چگونه اسکلتهای بیرونی سبب پیشرفت در بهداشت و درمان می شوند؟

صنایع مختلف با هدف کمک به کارگران خود برای بالا بردن بهره وری و ایمنی در محیط کار، به استفاده از اسکلت‌های بیرونی روی آورده‌اند. اسکلت‌های بیرونی، که زمانی تنها در فیلم‌های علمی تخیلی دیده می‌شدند، امروزه هم در صنعت و هم در زندگی روزمره راه پیدا کرده‌اند. برای مروری بر اثر اسکلت‌های بیرونی در بخش بهداشت با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

رباتیک خودکار
Human controlled robot remote sensing set

اسکلت های بیرونی بهره وری و ایمنی را افزایش می دهند

آسیبه‌ای ناشی از برداشتن و جابجایی بارهای سنگین، نگرانی اصلی اتحادیه های کارگری، بخش‌های منابع انسانی و نهادهای نظارتی دولت است. کاهش حجم کار، بهبود ارگونومی و کاهش زمان صرف شده برای جابجایی وسایل سنگین تنها قسمتی از فشار کار کارگران را مهار می‌کند و آسیب دیدگی‌های آنان همچنان ادامه دارد. اما اسکلت‌های بیرونی می‌توانند راه حلی برای این مشکل باشد.

در گذشته، اسکلت‌های بیرونی، مهاربندهایی پوشیدنی و با دقت بالا بودند. پیشرفت‌های اخیر در زمینه رباتیک منجر به طراح‌های هوشمندانه‌تر برای اسکلت‌های بیرونی شده است. به گونه‌ای که  بار را از دوش کارگران مهار می‌کند. برخی از این طراح‌ها به کاربر اجازه حمل صدها پوند بار را می‌دهد.

طیف گسترده‌ای از صنایع، از اسکلت‌های بیرونی استفاده می‌کنند. رشته پزشکی توانسته است نمونه‌هایی از اسکلت‌های بیرونی را توسعه دهد که به بیماران پاراپلژی، افراد قطع عضو و سایر افراد اجازه می‌دهد دوباره راه بروند. نظامیان می‌توانند از اسکلت‌های بیرونی برای جابجایی وسایل و تجهیزات سنگین در مناطق نظامی استفاده کنند. کشاورزان می‌توانند از اسکلت‌های بیرونی برای جابجایی و کاهش وزن بار استفاده کنند. کارگران شرکت‌های لجستیکی با بهره‌بری از اسکلت‌های بیرونی وظایف خود را با سرعت بیشتری به انجام می‌رسانند.

غلبه بر چالشهای مرتبط با اسکلت های بیرونی

اگر چه اسکلت‌های بیرونی توانایی کاربران را افزایش می‌دهد اما داشتن تحرک همراه با این وسایل، همیشه یک چالش بوده است. در اغلب اوقات برای تغذیه اسکلت‌های بیرونی نیاز به یک منبع برق خارجی بود اما در طراحی های جدید این نیاز به کمک باتری های قابل تعویض برطرف می‌شود.

اسکلت‌های بیرونی توانایی جسمی کاربر را افزایش می‌دهند اما در اغلب اوقات باعث محدودیت در حرکات بدنی می‌شوند. کارگران آموزش می‌بینند که چگونه اسکلت بیرونی را به دلخواه خود حرکت دهند. اما هم اکنون به کمک الگوریتم‌های پیش بینی و هوش مصنوعی، تقریباً هیچ تأخیری بین حرکات کارگر و پاسخ اسکلت خارجی وجود ندارد. در نتیجه، اسکلت‌های بیرونی اکنون بصورت شهودی و بر اساس حرکات کارگر عمل می‌کنند.

سرمایه مورد نیاز اولیه برای فعالیت در حوزه اسکلت‌های بیرونی منجر به خروج بسیاری از تولیدکنندگان از این بازار شده است. سایر تولید کنندگان برای حل این مشکل شروع به پیش فروش محصولات خود کرده‌اند.


بیشتر بخوانیم:
استارت آپ Auxivo AG به دنبال جذب سرمایه برای کیت آموزشی اسکلت بیرونی
اسکلت بیرونی DRDO در هند
اسکلت های بیرونی رباتیک: محدودیت ها و مزایای بالقوه (بخش نخست)


منبع: Assosiation for Advancing Automation- Blog

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *