چگونه یک کودک هشت ساله اسکلت بیرونی خود را با بسته KOSMOS می سازد

بسته Cyborg Hand‌ از KOSMOS برای کودکان دبستانی طراحی شده است. این بسته به کودکان در سنین کم می‌آموزد که چگونه یک دست رباتیک بسازند. محتویات بسته برای گروه سنی آنان مناسب است. هر کودک بدون دریافت کمک از مراقبین خود می‌تواند، و یا با دریافت کمک تنها برای برهم کنش با برخی قطعات تیز، با دنبال کردن دستورات دست رباتیک خود را بسازد. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی نظر مصرف کنندگان را به صورت عملی در مورد این محصولات مرور خواهیم کرد.

cyborg hand kosmos

David Elias Vazquez کودکی هشت ساله است که بسته Cyborg Hand‌ از KOSMOS‌ را دریافت کرده است. او کودکی خلاق است که به سازه‌های دستی علاقمند است. همچنین به معنای اسکلت بیرونی در مورد جانداران آگاه است. او به خوبی می‌داند که یک اسکلت بیرونی برای انسان بیرونی از بدن قرار می‌گیرد. این وسیله به انسان کمک می‌کند راه رود یا کارها را به دقت انجام دهد. اسکلت بیرونی برای انسان می‌تواند رباتیک و یا غیر رباتیک و منفعل باشد.

David‌ با این اطلاعات مخاطبی مناسب برای بسته آموزش KOSMOS‌ است. در این بسته کودک در مورد مفاصل، تاندون‌ها و انتقال نیرو می‌آموزد. کودک می‌آموزد که قطعات هیدرولیک همگی وابسته به سیالات نیستند. یک نمونه دست منفعل مقوایی به خوبی این مورد را به کودکان آموزش خواهد داد.

نکات قابل توجه در مورد بسته Cyborg Hand از زبان کاربر کوچک آن

David با دنبال کردن دستورات داخل بسته در چند ساعت دست رباتیک خود را بدون دریافت کمک تکمیل کرد. در این بسته چند نکته قابل توجه برای آموزش به کودکان وجود دارد:

قطعات هیدرولیک: این بسته قطعات هیدرولیک را به کودکان معرفی می‌کند و به آنان نشان می‌دهد که تمام قطعات هیدرولیک به سیالات وابسته نیستند. به طور مثال دست مقوایی که David نیز دست رباتیک نبود. بسته KOSMOS یک بسته تعاملی است که به کودک با یک دستگاه ملموس این مفهوم مکانیکی را به خوبی آموزش می‌دهد.

هر کودک بدون دریافت کمک بزرگسالان در ۳ الی ۴ ساعت ساخت دست سایبورگ خود را تکمیل خواهد کرد.

کودکان به سادگی دستورات شفاف و واضح این بسته را دنبال می‌کنند.

David به قسمت انگشتان دست علاقه بسیاری نشان داد. این دستگاه به سادگی می‌تواند مداد یا هر جسم دیگری را در میان انگشتان بلند کند.

پیچ‌ها کمی شل هستند و کل ساختار کمی لق است. برخی قطعات فومی نیز باید با مواد چسبناک مانند پلاستیک تعویض شود. همچنین انگشت کوچک در این دستگاه وجود ندارد. با این وجود کل دستگاه بسیار الهام بخش است.

نظر Kark Zelik، تولید کننده HeroWear‌ در مورد بسته KOSMOS

یکی دیگر از کاربران این بسته کودک کوچک Karl Zelik‌ استاد مهندسی دانشگاه Vanderbilt‌و یکی از پایه‌گذاران HeroWear است. کودک او نیز بدون نیاز به همراهی پدر موفق به سرهم کردن دست سایبورگ خود شد. او بر ارزشمندی این دستگاه برای آموزش فرح بخش به کودکان تاکید کرد. بنابراین با این دو نمونه باید به اثربخشی این دستگاه در آموزش کودکان تاکید کرد.


نتایج CHASNZ نشان داد که اسکلت بیرونی صنعتی کیفیت خواب را بهبود می بخشد
اهمیت توانبخشی عصبی برای کودکان مبتلا به فلج مغزی


بر اساس مقاله‌ای از exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *