معرفی استاندارد Street View ready برای ارسال آسان تصاویر ۳۶۰درجه

برنامه معروف Street View شرکت گوگل از مجموعه‌ای از عکس‌های تمام‌نما که با دوربین‌های عکاسی ۳۶۰ درجه‌ گرفته شده، استفاده می‌کند. اما تجربه ثابت کرده است که آپلود تصاویر ۳۶۰ درجه در این برنامه حتی اگر دوربین ۳۶۰درجه داشته باشید دشوار است. گوگل برای حل مسئله، استاندارد Street View ready را برای دستگاه‌های سازگار با برنامه Street View تعریف کرده است. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

معرفی استاندارد Street View ready برای ارسال آسان تصاویر ۳۶۰درجه

آپلود تصاویر در برنامه Street View دشوار است حتی اگر دوربین ۳۶۰ درجه داشته باشید. برای عکاسی کروی با برنامه Street View نیاز است که هر چند قدم یک عکس بگیرید و پس از آن تصاویر کروی را در اینترنت آپلود کنید تا بتوانید از قابلیت نمایش تصاویر کروی بهره ببرید. این روند کمی مشکل است. شرکت گوگل برای این مسئله راهکاری ارائه کرده است. گوگل استاندارد Street View ready را برای دستگاه‌های سازگار با برنامه Street View تعریف کرده است. این استاندارد به دوربین‌های ۳۶۰‌درجه بر اساس میزان آسانی قرار دادن تصاویر ۳۶۰ درجه در اینترنت تعلق می‌گیرد.

استاندارد Street View mobile ready: دستگاه‌های گوشی هوشمند مبتنی بر استاندارد Street View ready به شما اجازه می‌دهند به آسانی تصاویر ۳۶۰ درجه‌ای را از طریق یک برنامه کاربردی و بدون نیاز به رایانه ارسال کنید.

استاندارد Street View auto ready: برنامه کاربردی سازگار با دوربین‌های خودکار دارای این استاندارد که برای عکس‌برداری با دقت بالا در خودروها طراحی شده است.

استاندارد Street View vr ready: سامانه‌ها یا دوربین‌های واقعیت مجازی که برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به محیط پیرامون شما و فراهم کردن مجموعه‌ای از تصاویر ۳۶۰ درجه کاربرد دارند.

استاندارد Street View workflow ready: ابزارهای انتشار تصویر همراه با دوربین‌های ورک‌فلو (Work flow ) نیز برای آپلود آسان‌تر در برنامه Street View ارائه می‌شوند. برنامه‌های ورک فلو با قابلیت سازماندهی تصاویر از مرحله عکس‌برداری تا ذخیره است.

تاکنون در سال ۲۰۱۷ حدود بیست گواهی استاندارد برای دوربین‌ها ارائه شده‌اند. البته همه گواهی‌ها یکسان نیستند بلکه برای برندهای مختلف گواهی‎های متفاوتی تعریف شده است. در تصویر زیر انواع استاندارهای مربوط به Street View Ready نمایش داده شده. همچنین برندهای مختلف که این استانداردها را دارند فهرست شده‌اند. می‌توان برندهای نام‌آشنای سامسونگ و GoPro را در فهرست دید که دارای استاندارد مربوط به قابلیت ورک‌فلو هستند.

معرفی استاندارد Street View ready برای ارسال آسان تصاویر ۳۶۰درجه

این استاندارد می‌تواند به افزایش فروش دوربین‌های ۳۶۰ کمک قابل‌توجهی بکند. با این حال انقلابی در دوربین‌های ۳۶۰ درجه ایجاد نمی‌کند. هر گام کوچکی به گوگل برای رسیدن به اهداف بلندمدت کمک می‌کند.


در زمینه تصویربرداری ۳۶۰ درجه و برنامه Street View گوگل بیشتر بخوانید:
>>سفر با دوچرخه به سراسر جهان در دنیای واقعیت مجازی
>>با گوگل ارث در بستر واقعیت مجازی به همه جای کره زمین پرواز کنید
>>Darling: نخستین گوشی مجهز به دوربین ۳۶۰ درجه‌


منبع: engadget

استفاده و بازنشر این مطلب تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *