مژه های مصنوعی f.lashes، ترکیبی از مد و فناوری

در این مقاله از مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به معرفی محصولی نوآورانه می‌پردازیم که نتیجه‌ی ایده‌ای بر مبنای مد و فناوری است. فناوری پوشیدنی f.lashes مجموعه‌ای از مژه‌های مصنوعی مجهز به LED است که تابش آن‌ها بر اساس حرکات بدن کاربر تغییر می‌کند.

فناوری پوشیدنی f.lashes در تارنمای Kickstarter با استقبال قابل توجهی برای سرمایه گذاری جمعی رو به رو شده است. همان گونه که از نامش پیداست، این فناوری مجموعه‌ای از مژه‌های مصنوعی مجهز به LED است که تابش آن‌ها با توجه به حرکات بدن کاربر تغییر می‌کند. جالب توجه است که برای تولید این فناوری پوشیدنی تقاضایی وجود نداشته اما اکنون که تولید شده افراد زیادی قصد استفاده از آن را دارند.

این مژه‌های مصنوعی مانند نمونه‌های رایج در بازار به راحتی در چند ثانیه قابل پوشیدن هستند و توانایی ارائه‌ی پنج الگوی نوری متفاوت را دارند.

باید توجه داشت که این فناوری بی سیم نیست و برای استفاده از آن باید شرایطی را پذیرا باشید. به هر کدام از این مژه‌ها یک سیم متصل است که ارتباط آن را با واحد کنترل اصلی برقرار می‌کند. این واحد در پشت سر کاربر و با کمک یک گیره‌ی مو نصب می‌شود و وظیفه‌ی آن پاسخ‌گویی مطابق با حرکات کاربر است. به نظر می‌رسد سازندگان این واحد کنترل طوری آن را طراحی کرده‌اند که هنگام استفاده قابل دیده شدن نباشد. واحد کنترل یک برد کوچک است که شامل چند دکمه و یک باتری سکه‌ای با طول عمر ۵ ساعت است.

با توجه به این که این مژه‌های مصنوعی هیچ گرمایی تولید نمی‌کنند، نگرانی در مورد وارد شدن آسیبی به شبکیه‌ی چشم کاربر وجود نخواهد داشت. این مژه‌های مصنوعی در برابر شرایط آب و هوایی مقاومند. افزون بر این، احتمال منفجر شدن باتری‌های واحد کنترل بسیار اندک است. LEDها در بالای مژه‌ها نصب می‌شوند و بنابراین هنگام استفاده از آن‌ها مانعی برای دید وجود ندارد. قیمت یک واحد کنترل کننده و یک سری تک رنگ از این مژه‌ها ۴۰ دلار اعلام شده است و با پرداخت ۱۰۰ دلار می‌توان مجموعه‌ای شامل هفت رنگ مختلف از آن‌ها را داشت. پیش‌بینی شده این محصول در ژانویه‌ی ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود.


بیشتر بخوانید:

>>EyeQue نخستین ابزار سنجش بینایی چشم با گوشی هوشمند


منبع: digitaltrends

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *