چگونه اخبار کذب به صنعت اسکلت بیرونی ضربه می‌زند

اخبار کذب و جعلی راه خود را به سمت زمینه فناوری پیدا کرده است و برخی افراد و شرکت‌ها درصددند تا از این راه به اهداف شوم خود برسند. پس بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق، یک عزم و اراده قوی داشته باشید.

چگونه اخبار کذب به صنعت اسکلت بیرونی ضربه می‌زند

اینگونه به نظر می‌رسد که اخبار جعلی و کذب در حال حاضر بخشی از زندگی روزمره شده‌اند. اخبار جعلی می‌تواند هر چیزی از مقالات نوشته شده بر مبنای اطلاعات نادرست یا گمراه کننده باشد تا یک مقاله اشتباه که توسط یک منبع معتبر دوباره منتشر شده است. به طور معمول اخبار جعلی مرتبط با سیاست هستند اما آنها راه خود به سمت تارنماها و انجمن‌های فناوری نیز پیدا کرده‌اند.

نمونه‌هایی از اخبار جعلی در زمینه فناوری:

اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۶، یک ویدیو نشان داد که خودرو مدل S تسلا با کند کردن سرعت پیش از تصادف از وقوع آن جلوگیری می‌کند. این خبر توسط Hans Noordsij در توییتر منتشر شد: «فیلم اصلی دارای مجوز از مالک. هیچ کس نمی‌تواند تصادف را پیش بینی کند اما این رادار تصادف را پیش‌بینی و ترمز اضطراری را فعال می‌کند».

این نوشته و ویدئو (توییت) توسط مدیر عامل شرکت تسلا و بسیاری از شبکه‌های خبری دوباره ارسال شد (ریتوییت). مشکل اینجا است که خودروی تسلا نمی‌تواند حوادث و تصادفات را پیش بینی کند. سامانه رادار تسلا شناسایی می‌کند که یک وسیله نقلیه در جلوی آن در حال حرکت است و اگر خودرو جلویی از سرعت خود بکاهد آن نیز سرعت خود را کم می‌کند، صرف نظر از آنچه که در این بین انجام می‌شود. و این «پیش‌بینی» تصادف نیست.

داستان بالا توسط براد تمپلتون برجسته شد و در وبلاگ وی منتشر شده و سپس در تارنمای RoboHub نیز به آن اشاره شده است. بنابر RoboHub bio، براد تمپلتون یک نویسنده و پژوهشگر در Robocars.com است و همچنین به مدت دو سال در گروه سازنده خودرو خودکار در شرکت گوگل کار کرده است. در مقاله براد، منظور او کتمان دست‌آوردهای شرکت تسلا نیست بلکه می‌گوید: پردازنده رایانه قادر به پیش بینی تصادف نیست و در نتیجه هر کس که ادعای این توانایی را دارد کاذب است.

صنعت اسکلت بیرونی نیز با اخبار جعلی غریبه نیست، نه دست کم زمانی که مورد حملات کوتاه قرار می‌گیرد. این مقالات مخرب از اطلاعات واقعی و جعلی استفاده می‌کنند و آنها را به شکلی پیچ و تاب می‌دهند که شنیع‌ترین شرکت‌ها در زمینه رباتیک پوشیدنی به اهداف خود برسند. دو شرکت CYBERDYNE و Ekso Bionics نیز هر دو تحت حملات کوتاه قرار گرفته‌اند.

چگونه با اخبار جعلی مبارزه کنیم؟

به نظر می‌رسد که سازمان‌های خبری بزرگ درآمد حاصل از تبلیغات را متناسب با افول قابلیت سرمقاله خود از دست می‌دهند. وظیفه اخبار حفظ صداقت در انتقال اطلاعات به شهروندان و شرکت‌های کوچک است، درست شبیه تقلب فولکس واگن (VW) در اعلام نتایج آزمون انتشار. متأسفانه، فیلتر مقالات و داستان‌های خبری راحت‌تر از صدای آنها است. پس بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق، یک عزم و اراده قوی داشته باشید.

منبع: exoskeletonreport

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *