن انسان را بررسی کنند. HoloLens یک سربند است که تصاویر گرافیکی سه‌بعدی ایجاد شده در رایانه را روی میدان دید فرد قرار می‌دهد. این نرم‌افزار از حرکات اشارۀ دست و تشخیص صدا برای کنترل استفاده می‌کند.

تصویربرداری سه‌بعدی با اکوپیکسل

شرکت EchoPixel واقع در کالیفرنیا در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد. این شرکت با نمایشگر True3D به تصویربرداری پزشکی سه بعدی کمک شایانی کرده است. سازمان غذا و دارو آمریکا این بستر نرم‌افزاری را برای تشخیص و بررسی پیش از عمل جراحی تایید کرده است. اکوپیکسل با کمک اطلاعات تصاویر پزشکی، اندام‌های داخلی بیمار را به‌صورت سه‌بعدی بازسازی می‌کند تا پزشکان بتوانند آن‌ها را پیش از جراحی بررسی کنند. هم‌اکنون پزشکان از تصویربرداری دوبعدی سی‌تی‌اسکن و MRI برای بررسی اندام‌های داخلی بدن استفاده می‌کنند.

Augmedix

معرفی برترین شرکت های واقعیت افزوده در مراقبت بهداشتی (بخش دوم)

شرکت Augmedix در زمینه‌ی فناوری گجت‌های پوشیدنی فعال است. ابزار Augmedix با استفاده از عینک گوگل، یادداشت‌های پزشکان را بازنویسی کرده و پرونده‌ی الکترونیکی پزشکی بیماران را به‌روزرسانی می‌کند. این ابزار به پزشکان کمک می‌کند در زمان صرفه‌جویی کنند و معاینه‌ی دقیق داشته باشند.

Atheer

معرفی برترین شرکت های واقعیت افزوده در مراقبت بهداشتی (بخش دوم)

شرکت Atheer پیشگام در فناوری واقعیت افزوده تعاملی (AiR) به شمار می‌آید. بستر عینک واقعیت افزوده که این شرکت توسعه‌داده است نه تنها در زمینه‌ی مراقبت‌های بهداشتی و فناوری پزشکی کاربرد دارد بلکه در زمینه‌های دیگر صنعت قابل استفاده است. با عینک AiR از طریق ژست‌های حرکتی و گفتار تعامل انجام صورت می‌گیرد. کاربر می‌تواند از طریق عینک AiR با متخصصان از راه دور در تعامل باشد.

Aira

سامانه Aira با کمک عینک هوشمند، اجازه می‌دهد تا یک مأمور AIRA آنچه که فرد نابینا به آن نگاه می‌کند را ببیند، سپس در مورد موقعیت آن با فرد نابینا صحبت کند. یک فرد نابینا با استفاده از هر ابزاری که به طور معمول استفاده می‌کند همچون عصا یا سگ هدایت می‌شود و تنها زمانی که مورد نیاز است با مأمور AIRA تماس می‌گیرد.


بیشتر بخوانید:
>>معرفی برترین شرکت های واقعیت افزوده در مراقبت بهداشتی (بخش نخست)


منبع : medicalfuturist

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *