بازوی مصنوعی چاپ سه‌بعدی برای دختر نه ساله هدیه گروهی از دانشجویان

توسعه بازوی مصنوعی چاپ سه‌بعدی برای دختر نه ساله توسط گروهی از دانشجویان

گروهی از دانشجویان رشتۀ فیزیک کالج Siena به یک دختربچه نه ساله هدیه‌ای دادند که خنده را به چهرۀ او بازگرداند. این دانشجویان یک بازوری مصنوعی چاپ‌ سه‌بعدی که طرح آن از فیلم Frozen الهام گرفته شده  برای او ساختند. کاریسا نه ساله در نیویورک و بدون یک دست به دنیا آمد. در واقع، او بخش زیادی از مچ خود را از دست داده است. تصور به دنیا آمدن بدون یک عضو بدن به اندازه کافی سخت و دشوار است تا بتوان بازیابی آن را معجزه نامید. ویدئوی زیر لبخندی را نشان می‌دهد که پس از دریافت بازوی مصنوعی به چهره کاریسا نشسته‌ است:

دانشجویان فیزیک الیکس گلیسون و میراندا مارنزهفده ساله رهبری گروهی متشکل از هشت نفر را برعهده داشتند که تقریباً سی ساعت صرف طراحی، چاپ و مونتاژ بازوی جدید کاریسا کردند.

دانش‌آموزان این بازوی مصنوعی را با استفاده از چاپگر سه‌بعدی کالج توسعه دادند و فایل‌های طراحی توسط سازمان Enabling the Future به صورت آنلاین منتشر شده است.  قطعات مطابق با اندازه‌گیری‌های صورت گرفته از دست کاریسا چاپ شده‌اند. او می‌توان با خم کردن آرنج خود، انگشتان بازوی مصنوعی را باز و بسته کند. در ویدئو مشاهده می‌شود که او یک لیوان را بدست گرفته و بلند می‌کند، بنابراین دیگر می‌توان گفت کاریسا دو دست دارد.

توسعه بازوی مصنوعی چاپ سه‌بعدی برای دختر نه ساله توسط گروهی از دانشجویان

پیشتر این گروه روی یک بازوی مصنوعی الهام گرفته شده از شخصیت مرد آهنین برای یک پسربچه ۵ ساله اهل اوهایو کار کرده بود. ماریا، مادر کاریسا از داستان این پسر بچه آگاه شد و به این گروه در کالج Siena مراجعه کرد تا شاید آنها بتوانند به دخترش کمک کنند.

این دانشجویان، آنها را ناامید نکردند و چیزی را که والدین کاریسا انتظار داشتند، برای او ساختند.

توسعه بازوی مصنوعی چاپ سه‌بعدی برای دختر نه ساله توسط گروهی از دانشجویان

 


در همین زمینه بخوانید:

>> دست مصنوعی برای بازی بسکتبال با فناوری چاپ سه بعدی
>> دست و بازوی مصنوعی ساخت یک دانش آموز دبیرستانی برندۀ جوایز متعدد شد
>> دانش آموزان آمریکایی دستهای مصنوعی برای نیازمندان کشورهای در حال توسعه می‌سازند


منبع: damngeeky

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *