آخرین اخبار از نمایشگاه جهانی تلفن همراه: ساخت دستکشی برای جراحی از راه دور

ویدئوی منتشر شده از بزرگترین نمایشگاه تجاری تلفن همراه در جهان، دستکشی انقلابی را نشان می‌دهد که به جراحان اجازه می‌دهد از راه دور عمل جراحی را انجام دهند. این دستکش با همکاری شرکت اریکسون و گروه BT توسعه یافته و هم اکنون در غرفه شرکت اریکسون به نمایش گذاشته شده است.

زنده از نمایشگاه جهانی تلفن همراه: دستکشی که به جراحان اجازه میدهد از راه دور عمل جراحی را انجام دهند

نمایشگاه جهانی تلفن همراه (MWC) در حال حاضر در شهر بارسلونا اسپانیا در حال برگزاری است. شرکت اریکسون (Ericsson) در این کنگره از دستکشی با فناوری بالا رونمایی کرده است که برای جراحی لمسی ربات‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستکش حس لامسه را برای جراحان فراهم می آورد و به آنها اجازه می‌دهد عمل جراحی روی بیماران را از راه دور انجام دهند. شرکت اریکسون با همکاری گروه BT (هر دو در زمینه خدمات و تجهیزات مخابراتی فعالیت دارند) این محصول را توسعه داده‌اند. جیمی هریس از BT.com در غرفه اریکسون حضور دارد، جایی که این فناوری به نمایش گذاشته شده است و جیمی هریس آن را به طور زنده پوشش می‌دهد.

با کمک این فناوری جراح می‌تواند یک دستکش ویژه بپوشد. دستکش به حسگرهایی مجهز است که لمس کردن را شبیه سازی می‌کنند. زمانی که جراح دست خود را حرکت می‌دهد، اطلاعات به یک بازوی رباتیک ارسال می‌شود. دست رباتیک می‌تواند عکس العمل نشان داده و به جراح اجازه دهد که عملیات را از راه دور کنترل کند. برای حمل و ارسال داده‌ها از فناوری ۵G استفاده می‌شود.Cristian Norlin از بخش طراحی پژوهش‌های استراتژیک شرکت اریکسون می‌گوید این فناوری می‌تواند برای انجام معاینات نیز به کار برده شود. «اگر شما یک پزشک متخصص باشید که برای نمونه در زمینه بیماری‌های کلیوی مهارت دارید. چگونه می‌توانید مهارت‌ها و تخصص خود را فراتر از بیمارستان‌ها و از یک شهر تا مناطق روستایی به مردم عرضه کنید؟»


در همین زمینه بخوانید:

>>این ربات جراح با بازخورد لمسی در طول جراحی کاملاً داخل بدن قرار می‌گیرد

>>ربات جراحی «سینا» رونمایی شد

>>ربات Virtual Incision و امید به کاهش هزینۀ جراحی رباتیک


منبع: bt.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *