ساخت گوشی هوشمند با صفحه نمایش بریل برای نابینایان

امروزه گوشی‌های هوشمند با ویژگی‌های جالب و منحصر به فردی در دسترس است که استفاده از آنها برای افراد دارای بینایی کامل بسیار راحت و آسان است اما استفاده از آنها برای افراد نابینا غیر ممکن است. به همین دلیل ما نیاز به گوشی‌هایی با صفحه نمایش بریل برای افراد نابینا داریم. برای آشنایی با این نوع صفحه نمایش‌ها و گوشی‌های هوشمند با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اکنون در سال ۲۰۱۷ ما گوشی‌های هوشمند با ویژگی‌های شگفت انگیزی در دست داریم، ویژگی‌هایی که ممکن است تاکنون به ذهنمان نیز خطور نکرده باشد. اماگوشی‌های هوشمند برای نابینایان زمینه‌ای است که به طور کامل دست نخورده باقی مانده است.

گوشی‌هایی با صفحه نمایش لمسی در بازار وجود دارد که استفاده از آنها برای افراد دارای دید کامل بسیار آسان و راحت است، اما استفاده از آنها برای افراد نابینا غیر ممکن است. صفحه نمایش لمسی احتمالاً بدترین رابط برای افراد کم بینا یا افراد دچار مشکل بینایی است. به همین دلیل ما واقعاً نیاز به صفحه نمایش‌های بریل داریم!

برای حل این مشکل، طراح Isa Velarde گوشی که شامل یک رابط صفحه نمایش بریل است به ارمغان آورده است. در این گوشی‌ها (گوشی Textura) صفحه نمایش‌هایی که برای بریل ساخته شده‌اند جایگزین صفحه نمایش‌های معمولی می‌شود. این تلفن‌های همراه به صورت باریک با سطح مسطح سیاه و سفید بزرگ خواهند بود که اطلاعات را به شکل برجسته نشان می‌دهند. درواقع این صفحه نمایش بریل، داده‌ها را از پردازنده گرفته و آنها را تبدیل به برجستگی‌های کوچک می‌کند. شخص نابینا می‌تواند این برجستگی‌ها را احساس و به راحتی درک کند چه چیزی بر روی صفحه نمایش وجود دارد. صفحه نمایش این گوشی‌ها نیز لمسی است که استفاده از آن را برای فرد آسان می‌سازد.

به همراه این گوشی‌ها یک جک هدفون نیز وجود دارد به طوری که افراد نابینا می‌توانند بازخورد صوتی نیز داشته باشند. این طراحی به قدری جالب و شگفت انگیز است که شما براحتی نمی‌توانید متوجه شوید که این گوشی یک گوشی با صفحه نمایش لمسی نیست.


درباره فناوری نابینایان بیشتر بخوانید:

>>خودروهای بدون راننده امیدی برای جامعه نابینایان

>>پروژه MATIA برای نابینایان و افراد دارای اختلال حافظه محیط پیرامون را توصیف می‌کند


منبع: yankodesign

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *