برترین ربات‌ها و پهپادهای نمایشگاه بین المللی CES 2017

نمایشگاه CES همه ساله در ماه ژانویه در لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شود و محل تجمع افرادی است که می‌خواهند در صنعت فناوری به پیشرفت و شکوفایی دست یابند و خود را به دنیا و مشتاقان فناوری معرفی کنند. در این مقاله با ربات‌ها و پهپادهای جدید ارائه شده در نمایشگاه آشنا خواهید شد.

high-tech-fishing-dude-2017-01-03-01

ربات زیرآبی PowerRay ویژه ماهیگیری و فیلم‌برداری

درصورتی که به ساحل می‌روید تا مشغول ماهیگیری شوید، ممکن است بهترین لوازم ماهیگیری و طعمه خوب در اختیار داشته باشید ولی اگر در مکان مناسبی قرار نگیرید موفق به گرفتن ماهی نخواهید بود. شرکت PowerVision که در سال گذشته ربات پرنده باورنکردنی PowerEgg را ساخت. امسال از ربات PowerRay که برای ماهیگیری طراحی شده و مناسب زیر آب است رونمایی کرد.

این ربات تا عمق ۳۰ متر می‌تواند در زیر آب کنکاش کند. ربات PowerRay دارای یک سیستم اختیاری Fishfinder است که ماهی‌ها را از فاصله ۴۰ متری تشخیص می‌دهد. تصاویر و ویدیو توسط دوربین یکپارچه ۴K ضبط می‌شود و از طریق وای فای به برنامه اندروید یا IOS ارسال می‌شود.

همچنین دارای نور به دام‌انداختن ماهی نیز است که با رنگ آبی ماهی را جذب می‌کند. همچنین می‌توانید برای فریب دادن ماهی‌ها از دستگاه کنترل از راه دور برای قرار دادن طعمه در مکان موردنظر استفاده کنید.

برترین ربات‌ها و پهپادهای نمایشگاه بین المللی CES 2017

شرکت PowerVision می‌خواهد قابلیت واقعیت مجازی نیز اضافه کند تا کاربر بتواند دنیای زیر آب را تجربه کند. ربات PowerRay با دو حالت کنترل با یک دستگاه پوشیدنی و یا کنترل با عینک واقعیت مجازی معرفی شده است. عینک واقعیت مجازی گرانش و حرکات را شناسایی می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد با حرکت سر آن را کنترل کند.

پیش‌خرید ربات PowerRay از ۲۷ فوریه آغاز خواهد شد. هنوز هیچ قیمتی اعلام نشده است.

پهپاد مسابقه‌ای Draco ساخت استارتاپ UVify

ممکن است شما با پهپاد DJI Phantom آشنایی داشته باشید ولی به پرواز در آمدن ربات مسابقه‌ای Draco جذابیت دیگری دارد. بسیاری از پهپادها به گونه‌ای برنامه‌ریزی و طراحی شده‌اند که به آسانی پرواز کنند ولی سرعت و چابکی نیز از ویژگی‌های مهم ربات‌های پرنده هستند و بسیاری از آنها فاقد این دو ویژگی هستند. استارتاپ UVify با ربات Draco دوره جدیدی از پهپادها با سرعت زیاد را آغاز کرده است.

برترین ربات‌ها و پهپادهای نمایشگاه بین المللی CES 2017

یکی از مشکلات پهپادها، راحت نبودن تعمیر آن‌ها است. ممکن است به پهپاد Draco ضربه وارد شود ولی نیازی به تعمیر آن نیست بلکه هر بخشی از آن قابل تعویض است. اگر یکی از بازوهای آن یا موتور شکسته شود به راحتی قطعه جدید می‌توان جایگزین کرد. پهپاد Draco به تنهایی و بدون کنترلر و فرستنده ۴۹۹ دلار قیمت دارد. این ربات ارزان نیست ولی گران قیمت هم نیست. قاب ربات از جنس کربن و فیبر سبک ساخته شده است. این پهپاد تابستان سال جاری دردسترس قرار می‌گیرد اما امکان پیش خرید نیز هست. دو مدل برای سفارش وجود دارد: Draco و Draco HD. که مدل دوم دارای دوربین بهتر و امکان فیلم‌برداری بی درنگ است.

برترین ربات‌ها و پهپادهای نمایشگاه بین المللی CES 2017

سیستم امنیتی هوشمند جدید مکان‌های مسکونی با استفاده از پهپادهای گشت‌زن

از این پس سیستم امنیتی خانه شما یک پهپاد گشت‌زن خواهد بود. طرح امنیتی جدید شرکت آلارم (Alarm.com) با استفاده از یادگیری ماشینی می‌فهمد که چه موقع باید حالت بررسی پهپاد را فعال کند. سیستم امنیتی هوشمند آینده Alarm.com همواره بر اتفاقات غیرمنتظره نظارت دارد. شرکت Alarm.com موفق به توسعه یک الگوریتم یادگیری ماشینی شده که آن را Insights Engine نامیده است. این سیستم حسگرهای موجود در سراسر خانه را بررسی می‌کند و اتفاق‌های پیش‌بینی نشده را تشخیص می‌دهد. اگر سیستم اتفاقی غیرعادی مانند نشت لوله آب یا ورود افراد ناشناس به خانه را شناسایی کند از پهپادهای گشت‌زن مبتنی بر Snapdragon Flight drone برای بررسی استفاده می‌کند. این پهپادها از مکان اتفاق فیلم‌برداری و به‌صورت آنلاین به گوشی شما ارسال می‌کنند. همچنین این سیستم قادر است ویدیوها را به مرکز نظارت Alarm.com یا پلیس بفرستد.

برترین ربات‌ها و پهپادهای نمایشگاه بین المللی CES 2017

ربات خانگی Kuri

ربات خانگی Kuri می‌تواند برای کودکان شما داستان بخواند و از خانه محافظت کند. این ربات نسبتا مقرون به صرفه است. شرکت Mayfield Robotics یکی از استارتاپ‌های شرکت بوش و سازنده ربات خانگی Kuri است. این ربات ۲۰ اینچ طول دارد و می‌تواند با حالات شبیه انسان مثل حالت چهره و حرکت سر و دست به پرسش‌ها پاسخ دهد. با دوربین ۱۰۸۰P خانه را نظارت می‌کند و موسیقی و یا داستان برای کودکان پخش می‌کند. به راحتی قابل برنامه‎‌ریزی است و با استفاده از قابلیت IFTTT می‌تواند با دیگر ربات‌های خانگی ارتباط برقرار کند.

این ربات قادر است افراد را شناسایی کند و هنگامی‌که شارژ آن در حال اتمام است به پایه شارژ خود بازگردد. شما می‌توانید این ربات را با ۱۰۰ دلار بیعانه پیش خرید کنید. قیمت آن ۶۹۹ دلار است.

download-2


در زمینه فناوری‌های ارائه شده در نمایشگاه CES و پهپادها بیشتر بخوانید:
>>برترین فناوری‌های کمکی نمایشگاه بین المللی CES 2017
>>رباتهای اسکلت بیرونی و اسکوتر جدید شرکت هیوندای در نمایشگاه CES 2017
>>تماشا کنید: نبرد اراده‌ها در رقابت‌های پهپادهای کنترل‌شونده با مغز


منبع: Engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *