مچ بند Immutouch برای ترک عادت لمس صورت

لمس کردن صورت سبب انتقال عوامل بیماری زا به مخاط بدن و ایجاد بیماری می‌شود. در حال حاضر با شیوع بیماری پیشنهاد می‌شود از دست زدن به صورت اجتناب نماییم. خوشبختانه یک استارت‌ آپ قدیمی با نام Slightly Robot دستگاهی دارد که برای اختلال کندن مو طراحی شده است. این اختلال trichotillomania نامیده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با مجله‌ فناری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

دستبند Immutouch برای پیشگیری از لمس صورت

استارت آپ Slightly Robot با تغییری کوچک دستبند Immutouch را معرفی کرده است. این دستبند درصورتیکه کاربر دست خود برای لمس صورت حرکت دهد، با لرزش به وی اخطار می‌دهد. حسگرهای شتاب سنج Immutouch ده بار در ثانیه حرکت دست را پیگیری می کند. تنظیم نخست دستگاه برای لمس چشم، دهان یا بینی به دستگاه اجازه می‌دهد با عادت کاربر همراه باشد. یک اپلیکیشن همراه دستگاه به کاربر اجازه می‌دهد پیشرفت خود را پیگیری نماید.

هدف یادگیری نوعی رفتار غیرارادی با آموزش ذهن است. اگر با هر بار لمس صورت بازخورد لرزشی دستگاه را دریافت کنید، ذهن به صورت ناخودآگاه این بازخورد منفی را در شما نهادینه می‌سازد و پس از مدتی در برابر وسوسه خاراندن خود مقاوم می‌شوید.

پایه‌گذاران  Slightly Robot از سمت چپ:  Joseph Toles, Justin Ith, and Matthew Toles
پایه‌گذاران Slightly Robot از سمت چپ: Joseph Toles, Justin Ith, and Matthew Toles

یکی از پایه‌گذاران Slightly Robot با نام Matthew Toles بیان کرد:

حل مشکلی در ابعاد کورونا نیازمند همکاری همگان است. خوشبختانه ما سه نفر به خوبی برای این مشکل آماده بودیم و وظیفه‌ خود می‌دانستیم که حداقل تلاش کنیم.

این مچ بند هم اینک عرضه می‌شود و کاربران می‌توانند روی دست غالب خود این پوشیدنی را امتحان کنند و عادت لمس صورت، دهان، چشم یا بینی را ترک کنند. به گفته یکی دیگر از پایه‌گذاران Slightly Robot این مچ بند تقریبا با کمترین قیمت عرضه می‌شود. قیمت حاصل ناشی از قیمت مواد اولیه، هزینه ساخت و سوار کردن قطعات است. نهایتا دستگاه با قیمت ۵۰ دلار عرضه می‌شود.

اپلیکیشن دستبند Immutouch برای پیشگیری از لمس صورت

Slightly Robot با پشتیبانی مالی از دانشگاه میشیگان در سال ۲۰۱۶ آغاز به کار کرد. بر اساس گزارش‌های موجود در مورد این دستگاه و اختلال کندن مو، بازخورد لرزشی منفی در کاهش کندن مو در کوتاه مدت و دراز مدت موثر بوده است. شاید شرکت‌هایی مانند Apple و تولید کنندگاه پوشیدنی‌ها با توسعه‌ی یک اپلیکیشن به کاربرانی که هم اکنون صاحب مچ بندها و ردیاب‌های سلامت هستند امکانات مشابهی را عرضه دارد. تا آن زمان به گفته‌ی Justin Ith شرکت روی گزینه‌هایی برای کاهش قیمت و در دسترس کردن هرچه بیشتر این دستگاه متمرکز است.

همه گیری هایی از این دست به ما یادآوری می‌کند که چگونه همه ما روی جامعه اثرگذار هستیم و همگی مسئول هستیم و نباید ناقل باشیم.

Justin Ith

بیشتر بخوانیم:
تشخیص شیوع بیماری آنفولانزا با اطلاعات کاربران Fitbit
چگونه پوشیدنی ها همه ی قسمت های بدن را تحت نظر می گیرند؟


منبع:techcrunch

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *