هدفونهای کوچکی که برای شنیدن به شما حق انتخاب می دهند

در آینده‌ی نه چندان دور earbudهایی در بازار عرضه خواهد شد که به کاربران امکان دست کاری نویزهای محیط اطراف شان را می‌دهند. با استفاده از این وسایل کاربران می‌توانند صداهایی که می‌خواهند بشنوند را انتخاب کنند.

هدفونهای کوچکی که برای شنیدن به شما حق انتخاب می دهند

earbuds

earbud یک هدفون کوچک است که در داخل گوش بیرونی قرارمی‌گیرد. در حال حاضرearbudهای شما احتمالا قابلیت انجام کارهایی مانند پخش موسیقی، برقرار کردن تماس‌های تلفنی و فراخوانی یک دستیار شخصی مانند Siri یا Google را دارند. اما باید توجه داشت که earbudهای امروزی زیاد هم هوشمند نیستند.

در طول چند سال اخیر بخش عمده‌ای از بازار فناوری‌های پوشیدنی بر روی آراستن مچ دست با انواع گوناگون گجت‌ها متمرکز شده است. این تمرکز موجب شده که گوش‌ها که محل مناسب دیگری برای آراسته شدن با فناوری‌های پوشیدنی هستند، نادیده گرفته شوند. تعداد زیادی از ما زمانی طولانی در روز ازهدفون یا earbud استفاده می‌کنیم. با توجه به این که محل قراری گیری این وسایل تقریبا نزدیک دهان است می‌توان با فرمان‌های صوتی آن‌ها را کنترل کرد. به علاوه محل قرار گیری این وسایل به کاربر این امکان را می‌دهد که به آسانی از فرمان‌های لمسی ساده استفاده کند.

شرکت Startup Doppler Labs به تازگی اولین محصول خود را به صورت انبوه به بازار عرضه کرده است. این محصول یک جفت earbuds بی‌سیم به قیمت ۳۰۰ دلار است که به شما امکان دستکاری دنیای اطراف تان را می‌دهد. با این محصول شما می‌توانید انواع صداهای محیط را فیلتر کنید و با شنیدن صدایی که دوست دارید به خانه برسید. این محصول که Hear One نامیده می‌شود برای مصرف کنندگان متوسط بسیار گران است و هنوز با مشکلات زیادی برای پیشرفت مواجه است. برای مثال طول عمر باتری آن بسته به این که کاربر چگونه از earbuds استفاده می‌کند، تنها دو تا سه ساعت است. البته این وسیله قابلیت‌های جالب توجهی دارد که آدمی را درباره‌ی آینده‌ی فناوری‌های پوشیدنی کنجکاو می‌کند.

این محصول جدید شرکت Doppler در ظاهر بسیار شبیه محصولات قبلی است اما قابلیت‌های بسیار بیشتری دارد. شما هنوز هم با استفاده از این earbud می‌توانید از شر همهمه‌ی رستورانی که در آن نشسته اید راحت شوید. شما می‌توانید این کار را با تنظیم دستی یک اکوالایزر گرافیکی یا یک فیلتراز پیش تنظیم شده، که در داخل Hear One وجود دارد، انجام دهید. اکنون در داخل هر کدام از این earbudها سه میکروفون وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهند که کارهایی مثل تقویت کردن صداهای پشت سرتان یا صداهایی که از جلو به شما می‌رسد را انجام دهید. همچنین با استفاده از این محصول می‌توانید به موسیقی گوش دهید یا تماس‌های تلفنی برقرار کنید. از دیگر امکانات این earbud فراخوانی Siri روی آیفون یا Google Now روی بعضی گوشی‌های اندروید مثل S7 و S8 سری Galaxy سامسونگ است (برنامه‌ی کاربردی اندروید این وسیله تنها روی این گوشی‌ها کار می‌کند). شما می‌توانید همه‌ی این کارها را با وارد کردن یک یا دو ضربه به یکی از earbudها انجام دهید.

با استفاده از برنامه‌ی کاربردی مربوط به این وسیله شما این امکان را دارید که یک پروفایل شخصی برای آن چه که می‌خواهید بشنوید بسازید. این برنامه‌ی کاربردی ضمن انتشاریک نویز سفید در یکی از گوش‌های شما، صدایی در گوش دیگرتان پخش می‌کند و از شما می‌خواهد که وقتی صدای پخش شده را شنیدید اطلاع دهید. تعدادی از این فیلترها به شما این امکان را می‌دهد که روی نویزهای خاصی تمرکز کنید. مانند یک فیلتر noise mask که با منتشرکردن نویزهای سفید در اطراف شما  باعث می‌شود  صداهای اطراف را نشنوید.
کنترل لمسی Here One از نظر تئوری بسیار عالی است. اما در واقعیت نمی‌توان به آن اعتماد کرد. برای مثال اغلب اوقات کاربرباید برای توقف پخش یک آهنگ یا استفاده از Siri بارها به گوش خود ضربه وارد کند.گذشته از آزار دهنده بودن این کار، هنگام حضور در مکان‌های عمومی ضربه زدن مدام به یک طرف سر جلوه‌ی دلپذیری نخواهد داشت. به علاوه این وسیله در مقایسه با هدفون‌های معمولی کیفیت صوتی خوبی ندارد و مخاطبانی که کاربر با استفاده از این وسیله با آن‌ها صحبت می‌کند نمی توانند صدای او را به خوبی بشنوند.

در حال حاضر HereOne بیش از این که یک محصول برای عرضه‌ی انبوه باشد محصولی است که مورد علاقه‌ی طیف خاصی از مردم است. مثلا افرادی که حاضر به استفاده از سمعک نیستند اما علاقه دارند برای به دست آوردن یک محصول غیر پزشکی که قدرت شنوایی آن‌ها را افزایش می‌دهد هزینه‌ای بپردازند. شرکت تولید کننده‌ی HereOne اظهار کرده است که درماه‌های آینده ویژگی هایی به محصولش اضافه خواهد کرد. از جمله اضافه کردن یک فیلتر مخصوص که پارامترهایی مثل موقعیت مکانی و زمانی کاربر را درنظر می‌گیرد. در آینده‌ی نه چندان دور فراهم بودن چنین امکاناتی برای همه‌ی ما ضروری خواهد بود.

پیوندها:

The Coming Wave of Bionic Hearing Gadgets

Review: What It’s Like to Have Super Hearing Abilities

 

منبع:technologyreview

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *