همراهی پروتز بالاتنه DynamicArm با دست مصنوعی BeBionic

DynamicArm شرکت Ottobock یک آرنج الکتریکی با قابلیت خم‌شدن دقیق و سریع است که توسط الکترودها کار می‌کند و در یک قالب پروتز قرار گرفته است. از طرفی دست مصنوعی دارای انگشت BeBionic ساخت شرکت RSL steeper است که کاربر را قادر می‌سازد به اشیا چنگ بزند و آن‌ها را بردارد. با ترکیب پروتز آرنج DynamicArm و دست مصنوعی BeBionic یک بازوی کاربردی برای افرادی که بازوی خود را از دست داده‌اند ایجاد شده است.

نویسنده: Abdo Haidar*

همراهی پروتز بالاتنه DynamicArm با دست مصنوعی BeBionic

دست مصنوعی BeBionic یک دست پیشرفته مایوالکتریک است که در هر انگشت یک موتور مجزا وجود دارد تا فرد بتواند دست خود را حرکت دهد و اشیا را بردارد. محل قرارگیری موتورها به‌گونه‌ای است که استفاده از پروتز راحت باشد و سبک‌تر به نظر برسد. این دست مصنوعی دارای ریزپردازنده‌های قوی است که به طور پیوسته وضعیت انگشتان را بررسی می‌کند تا فرد کنترل دقیق و قابل‌اعتمادی روی حرکت دستان خود داشته باشد. با قابلیت کنترل سرعت کاربر قادر است کارهای ظریف مثل برداشتن یک تخم‌مرغ تا برداشتن یک لیوان را انجام دهد. ساخت بادوام دست BeBionic اجازه می‌دهد اشیای سنگین را به راحتی حمل کنید و در برخاستن از صندلی از این دست کمک بگیرید. این دست توان تحمل وزن تا ۴۵ کیلوگرم را دارد.

همراهی پروتز بالاتنه DynamicArm با دست مصنوعی BeBionic

نخستین بازوی پروتزی DynamicArm در مرکز پروتز لندن (London Prosthetic Centre) به کار گرفته شده است. بازوی مصنوعی دارای پوشش کربنی است تا از نظر ظاهری بهبود پیدا کند و زیبا به نظر برسد.

با پیشرفت فناوری ساخت پروتز، سطح زندگی افراد قطع عضو بهبود می‌یابد و آن‌ها می‌توانند به صورت مستقل و بدون کمک دیگران کارهای خود را انجام دهند. پروتزهای الکتریکی اندام بالاتنه معمولا سنگین و گران‌قیمت هستند که با توجه به وزن بالای آن از طرف افراد قطع عضو با استقبال روبرو نمی‌شوند. با این حال برخی افراد قطع عضو از این فناوری بهره می‌برند. متناسب بودن قالب پروتز برای کاربر و کاردرمانی که یکی از شاخه‌های توانبخشی است و رابط کاربری خوب می‌تواند این اندامهای مصنوعی را به ابزاری قدرتمند و کاربردی برای افراد قطع عضو تبدیل کند.


در همین زمینه بیشتر بخوانید:
>>دست کوچک bebionic بازویی رباتیک ویژۀ بانوان
>>بهبود فناوری دست مصنوعی با سامانه کنترلی مبتنی بر بازشناسی الگو
>>برنامه HAPTIX: ساخت دست مصنوعی دارای حس لامسه و با عملکردی مانند دست واقعی


منبع: Linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *