استفاده از هوش مصنوعی آمازون برای کنترل اسکلت بیرونی

شرکت Bionik Laboratories الکسای آمازون را به اسکلت بیرونی پایین تنه خود (ARKE) افزود. این فناوری می‌تواند به افرادی که در حال یادگیری نحوه استفاده از اسکلت بیرونی هستند کمک کند تا با صدای خود آن را کنترل کنند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

This exoskeleton can be controlled using Amazon’s Alexa

الکسای آمازون در بسیاری از دستگاه‌ها از لامپ‌ها تا ساعت‌های زنگ‌دار و یخچال‌ها وجود دارد. اما شرکت رباتیک Bionik Laboratories می‌گوید این نخستین بار است که این دستیار دیجیتال را به یک اسکلت بیرونی فعال می‌افزاید. این شرکت الکسا را ​​به اسکلت بیرونی پایین تنه Arke افزوده است و به کاربران اجازه می‌دهد دستورات صوتی همچون «الکسا، من آماده‌ام تا بایستم» یا «الکسا، یک گام بردار» را اعمال کنند.

حرکات Arke، که در حال حاضر در حال توسعه بالینی است، معمولاً توسط یک برنامه کاربردی روی تبلت یا توسط واکنش خودکار به حرکات کاربران کنترل می‌شود. حسگرهای درون اسکلت بیرونی هنگامی که فرد وزن خود را تغییر می‌دهد، موتور موجود در کوله پشتی را فعال می‌کنند تا به حرکت فرد کمک کند. افزودن الکسا می‌تواند به افرادی که برای توانبخشی از این اسکلت بیرونی استفاده می‌کنند، کمک کند تا با این اقدامات آشنا شوند.

Michal Prywata، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر اجرایی Bionik، به The Verge گفت: «این فناوری عمدتاً در دوره آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از اطلاعاتی که حسگرها جمع‌آوری می‌کنند، می‌توانیم بگوییم چه زمانی افراد می‌خواهند بایستند، چه زمانی قصد دارند بنشینند، گامی به چپ یا راست بردارند. اما هنگامی که بیماران در حال یادگیری استفاده از دستگاه هستند، بسته به میزان آسیب آنها، می‌توانند با این حرکات مقابله کنند. بنابراین با یکپارچه‌سازی الکسا یک فرد توانایی کنترل همه چیز را با صدای خود دارد».

استفاده از هوش مصنوعی آمازون برای کنترل اسکلت بیرونی

در حال حاضر، این ادغام با تعدادی چالش همراه است. در مرحله اول، هیچ میکروفونی درون Arke وجود ندارد، بنابراین صدای کاربران باید به یک دستگاه Echo برسد یا قادر به دسترسی به برنامه Alexa در یک دستگاه تلفن همراه باشند. ثانیاً، این تنها یک نمونه اولیه است. این اسکلت بیرونی هنوز برای استفاده بالینی تأیید نشده است و مشخص نیست که الکسا به قوانین پزشکی پایبند باشد.

Prywata گفت: «این دستگاه در آزمایش‌ها کار می‌کند و کاربردی است، اما مسئولیت زیادی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد و استانداردهای بیشماری باید رعایت شوند. الکسا برای استفاده در کاربردهای مصرفی طراحی شده است. پس خطرات و چالش‌های آن کاملاً متفاوت از کاربردهای پزشکی است».

اگر فکر می‌کنید این قوانین آزار دهنده هستند، تصور کنید چه آسیبی می‌تواند ایجاد شود اگر اسکلت بیرونی یک فرمان صوتی را نادرست تفسیر کند. Todd Carpenter، متخصص امنیت سایبری که با دستگاه‌ها و سامانه‌های پزشکی کار می‌کند، می‌گوید که این نوع ادغام دارای خطاهای احتمالی بالقوه‌ای است، از جمله اتصال به اینترنت مورد نیاز برای استفاده از الکسا و احتمال نشنیده شدن دستورات.

Carpenter گفت: «کارآیی دستگاه زمانی که کاربر تحت فشار است چه تغییری می‌کند؟ برای نمونه زمانی که زنگ خطر آتش سوزی فعال است». وی افزود پیاده سازی جامع این فناوری می‌تواند بسیار مفید و مؤثرتر از سایر روش‌ها برای اعلام فرمان‌ها باشد.

آزمایشگاه‌های Bionik در مورد استفاده از فناوری‌هایی همچون Alexa در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و توانبخشی در خانه مطمئن است. Prywata می‌گوید این تنها یکی از ابزاری است که می‌تواند برای کمک به افراد مبتلا به اختلال حرکتی و استقلال بیشتر آنها مورد استفاده قرار گیرد. او می‌گوید انجام این کار راحت‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. Prywata می‌گوید: «من فکر می‌کنم این فناوری همزمان با درک بیشتر مردم به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اگر شما بتوانید جهان اطراف خود را با صدا کنترل کنید، همه چیز ساده‌تر می‌شود».

استفاده از هوش مصنوعی آمازون برای کنترل اسکلت بیرونی


بیشتر بخوانید:

>>آشنایی با هشت اسکلت بیرونی پیشتاز در دنیا

>>توسعه یک اسکلت بیرونی منعطف و سبک توسط شرکت Ekso Bionics

>>این اسکلت بیرونی میزان حمایت را حین حرکت به طور خودکار تنظیم میکند


منبع: theverge

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *