نخستین اسکلت بیرونی که به عنوان تجهیزات حفاظت فردی شناخته شد: Laevo FLEX

گروه Laevo در آوریل ۲۰۲۲ اعلام کرد اسکلت بیرونی Laevo FLEX گواهینامه رسمی اتحادیه اروپا (CE) را به عنوان تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) دریافت کرده است. اسکلت‌های بیرونی و دستگاه‌های رباتیک پوشیدنی متعددی وجود دارند که دارای نشان CE هستند، اما  Laevo FLEX نخستین موردی است که مطابق با مقررات تجهیزات حفاظت شخصی این نشان را دریافت می‌کند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

نخستین اسکلت بیرونی که به عنوان تجهیزات حفاظت فردی شناخته شد: Laevo FLEX

اسکلت بیرونی Laevo FLEX

Laevo FLEX 3.0 یک اسکلت بیرونی غیرفعال، فنری و کمکی پشت است. این اسکلت بیرونی برای نخستین بار در اکتبر ۲۰۲۱ در WearRAcon  رونمایی شد. Laevo FLEX به گونه‌ای طراحی شده است که به طور مداوم در طول یک شیفت کاری استفاده شود و خطر آسیب دیدگی کمر در حین کار و خستگی ناشی از بلند کردن و خم شدن را کاهش دهد.

اسکلت‌های بیرونی و دستگاه‌های رباتیک پوشیدنی متعددی وجود دارند که دارای نشان CE هستند، اما  Laevo FLEX نخستین موردی است که مطابق با مقررات تجهیزات حفاظت شخصی ((EU) 2016/425) این نشان را دریافت می‌کند.

اسکلت بیرونی Laevo FLEX

اسکلت بیرونی Laevo FLEX 3.0 برای کاهش خطر آسیب دیدگی کمر در حین کار و هنگام خم شدن به جلو، نگه داشتن این وضعیت و بازگشت به حالت ایستاده، چمباتمه زدن و بلند کردن اجسام سنگین در نظر گرفته شده است. هدف این پوشیدنی کاهش خطر آسیب دیدگی کمر حین کار و خستگی ناشی از خم شدن و بلند کردن اجسام است.

تجهیزات حفاظت فردی برای فروش در اروپا نیاز به آزمایش و گواهینامه اضافی دارند که به سه دسته تقسیم می‌شوند. گواهینامه Laevo FLEX 3.0 احتمالاً در رده دوم است یعنی نیاز به صدور گواهینامه توسط یک سازمان آگاه در اروپا دارد.

آیا اسکلت بیرونی نوعی تجهیزات حفاظت فردی است؟

بحثی در جامعه اسکلت بیرونی وجود دارد که آیا اسکلت بیرونی شغلی باید تجهیزات حفاظت فردی در نظر گرفته شود یا خیر. نشان PPE CE به اسکلت بیرونی Laevo FLEX 3.0 اجازه می‌دهد تا به عنوان تجهیزات حفاظت فردی در اروپا فروخته و به بازار عرضه شود، اما همچنان می‌توان آن را به عنوان یک اسکلت بیرونی شغلی در نظر گرفت. به هر حال، این خبر به این نکته کمک می‌کند که اسکلت‌های بیرونی به عنوان تجهیزات ایمنی، مانند کلاه ایمنی، کفش‌های پنجه فولادی، یا تسمه محافظ در برابر سقوط در نظر گرفته شوند. این یک گام بزرگ رو به جلو برای کل حوزه فناوری اسکلت بیرونی است.


>> یادگیری ماشین برای کمک به راه رفتن با اسکلت بیرونی

>> اسکلت بیرونی برای کارگران: گفتگو با Marius Kiss از German Bionic


منبع:  exoskeletonreport.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *