آشنایی با پوشیدنی های هوشمند شرکت Elitac

Elitac یک شرکت هلندی متخصص در ادغام الکترونیک با پوشیدنی‌های پارچه‌ای است. تمرکز اصلی آنها بر روی الکترونیک انعطاف‌پذیر و برقراری ارتباط با تکانه‌های لمسی است. آنها محصولات مختلفی را با هدف بهبود کیفیت زندگی با سلامتی، ایمنی و ورزش ارائه می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با محصولات شرکت Elitac با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

کمک به افراد دارای اختلال تعادل: BalanceBelt

کمک به افراد دارای اختلال تعادل شدید: BalanceBelt

BalanceBelt چیست؟

BalanceBelt یک پوشیدنی باریک و سبک وزن است که به افرادی که از نقص دو طرفه سیستم وستیبولار (BVL) رنج می‌برند، کمک می‌کند. این کمربند بازخورد لمسی را در مورد وضعیت بدن و تعادل کاربر ارائه می‌دهد. به این ترتیب، به بیماران BVL اجازه می‌دهد استقلال و تحرک خود را بازیابی کنند. با کمک BalanceBelt، بیماران BVL می‌توانند آزادانه و بدون تکیه بر دیگران، چوب پیاده‌روی یا صندلی‌های چرخدار، آزادانه حرکت کنند.

چگونه کار می‌کند

BalanceBelt شامل چندین موتور لرزشی کوچک و شتاب سنج است. کمربند مسیری را نشان می‌دهد که کاربر در حال خم شدن به آن سمت است و بازخورد ارتعاشی را برای هشدار به کاربر در مورد وضعیت بدن آنها فراهم می‌کند. فناوری بازخورد لمسی که توسط Elitac Wearables برای BalanceBelt ایجاد شده است، بسیار ظریف است. کاربر بازخورد را به صورت ناخودآگاه تفسیر، وضعیت خود را اصلاح می‌کند و تعادل خود را از این طریق بهبود می‌بخشد.

 اطلاعات زمینه‌ای

اطلاعات زمینه‌ای

نقص دو طرفه سیستم وستیبولار (BVL) نوعی اختلال است که در آن اندام تعادل در گوش‌های داخلی بسیار ضعیف عمل می‌کند یا اصلاً عمل نمی‌کند. اندام‌های تعادلی اطلاعات کافی را در اختیار بیماران قرار می‌دهند تا موقعیت بدن خود را در فضا، عدم تعادل شدید و مشکل در راه رفتن را احساس کنند. احساس مداوم عدم تعادل و خطر همراه با افتادن و عدم امنیت باعث می‌شود بیماران از انجام کارهای عادی مانند مراجعه به مغازه‌ها، بازدید از دوستان، انجام ورزش و غیره جلوگیری کنند و این به نوبه خود می‌تواند به احساس انزوا و وابستگی منجر شود. BVL ممکن است بیش از ۶ میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار دهد و تخمین زده می‌شود که ۱۸۸ میلیون سالمند مشکلات ناتوان کننده تعادلی را تجربه می‌کنند.

یک پیراهن هوشمند برای آموزش مؤثر: Cycling Shirt

 یک پیراهن هوشمند برای آموزش مؤثر: Cycling Shirt

Cycling Shirt چیست؟

Cycling Shirt با استفاده از بازخورد لمسی، اطلاعاتی درباره ضربان قلب را به دوچرخه سواران می‌دهد. این پیراهن به طور ویژه برای آموزش توقف و استقامت استفاده می‌شود، که در آن دوچرخه سوار باید در نرخ خاص ضربان قلب بماند.

اطلاعات زمینه‌ای

این پروژه با همکاری شرکت هلندی Byborre، که پیراهن طراحی و می‌بافد، انجام شده است. نقش Elitac ادغام محرک‌های بازخوردی (موتور لرزشی) و الکترونیک برای اتصال به تلفن همراه است که نرم‌افزار را اجرا می‌کند.

چگونه کار می‌کند

ضربان قلب دوچرخه سوار اندازه گیری می‌شود و پیراهن، با استفاده از محرک‌ها، به دوچرخه سوار اجازه می‌دهد که در نرخ هدفمند ضربان قلب قرار گیرد. به همین دلیل، دوچرخه سوار می‌داند که باید سرعت خود را بکاهد یا افزایش دهد.

بازخورد و راهنمای لمسی برای جراحان مغز و اعصاب: NeuroShirt

 بازخورد و راهنمایی لمسی برای جراحان مغز و اعصاب: NeuroShirt

NeuroShirt چیست؟

NeuroShirt برای جلوگیری از آسیب به ساختارهای حساس مانند رگ‌ها و اعصاب، در فرآیند سوراخ کردن جمجمه به جراحان مغز و اعصاب کمک می‌کند.

اطلاعات زمینه‌ای

بار شناختی یک جراح مغز و اعصاب در طول جراحی‌های طولانی (بیش از ۱۲ ساعت) بسیار زیاد است. جراح به طور مداوم نیاز به جابجایی بین میکروسکوپ و رهیاب عصبی (NeuroNavigator) دارد. افزون بر این، جراح در ارتباط مداوم با سایر پرسنل و همچنین صداهای بوق در مورد وضعیت بودن بیمار است.

NeuroShirt در نظر گرفته شده است تا با استفاده از حس لامسه، میزان بار بینایی یک جراح مغز و اعصاب را کاهش دهد تا از مکان و فاصله ساختار بحرانی اطلاعاتی کسب کند. این به جراح اجازه می‌دهد تا وظایف بینایی کمتری داشته باشد و بازخورد دقیقی را دریافت کند.

NeuroShirt از سال ۲۰۱۷ با همکاری بیمارستان دانشگاه اوترخت (UMCU) در حال توسعه است. این پیراهن با حمایت مالی اتحادیه اروپا و Kansen voor West تهیه شده است.

 بازخورد و راهنمایی لمسی برای جراحان مغز و اعصاب: NeuroShirt

چگونه کار می‌کند

NeuroShirt با استفاده از محرک‌های ارتعاشی روی بدن، NeuroNavigator را با هشدار به جراح هنگامی که می‌خواهد به ساختارهای مهم برسد، تقویت می‌کند. پیراهن از طریق یک نرم افزار به سیستم NeuroNavigator متصل می‌شود. از طریق ارتعاشات، جراح قادر به دریافت اطلاعات واضح است. جراح مغز و اعصاب قادر به تمرکز بر روی مشخصات میکروسکوپ است و در موارد کمتری نیاز به بررسی تصاویر NeuroNavigator جهت هدایت ابزار جراحی نسبت به ساختار بحرانی دارد.

ناوبری سربازان در میدان نبرد: Mission Navigation Belt

 ناوبری سربازان در میدان نبرد: Mission Navigation Belt

Mission Navigation Belt چیست؟

Mission Navigation Belt یا MNB برای ناوبری لمسی و بدون دخالت دست سربازان در میدان نبرد طراحی شده است. این پوشیدنی اطلاعات را به سرعت فراهم می‌کند و موجب افزایش چابکی از طریق حس لامسه می‌شود و همزمان بار را روی دست‌ها، چشم‌ها و گوش‌ها را کاهش می‌دهد.

اطلاعات زمینه‌ای

MNB توسط شرکت Elitac با همکاری نزدیک با وزارت دفاع به عنوان بخشی از سیستم سربازان جدید و مبتکر (VOSS) ساخته شده است. در حال حاضر کمربندها توسط وزارت دفاع مورد آزمایش قرار می‌گیرند و در طول سال ۲۰۲۰ به صورت تجاری در دسترس خواهند بود.

چگونه کار می‌کند

MNB تحت هر شرایطی کار می‌کند، حتی اگر جهت حرکت به سرعت تغییر یابد، برای نمونه در وسایل نقلیه در حال حرکت یا هنگام حرکت روی مسیرهای ناهموار. این کمربند ضد آب، انعطاف‌پذیر و بادوام است، همچنین سبک و با تجهیزات مختلف سرباز سازگار است. MNB از سامانه‌های موجود ناوبری سربازان پشتیبانی می‌کند و به باتری خاص خود احتیاج ندارد. سربازان می‌توانند چشم، گوش و دست خود را حفظ کنند و در هنگام پیمایش هیچگونه انتشار صدا یا نوری وجود ندارد.

ناوبری لمسی یکپارچه در صندلی ماشین: Sentaz

 ناوبری لمسی یکپارچه در صندلی ماشین: Sentaz

Sentaz چیست؟

رانندگان حرفه‌ای، به ویژه رانندگان اتومبیل‌های پلیس، آتش نشانی و آمبولانس  تحت شرایطی کار می‌کنند که نیاز به تلاش ذهنی بالایی دارند. این امر به دلیل ترکیبی از سرعت زیاد رانندگی و قرار گرفتن در معرض سطح بالای سیگنال‌های دیداری و شنیداری در خودرو ایجاد می‌شود. استفاده از لامسه منجر به کاهش زمان واکنش و تلاش ذهنی می‌شود که با تحقیقات TNO اثبات شده است. Sentaz Tactile Navigation، یک سیستم ناوبری است که رانندگان را از طریق ارتعاشات ملایم در صندلی راهنمایی می‌کند.


بیشتر بخوانیم:

>> جدیدترین جایگزین Apple Watch با Wear OS ساعت هوشمند Oppo است

>> معرفی ارتز های مناسب درمان و توانبخشی بیماران فلج مغزی (بخش دوم)


منبع: elitacwearables.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *