ابزار سلامت با طراحی در خور قرن فناوری

فناوری روز به روز در حال پیشرفت است.چاصلاح وسیله در دسترس است. یکی از حوزه‌های نیازمند بهبود، توانبخشی و پزشکی است. فناوری‌هایی مانند چاپ سه بعدی در سازگار ساختن ابزار سلامت با نیازهای قرن حاضر بسیار کارآمد هستند. برخی از ابزارهای ساخته شده با فناوری‌های جدید در عین سادگی بسیار سودمندهستند. برای آشنایی با چند مورد از این نوآوری‌ها شما را به دنبال کردن متن حاضر از مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی دعوت می‌کنیم.

طرح جدید چوب زیر بغل  آن را به یک ابزار سلامت نوین تبدیل کرده است

استفاده از چوب‌های زیر بغل تجربه‌ای ناخوشایند است. به جز فشاری که به ناحیه‌ی مچ و زیر بغل وارد می‌شود، مشکلاتی که بیماران در حفظ تعادل هنگام استفاده از چوب‌های زیر بغل دارند گاه دردسر ساز می‌شود. طراحی جدید چوب‌ها زیر بغل با بدن بیماران مهربان‌تر است. Max Younger یکی از پایه‌گذارن شرکت Mobility Designed و طراح چوب زیر بغل M+D است. این چوب جدید یک نوآوری لایق قرن بیستم است. با این عصای جدید نیرویی به ناحیه‌ی زیر بغل و بازو وارد نمی‌شود و فشار به ناحیه‌ی آرنج منتقل می‌شود. همچنین طراحی عصا حفظ تعادل را ساده نموده و آزادی استفاده از دست را به بیمار هدیه می‌دهد.

چاپ سه بعدی گچ دست یک ابزار سلامت سبک و زیبا هدیه می‌دهد

مداوای دست شکسته با گچ می‌تواند آزار دهنده باشد. خارش و گرما، سختی بستن گچ و سپس باز کردن آن، می‌تواند با استفاده از فناوری‌های قرن بیستم فراموش شود. با استفاده از فناوری چاپ می‌توان، پس از تشخیص اندازه‌های درست، یک وسیله‌ی مناسب و سبک برای ثابت نگاه داشتن دست ساخت. گشودن این گچ سه بعدی پس از کامل شدن درمان نیز بسیار آسان است. چاپگر سه بعدی با دقت و سرعت فراوانی ابزار سلامت متناسب با دست فرد را خواهد ساخت. Exovite یک استارت آپ فعال دراین زمنیه است. امید است که این روش‌ها در آینده توسعه یابند و شاهد استقبال جامعه‌ی پزشکی از این روش‌های ارزان و موثر باشیم.

گچ دست چاپ سه بعدی

ابزارسلامت کاهش دهنده‌ی لرزش دست

غذا خوردن برای افراد مسن با دستی لرزان می‌تواند تجربه‌ای ناراحت کننده باشد. بلند کردن قاشق دشوار است و غذا به زمین می‌ریزد. Liftware stabilizing handle یک وسیله‌ی مناسب برای این افراد است. این قاشق با کاهش ۷۰ درصدی لرزش دست می‌تواند کمک به سزایی باشد. برای رصد داده‌ها و بررسی وضعیت بیمار یک برنامه‌ی کاربردی تلفن همران نیز برای سنجش لرزش بوسیله‌ی Lift Labs طراحی شده است. این برنامه با استفاده از سیستم شتاب‌سنج تلفن همراه داده‌های مربوطه را ثبت می‌کند.

پای مصنوعی به عنوان یک ابزار سلامت مهم نیازمند بهبود است

در هر سه ثانیه یک نفر در جهان از ناحیه‌ی پا دچار معلولیت می‌شود. دیابت، نارسایی‌هایی عروقی و سرطان از علل معلولیت از ناحیه‌ی پا هستند. آمار تکان دهنده‌‌ی بیماری دیابت حاکی از آن است که تا سال ۲۰۱۳ مبتلایان به این بیماری به ۴۳۵ میلیون نفر خواهد رسید. پیشگیری از دیابت مساله‌ای جدی است و شکی در آن نیست. اما کمک به افراد دارای معلولیت ناشی از این بیماری نیز مهم است. در این حوزه فناوری‌های جدید نقش آفرین خواهند بود. پای مصنوعی می‌تواند با فناوری‌های جدید شکل جدیدی به خود بگیرد. فناوری اسکن سه بعدی، نرم افزارهای مدلسازی سه بعدی و چاپگرهای سه بعدی می‌تواند یک پای مصنوعی زیبا با قیمتی ارزان و دقیقا مشابه پای فرد فراهم کند. آینده‌ی چاپ سه بعدی در تولید اعضای مصنوعی بسیار درخشان است.

پای مصنوعی تولید شده با چاپ سه بعدی

کمک به بیماران می‌تواند بسیار ساده‌تر از توقع شما باشد

یک بیمار سرطانی با زندگی کاملا متفاوتی روبه رو است. تنها تشخیص این بیماری زندگی فرد را دگرگون می‌سازد. طبعات روحی و جسمی ناشی از سرطان می‌تواند تحمل‌ناپذیر باشد. تحمل شرایط بیماری بسیاری طاقت فرسا است. در این شرایط حضور گرم اعضای خانواده و دوستان بسیار مهم است. اما در اکثر موارد برای افراد مواجهه با فرد بیمار با کنترل درست احساسات دشوار است.

یک شرکت تولید کننده‌ی کارت به نام thortful کارت‌هایی با پیام‌های تاثیرگزار برای بیماران در حال مبارزه با سرطان سینه منتشر می‌کند. یکی از طراحان این کارت‌ها Emily McDowell خود این بیماری را پشت سر گذاشته است‌، و از احساسات خود برای طراحی پیام کارت‌ها الهام می‌گیرد. پیام‌هایی دلگرم دهنده و امیدوار کننده می‌تواند بیش از آن‌چه فکر می‌کنید شادی بخش باشند. پیام‌هایی مانند تو از شجاع‌ترین افراد هستی و یا هرچند در انتخاب عکس العمل مناسب تردید می‌کنم، همواره مرا حامی خود بدان می‌تواند با گرمی بخشیدن به قلب بیمار، او را برای ادامه مبارزه تشویق کنند.

اگر این نوشتار شما را تشویق به ایجاد تغییری کرده است، و اگر ایده‌ای برای این کار در ذهن دارید، دست به کار شوید. پژوهشگران، فعالان و صاحب‌نظران حوضه‌ی سلامت با توجه به قسمت‌های مختلف کار خود همواره می‌توانند نقطه‌ای که نیازمند بهبودی است را بیابند. بیماران با ارائه نظرات خود و بیان نیازهای خود می‌توانند به بهبود وضعیت کمک کنند. در صورتیکه یکی از توانمدان این حوزه هستید، به هم نوعان خود برای ارتقا خدمات پزشکی یاری دهید.


بیشتر بخوانید

دست‌های مصنوعی تولید شده با فناوری چاپ سه بعدی


منبع: medicalfuturism

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *