مشارکت پژوهشگران در تحقق گزینه های رباتیک برای کمک به کشاورزان

کشاورزان یکی از قدیمی‌ترین کارگران آمریکا هستند. طبق آمار اداره کشاورزی ایالات متحده در سال ۲۰۱۲، متوسط سن کشاورزان ایالات متحده در ۳۰ سال گذشته از ۵۰ سال به ۵۸ سال افزایش یافته است. مؤسسه ملی علوم حدود ۱٫۵ میلیون دلار را به پژوهشگران Virginia Tech اهدا کرده است تا رباتیک و فناوری‌های کمکی را به یکی از بزرگترین گروه کارگران در ویرجینیا تحویل دهد. هدف این پژوهش ترکیب فناوری‌های ارائه دهنده ایمنی و بهبود کیفیت زندگی کشاورزان ویرجینیا است. برای آشنایی بیشتر با اهداف این پروژه با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

مشارکت مهندسان مکانیک در تحقق گزینه های رباتیک برای کمک به کشاورزان

هدف بخش نخست این پروژه (Partnership for Innovation)، استفاده از رباتیک و کمک به کشاورزان با اختلالات حرکتی است. این پروژه یک تلاش مشترک بین دانشکده مهندسی Virginia Tech و کالج کشاورزی و علوم زیستی است و با همکاران محلی AgrAbility Virginia انجام می‌شود. AgrAbility Virginia برنامه‌ای است که به بیماری‌ها، صدمات و یا معلولیت‌هایی که مانع توانایی کشاورزان می‌شود، کمک می‌کند. تلاش این پژوهش برای کمک به کشاورزان با استفاده از رباتیک پوشیدنی، همچون اسکلت‌های بیرونی و دیگر دستگاه‌های رباتیک با تمرکز بر پشت و کمر و دست‌ها خواهد بود.

بخش دوم این پروژه (Research Coordination Network)، همکاری با ایالات متحده و پژوهشگران بین‌المللی برای بهبود فناوری در مزارع متوسط ​​است. Alexander Leonessa، استادیار مهندسی مکانیک و پژوهشگر اصلی این پروژه است. همکاری با شرکای صنعتی همچون TORC Robotics، Leonessa و پژوهشگرانی که سامانه‌های رباتیک را توسعه می‌دهند و یادگیری از کشاورزانی که با آنها همکاری دارند، موجب اکتشافات و پیشرفت بیشتر می‌شود. همکاری با AgrAbility Virginia و شبکه توانمندسازی روستایی در سراسر کشور و استفاده از رویکرد طراحی انسان محور موجب می‌شود مؤلفه‌های انسانی فناوری و نیاز به آموزش کشاورزان برای بهره‌وری از مزایا و قابلیت‌های فناوری در پروژه در نظر گرفته شود. این گروه فعالیت روزانه کشاورزان و مسائل مورد نظر خود را ارزیابی خواهد کرد. فاکتورهای انسانی و کارشناسان کشاورزی که با کشاورزان کار خواهند کرد، ورودی‌های فرآیند طراحی را فراهم می‌کنند.

Leonessa توضیح می‌دهد: « انواع رباتیک که به دنبال آن هستیم، چیزهایی هستند که ما در حال حاضر توسعه داده‌ایم اما نیاز به اصلاح و سازگاری با عملکرد ویژه دارد. ما به دنیال فراهم کردن اطلاعات پایه در مورد کشاورزان هستیم. سپس ما تلاش خواهیم کرد که رباتیک را به صورت خاص به نیازهای فردی کشاورز متصل کنیم». این کار در ابتدا بر روی اختلالات حرکتی مربوط به سالمندان مانند التهاب مفاصل دست و زانو و همچنین دستگاه‌هایی برای کمک به بلند کردن تمرکز می‌کند.

درمانگران فیزیکی ابتدا کشاورزان را ارزیابی می‌کنند و داده‌های مربوط به آسیب دیدگی را فراهم می‌کنند. سپس پژوهشگران می‌توانند دستگاه‌های فردی را برای کمک به کشاورزان ایجاد کنند. Leonessa گفت: «این دستگاه‌ها چیزی است که کشاورزان برای انجام وظایف روزانه خود به شیوه‌ای راحت به آن نیاز دارند. بسیاری از کشاورزان با مشکلات مربوط به سن، همچون التهاب مفاصل با ارائه این فناوری مطمئن می‌شوند که می‌توانند وظایف خود را انجام دهند. هدف این نیست که کشاورزان تا ۹۰ سالگی کار کنند، اما به آنها اجازه می‌دهد تا با خستگی کمتر کار کنند. و در حالی که سالم هستند قادر به انجام آنچه که دوست دارند باشند».

این دستگاهها با عملکردهای گوناگون، از جمله حرکات مرتبط با کشاورزی مانند استفاده از بیل یا رانندگی تراکتور کمک خواهد کرد. برای نمونه، TORC Robotics ارزیابی تجهیزات کنترل از راه دور مزرعه را ارزیابی خواهد کرد. در این مورد، کشاورزان به مهارت لازم برای استفاده از یک جوی استیک نیاز دارند. در پایان این پروژه سه ساله، کشاورزان خواهند توانست وسایل مورد استفاده را در فعالیت روزانه خود به کار گیرند. Leonessa گفت: «کشاورزان در پروژه ما بسیار هیجان زده هستند. آنها محدودیت‌های خود را به رسمیت می‌شناسند و می‌دانند مشکالتشان چیست. پس به دنبال راهی برای بهبود زندگی خود هستند».

در حالی که پروژه نخست بر روی ارائه خدمات به کشاورزان فردی متمرکز است،Research Coordination Network ، تصویر بزرگتری را بررسی می‌کند. آنها تخصص‌های سراسر جهان را جمع‌آوری می‌کنند تا به نحوه استفاده از فناوری برای کمک به مزارع متوسط ​​بپردازند و اقتصاد کشاورزی خودکار را به چالش کشند. این شبکه، پژوهشگران زمینه فناوری، عوامل انسانی، پایداری، مهندسی سیستم، آموزش STEM را گرد هم می‌آورد و این مشکل را از دیدگاه چند رشته‎ای‌ هدف قرار می‌دهد.

Leonessa گفت: « ما مشکل را شناسایی کرده‌ایم، اما نه راهکار را. وظیفه ما ساختن یک شبکه از پژوهشگران است که از دیدگاه‌های مختلف به مسئله نگاه کنند و بررسی کنند چه راهکارهایی در سراسر جهان وجود دارد».


بیشتر بخوانیم:

>>بشنوید: گفت و گو با Dan Harburg و Matthew Borzage درباره رباتیک کشاورزی

>>چگونه فناوری واقعیت افزوده به کشاورزان کمک می کند؟


منبع: vtnews.vt.edu

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *