کشف دارویی برای کاهش تورم پس از آسیب نخاعی

دانشمندان در حال جست و جو برای داروهای موثر هستند که به وضعیت آسیب نخاعی کمک کند. این داروها درمان‌های جدید و امیدوارکننده‌ای پیش روی انسان قرار داده‌اند. پژوهشگران بیش از هزار داروی موثر را در درمان آسیب نخاعی آزمایش کرده‌اند. یکی از داروهای کنونی با نام cimetidine بازسازی نخاع را در گورخر ماهی بهبود بخشیده است. این گروه بر این باورند که با این دارو می‌توان تورم در ناحیه آسیب نخاعی را کاهش داد. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به یافته‌های این گروه خواهیم پرداخت.

تورم پس از آسیب نخاعی

این دارو همچنین حرکات موش‌ها و گستره آسیب نخاعی را بهبود بخشید. مجله Theranistics این یافته را چاپ کرده است. در این مقاله در مورد مسیرهای درگیر در درمان آسیب نخاعی صحبت شده است.

اهمیت کاهش تورم در ناحیه آسیب نخاعی

آسیب‌های ناگهانی در وضعیت نخاع مانند آسیب نخاعی ناشی از تصادف می‌تواند سبب آسیب‌های طولانی مدت شود. تورم ناشی از پاسخ سیستم ایمنی بدن در این موارد بهبود آسیب را به تاخیر می‌اندازد. پاسخ سیستم ایمنی برای پیشگیری از عفونت فعال می‌شود.

داروهایی هستند که با سرکوب پاسخ ایمنی کل بدن،‌ پاسخ ایمنی در ناحیه آسیب را نیز سرکوب کرده و سبب بهبود وضعیت آسیب می‌شوند. اینک دانشمندان دانشگاه Edinburn داروهای متنوعی را در گورخرماهی‌ها آزمایش می‌کنند. آنان به دنبال پیشگیری از پاسخ سیستم ایمنی در ناحیه آسیب و بهبود تورم هستند.

دانشمندان دریافتند که cimetidine با تنظیم میزان هیستامین در بدن عمل می‌کند. سیستم ایمنی هیستامین را در هنگام واکنش به آسیب ترشح می‌کند. هیستامین در تورم ناحیه آسیب اثر دارد. پس از درک این مطلب دانشمندان توانستند مسیر تنظیم پاسخ ایمنی بدن پس از آسیب نخاعی را به دقت مشخص کنند.

مدل گورخر ماهی در آسیب نخاعی

متخصصین بر این عقیده‌اند که داروهای مشابهی برای پشتیبانی از بدن پس از آسیب نخاعی وجود دارد. اما برای بررسی اثرات این داروها نیاز به پژوهش بیشتر و آزمایش بالینی است.

این پژوهش در مورد فواید استفاده از گورخرماهی در مطالعه آسیب نخاعی نیز صحبت کرده است.

گروه پژوهش شامل متخصصان دانشگاه Edinburg، مرکز سلامت موسسه پژوهشی McGill و Technische Universität Dresden است. این گروه بر این باور است که با کمک گورخرماهی می‌توان تعداد بسیاری از داروها را برای آسیب نخاعی آزمایش کرد.


شلوارهای هوشمند فیبر نوری روشی ارزان برای نظارت بر حرکات
عبور از پوست و ادغام عصبی پروتز و ارتز
ربات Calico یک دستیار رباتیک پوشیدنی است


منبع: medicalexpress

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *