کد نویسی برای مبارزه با شیوع کرونا با چالش IBM

مدتی پس از همه گیری کرونا، IBM نیز در چالش خود سهمی برای حل این مشکل در نظر گرفت. برنامه نویسان شرکت کننده در این چالش می‌توانند راهکارهای خود را با این شرکت در میان گذارند. در مقابل IBM برای تجاری سازی این اپلیکیشن‌ها پشتیبانی و امکانات لازم را فراهم می‌سازد. برای آشنایی بیشتر با چالش کرونا و برندگان آن با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اپلیکیشن تلفن همراه برای کمک به مبارزه با کرونه

سومین چالش IBM

در سومین سال خود، چالش برنامه نویسی IBM کدنویسان را تشویق کرده است که برای کمک به مهم‌ترین بحران جهانی کنونی دست به کار شوند. مسابقات پیشین مربوط به ساخت اپلیکیشن‌های برای کمک به بیماران دیابتی و یا فناوری‌هایی برای کمک به افراد پس از حوادث بود. چالش امسال با همکاری دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد و نهضت David Calrk دو موضوع مهم تغییر آب و هوا، و کووید۱۹ را مطرح می‌کند.

موضوعات مسابقه کووید ۱۹

در مسابقه کووید۱۹ سه حوزه مورد بحث است. کمک به سیستم ارتباطی اشباع شده در نقاط بحران زده، بهبود آموزش از راه دور،و همکاری برای پرورش کودکان بی‌سرپرست. برای کمک به شرکت کنندگان شرکت IBM کیت‌‌های آماده‌ای در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دادکه پیشنهاد‌هایی در آن‌ها گنجانیده شده بود( مانند چت‌بات‌ها، محیط‌های یادگیری مجازی، جمع‌آوری داوطلبانه غذا، یا خدمات ارسال غذا). همچنین راهنما، نحوه کار، یک سری داده و کمک برای توسعه و آزمایش داده‌ها نیز در اختیار افراد قرار گرفت.

نیاز به پاسخگویی سریع در برابر مشکلات کووید۱۹ سبب تسریع در تاریخ‌های مربوط به برنامه کووید۱۹ شد. شرکت کنندگان تا ۲۷ آوریل نتایج کار خود را ارسال کردند. سه برنده نهایی در ۵ می در رویداد Think Digital در IBM اعلام شد. در ادامه برندگان مسابقه را معرفی خواهیم کرد.


برندگان مسابقه کووید ۱۹

Are You Well؟

این اپلیکیشن توسط یک گروه هندی از Altan، یک شرکت ارائه دهنده خدمات تحقیق و توسعه، طراحی شده است. این اپلیکیشن تلفن همراه برای کاهش بار روی سیستم درمانی طراحی شده است. مردم علائم خود در این اپلیکیشن وارد می‌کنند. اپلیکیشن به یک سامانه مرکزی متصل است و به هر مورد بر اساس جدی بودن یک رتبه نسبت می‌دهد. پزشکان و دیگر متخصصین سلامت با دسترسی به این سامانه هر مورد را اولویت بندی کرده و به بیماران تذکرات لازم را می‌دهند.


CovidImapct

این ابزار به کاهش فشار مالی بر اثر همه گیری کرونا روی کسب و کارهای کوچک با کاهش درصد ریسک کمک می‌کند. یک گروه در سطح جهانی در دانشگاه British Columbia گرد آمده و این بستر را طراحی کردند. این بستر همچنین پیشنهادهایی برای کارآفرینان دارد تا بتوانند در گیر و دار همه گیری کرونا کسب و کار خود را حفظ کنند. اطلاعاتی نیز در مورد کمک‌های دولتی برای پشتیبانی از کسب و کار مردم در اختیار افراد قرار می‌دهد.


SafeQueue

این اپلیکیشن حاصل کار David Chura از لس آنجلس است. اپلیکیشن SafeQueue به کاربر اجازه می‌دهد به جای یک صف فیزیکی طولانی، وارد یک صف مجازی شود. در یک صف فیزیکی افراد به طور طبیعی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و امکان ابتلا افزایش می‌یابد. با استفاده از اطلاعات GPS فرد وارد نزدیک‌ترین صف در شعاع ۱۰۰۰ مایلی می‌شود. ارگان‌های مربوط می‌توانند این صف‌ها را کنترل کنند. طراح این اپلیکیشن امیدار است که این برنامه در مراکز خرید، مراکز تجاری و حتی مراکز ثبت آرا به کار گرفته شود.


امکانات IBM برای پشتیبانی از برندگان چالش کرونا

از تاریخ ۱۵ می پشتیبانی از این اپلیکیشن‌ها آغاز شده است. IBM از کارمندان و مربیان خواسته است که با توسعه دهندگان برای آماده کردن اپلیکیشن‌ها و رفع مشکلات احتمالی همکاری کنند. این شرکت همچنین برای یافتن شرکت‌های علاقمند به استفاده از این اپلیکیشن‌ها با توسعه دهندگان همکاری می‌کند.


بیشتر بخوانیم:
ربات ها، قهرمانان نبرد علیه کرونا
آشنایی با استارت آپ هایی که به حل بحران کرونا کمک می کنند
معرفی پنج شرکت که از هوش مصنوعی برای مبارزه با کرونا استفاده می کنند


منبع:spectrum.ieee

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *