برترین شرکت‌های واقعیت مجازی در حوزه بهداشت و درمان (بخش سوم)

در ادامه معرفی برترین شرکت‌های واقعیت مجازی در حوزه بهداشت و درمان، به معرفی شرکت‌های فعال در زمینه توانبخشی، فعالیت‌های فیزیکی و مدیتیشن می‌پردازیم. محصولات این شرکت‌ها کمک می‌کند تا جلسات توانبخشی برای بیماران لذت‌بخش‌تر و انجام فعالیت‌های فیزیکی در مراکز تناسب اندام و سالن‌های ورزشی هیجان انگیزتر شود. بخش نخست این مقاله را می‌توانید از اینجا بخوانید.

واقعیت مجازی برای فعالیت‌های بدنی بهتر و توانبخشی سریعتر

۱۳) VirZOOM برای تناسب اندام

یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های واقعیت مجازی در بازار که توسط VirZOOM فراهم شده، «دوچرخه جادویی» است. این برنامه واقعیت مجازی برای کنترل فعال حرکات ساخته شده است که در آن کاربران دوچرخه‌سوار پدال می‌زنند، رو به جلو حرکت می‌کنند و حتی می‌توانند با متمایل کردن خود دوچرخه را هدایت و کنترل کنند. همچنین کاربران می‌توانند جای یک راننده فرمول یک، فرمانده تانک، دوچرخه سوار یا حتی یک اسب بالدار باشند. آیا شما چیزی هیجان انگیزتر از این را در طول ورزش می‌خواهید؟

توسعه دهندگان این امکان را فراهم کرده‌اند که بتوان جامعه Vsports را تجربه کرد. این بدان معنی است که دیگر بازیکنان آنلاین می‌توانند وارد بازی شوند و بازی‌هایی رقابتی و مشارکتی تا ۸ بازیکن ارائه شود. VirZOOM فناوری خود را برای مراکز تناسب اندام و سالن‌های ورزشی به ارمغان آورده و قصد دارد رقابت‌های مشابهی را در آینده سازماندهی کند.

۱۴) Widerun برای لذت‌بخش شدن ورزش‌ها

آیا شما از دوچرخه سواری در فضای گاراژ قدیمی در هر آخر هفته خسته شده‌اید؟ Widerun به شما راهکاری ارائه می‌دهد که ممکن است شما را دوباره مشتاق به دوچرخه سواری کند. نخستین مربی دوچرخه که شما می‌توانید به هدست واقعیت مجازی، از Oculus Rift تا Samsung Gear متصل شوید و آموزشی به طور کامل همه جانبه دریافت کنید و درگیر تجربه دوچرخه سواری شوید.

همچنین این گروه ایتالیایی دارای یک طیف گسترده از مناظر واقعیت مجازی است که می‌توانید در آنها غرق شوید. یک روز ممکن است شما بازی فانتزی «زمستان در راه است» را ترجیح دهید که صحنه‌های یخی فیلم بازی تاج و تخت را به شما ارئه می‌دهد و روز دیگر ممکن است در اطراف خیابان‌های سان فرانسیسکو و یا امپراتوری چین دوچرخه سواری کنید.

۱۵) GestureTek Health برای توانبخشی انقلابی

این شرکت کانادایی که در سال ۱۹۸۶ تأسیس شده، فناوری کنترل حرکت‌های ویدئویی که بخشی از اصول زمینه واقعیت مجازی بود را اختراع کرده است. فناوری پیشگام این شرکت توسط سونی، مایکروسافت، هاسبرو، دیزنی یا کوکا کولا استفاده شده است. اما GestureTek یک بخش نیز در بهداشت و درمان تأسیس کرده است. GestureTek Health در اواسط دهه ۱۹۹۰، زمانی که این شرکت برای نخستین بار توسعه برنامه‌های کاربردی ویژه برای سلامت، ناتوانی و توانبخشی را آغاز کرد، راه‌اندازی شد.

برنامه‌های ورزشی واقعیت مجازی این شرکت موجب می‌شود بیماران از توانایی‌های فیزیکی و شناختی خود لذت ببرند. این امر به ویژه برای بیمارانی که بچه‌های کوچک هستند مهم است. چرا که بچه‌ها معمولاً حاضر به شرکت در هر برنامه توانبخشی نیستند مگر اینکه سرگرم کننده باشد. از سوی دیگر، اگر این برنامه، بازی دستاوردگرا و جذاب، مانند Gestrack 3D باشد کار مراقب بسیار آسان است.

برترین شرکت‌های واقعیت مجازی در حوزه بهداشت و درمان (بخش نخست)

۱۶) Mindmaze برای دوره نقاهت پس از آسیب‌های مغزی

دکتر Tej Tadi که یک عصب شناس است شرکت MindMaze را در سال ۲۰۱۱ جهت توسعه فناوری‌هایی برای کمک و بهبود بیماران آسیب مغزی تأسیس کرد. این شرکت فناوری عصبی در سوئیس، آمریکا و رومانی فعالیت دارد. این شرکت در کمتر از چهار سال به یکی از برترین استارت‌آپ‌های فناوری در سوئیس تبدیل شد.

همچنین در سال گذشته، این شرکت با موفقیت دستگاه‌هایی را راه‌اندازی کرد که از واقعیت مجازی، تصویربرداری مغزی و فناوری‌های بازی برای آموزش مجدد مغز در قربانیان سکته استفاده می‌کند. MindMaze اکنون در حال توسعه راهکاری برای بیماران آسیب طناب نخاعی و قطع عضو است.

۱۷) Eye Play the Piano برای ترکیب واقعیت مجازی و موسیقی

آیا تا به حال در مورد حرکت اشیاء با افکار و یا چشم خود فکر کرده‌اید؟ برای کودکان و بزرگسالان بدون توانایی حرکت هر یک از اندام خود، این یک آرزوی حتی قوی‌تر است. با این حال، ترکیبی از واقعیت مجازی، فناوری ردیابی چشم و یک پیانو، به کسانی که حتی توانایی بلند کردن یک مداد را در زندگی واقعی ندارند کمک می‌کند تا از قدرت افکار خود بهره ببرند.

این یک پروژه مشترک ژاپنی بین مدرسه ویژه نیازهای آموزشی برای افراد دارای مشکلات جسمی در دانشگاه تسوکوبا و تولید کننده FOVE، یک سربند ردیابی چشم، است. این یک نوآوری فوق‌العاده با ترکیب موسیقی و فناوری با هدف خیرخواهانه در بهداشت و درمان است.

شرکت‌های واقعیت مجازی برای مدیتیشن

۱۸) رسیدن به حالت مراقبه با Deep

تصور کنید که در حال راه رفتن در زیر آب هستید: بدن شما سبک می‌شود و گام‌هایتان آهسته‌تر. به نظر می‌رسد تمام جهان سرعتش را با شما کم می‌کند. تصور این صحنه یک نقطه برای مدیتیشن است، به جز زمانی که شما باید برای تنفس به سطح آب بیایید. این دقیقا همان چیزی است که Deep با کمک واقعیت مجازی جدای از شرایط نگران کننده جهان واقعی ارائه می‌دهد. طراحان بازی، Owen Harris و Niki Smit، یک بازی واقعیت مجازی توسعه داده‌اند که شما می‌توانید حرکات خود را از طریق تنفس کنترل کنید.

با یک کنترلر سفارشی که در اطراف دیافراگم بسته می‌شود و یک هدست واقعیت مجازی Oculus Rift، شما حرکات آهسته خود در زیر آب را از طریق تنفس دیافراگمی دیکته می‌کنید و با افزایش تدریجی در بستر اقیانوس غرق می‌شوید. هدف مراقبه است، اما ماهی‌ها لذت کشف را بیشتر می‌کنند.

۱۹) Zen Zone و «باغ مخفی» برای مدیتیشن

Zen Zone یکی دیگر از بازی‌های تمدد اعصاب است که به طور ویژه برای واقعیت مجازی توسط Unello Design طراحی شده است. ویژگی‌های این بازی شامل جلسات نوآورانه با موسیقی آرامش بخش و زیبا است که بدن و تنفس را با روش‌هایی که تنها با واقعیت مجازی میسر است، تجسم می‌کند. همچنین شما فرصت دارید تا «باغ مخفی» خود را آرایش دهید و آرامش درونی خود را پیدا کنید.

استودیو طراحی مستقر در تگزاس توسط توسعه دهنده و موسیقیدان Aaron Lemke رهبری می‌شود. Unello بسیاری از تجربه‌های آرامش بخش را برای نخستین بار برای Oculus Rift ایجاد کرده است.


>>برترین شرکت‌های واقعیت مجازی در حوزه بهداشت و درمان (بخش نخست)

>>برترین شرکت‌های واقعیت مجازی در حوزه بهداشت و درمان (بخش دوم)


منبع: medicalfuturist

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *