راه‌اندازی اسکلت بیرونی EKSO GT به همراه نرم‌افزار SmartAssist

استفاده از نرم‌افزار SmartAssist موجب شده تا اسکلت بیرونی EKSO GT، طیف وسیعی از بیماران، کسانی که در راه رفتن بسیار ضعیف هستند تا کسانی که تقریباً در راه رفتن مستقل هستند، را تحت پوشش قرار دهد.

Ekso+Bionics_Exoskeleton-620x264

شرکت اسکلت بیرونی رباتیک EKSO Bionics اعلام کرد که به تازگی نخستین دستگاه ترکیبی به همراه نرم‌افزار SmartAssist را روانه بازار کرده است. نسل بعدی نرم افزار درمان راه رفتن به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا طیف وسیعی از بیمارانی که می‌توانند در درمان رباتیک شرکت کنند را تحت پوشش قرار دهد.

فناوری SmartAssist که در حال حاضر برای دستگاه‌های EKSO GT در اروپا در دسترس است، گزینه‌های جدیدی را برای آموزش سفارشی به درمانگران در راه رفتن و حفظ تعادل ارائه می‌دهد. نرم‌افزار SmartAssist به درمانگران فیزیکی اجازه می‌دهد تا پشتیبانی دستگاه برای هر پا را به طور مستقل از ارائه نیروی کامل تا راه رفتن آزاد تغییر دهند. در نتیجه از این راه پاسخگوی نیازهای خاص بیماران هستند. این قابلیت، اسکلت بیرونی EKSO GT را قادر می‌سازد تا برای توانبخشی طیف وسیعی از بیماران، آنهایی که بیش از حد در راه رفتن ضعیف هستند تا کسانی که تقریباً مستقل هستند، مورد استفاده قرار گیرد.

لوئیس مارتینلی، فیزیوتراپیست مغز و اعصاب در مؤسسه توانبخشی هابز در وینچستر انگلستان طی اظهار نظری گفت: «فناوری SmartAssist قطعاً در نحوه استفاده از اسکلت بیرونی و طیف گسترده‌تری از بیماری‌هایی که می‌توان اسکلت بیرونی را برای آنها استفاده کرد، تأثیرگذار است. هم اکنون درمانگران می‌توانند تنظیمات را برای حمایت در موقعیت راه رفتن و ایستادن تغییر دهند و یک الگوی راه رفتن مطلوب را در دسترس بیمار قرار دهند».

اسکلت بیرونی EKSO GT به همراه SmartAssist یک ابزار جامع برای درمان راه رفتن است که می‌تواند طیف گسترده‌ای از بیماران را تحت پوشش و حمایت قرار دهد. این فناوری به بیماران اجازه می‌دهد تا به طور فعال‌تر در توانبخشی خود مشارکت داشته باشند. همچنین امکان فعالیت بیشتر با شدت بالاتر از آنچه قبلاً امکان پذیر بود نیز در دسترس است.

توماس لوبی، مدیر اجرایی شرکت EKSO Bionics می‌گوید: «EKSO GT با نرم افزار SmartAssist توسعه یافته تا برنامه‌های کاربردی برای استفاده در درمانگاه گسترش یابد. علاوه بر این که تمرینات پیش از راه رفتن، حرکت اولیه بیمارانی که نمی‌توانند حرکت کنند را تسهیل می‌دهد، حالت پیشرفته و جدید گام‌برداری آزاد (FreeGait) به بیماران کمک می‌کند تا در حرکت عادی و آزاد پیشرفت داشته باشند. ما هیجان‌زده‌ایم تا این فناوری را به عنوان راهکاری دیگر برای تغییر زندگی بیمارانی که از اسکلت‌های بیرونی ما برای توانبخشی استفاده می‌کنند، ارائه دهیم.»

نرم افزار SmartAssist هنوز در ایالات متحده در دسترس نیست.

درباره EKSO GT

EKSO GT نخستین اسکلت بیرونی مورد تأیید سازمان غذا و دارو در آمریکا (FDA) در درمان افراد مبتلا به همی پلژی ناشی از سکته مغزی و افراد مبتلا به آسیب‌های نخاعی در سطوح L5 تا C7 است. اسکلت بیرونی Ekso GT  به همراه نرم‌افزار هوشمند Variable Assist تنها اسکلت بیرونی در دسترس برای مؤسسه‌های توانبخشی است که مقدار توان تطبیقی هر سمت از بدن را فراهم می‌کند و با این کار بیمار را در روند درمان خود درگیر می‌کنند. این فناوری پوشیدنی بیماران را قادر می‌سازد تا به دفعات بیشتر و با گام‌های بیشتر حرکت کنند. تا به امروز، این دستگاه به بیماران کمک کرده تا در بیش از ۱۲۰ مؤسسه توانبخشی در سراسر جهان بیش از ۵۵ میلیون گام بردارند.

منبع: eksobionics.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *