تحقق سامانه‌ حمل و نقل مبتنی بر تقاضا با خودروهای خودران Optimus Ride

بسیاری از خودروسازان و شبکه‌های اشتراک‌گذاری خودرو برای توسعه‌ی خودروهای خودکار با یکدیگر رقابت می‌کنند اما شرکت‌های کمی به این موضوع فکر می‌کنند که خودروهای خودکار چگونه در جاده‌ها با یکدیگر و دیگر انواع وسایل نقلیه همکاری می‌کنند تا سامانه‌های حمل و نقل مبتنی بر تقاضا (Mobility-on-Demand System) را ایجاد کنند. ما نمی‌توانیم در دنیایی زندگی کنیم که خودروهای خودران شخصی در جاده‌ها و خیابان‌ها حضور داشته باشند. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

تحقق سامانه‌ حمل و نقل مبتنی بر تقاضا با خودروهای خودران Optimus Ride

شرکت Optimus Ride یک اسپین-آف MIT Media Lab است و فناوری خودروی خودکار را توسعه می‌دهد تا به سامانه‌های حمل و نقل امن و پایدار دست یابد. این شرکت سامانه‌ای تمام خودکار (سطح ۴) برای وسایل نقلیه‌ی تمام الکتریکی طراحی می‌کند. آنها در تلاش هستند که سال‌ها پژوهش‌ در زمینه‌ی خودروهای خودران و وسایل نقلیه الکتریکی و سامانه‌های حمل و نقل مبتنی بر تقاضا را با یکدیگر ادغام کنند. هدف نهایی آن‌ها استفاده از خودروی خودران الکتریکی در خدمات حمل و نقل عمومی مانند تاکسی‌ها یا خدمات به اشتراک‌گذاری وسایل نقلیه است.

سامانه‌های حمل و نقل مبتنی بر تقاضا (MOD) شبکه‌های حسگر و تشخیص الگو و مدیریت ناوگان هوشمند را ترکیب می‌کنند. یکی از انواع سامانه مبتنی بر تقاضا خودروهای تمام الکتریکی شهری (CityCar) هستند. جمعیت جوامع در حال افزایش است و تقاضای افراد در حمل و نقل در حال تغییر است. حمل و نقل باید انعطاف‌پذیر باشد از وسایل نقلیه‌ی شخصی تا وسایل نقلیه‌ی عمومی و یا حتی به اشتراک گذاری وسایل نقلیه.

تحقق سامانه‌ حمل و نقل مبتنی بر تقاضا با خودروهای خودران Optimus Ride

به تازگی Optimus Ride اعلام کرد که این شرکت تاییدیه‌ی وزارت حمل و نقل ماساچوست (MassDOT) را برای آزمایش خودروهای تمام خودکار دریافت کرده است. مرکز تحقیق و توسعه‌ی شرکت Optimus Ride در بوستون واقع است و امکانات خوبی برای آزمایش خودروهای خودران دارد. همچنین این مرکز برای بررسی انواع سناریوهای حرکت خودرو در خیابان امکانات قابل تنظیم مانند خطوط خیابان و موانع دارد. وزارت حمل ونقل ماساچوست و شهر بوستون به این شرکت اجازه داده که خودروها را در جاده‌های واقعی مورد آزمایش قرار دهد.

سامانه‌ی ابررایانه‌ی هوش مصنوعی انویدیا در خودروهای Optimus Ride

تحقق سامانه‌ حمل و نقل مبتنی بر تقاضا با خودروهای خودران Optimus Ride

چارچوب DRIVE PX 2 قادر به پردازش ۲۴ تریلیون عملیات یادگیری عمیق در ثانیه است.

سامانه‌ی ابررایانه هوش مصنوعی خودروهای خودران NVIDIA DRIVE PX 2 در وسایل نقلیه‌ی Optimus Ride مورد استفاده قرار می‌گیرد و به این شرکت اجازه می‌دهد خودروی امن و کاربردی و دردسترس تولید کند. انویدیا با تولید تراشه‌های هوش مصنوعی مختص خودروهای خودکار تصمیم دارد خودروها را هوشمند کند و به آن‌ها یاد دهد که چگونه در میان خودروهای در حال رفت‌وآمد در جاده‌ها، با مهارت حرکت کنند.

تراشه‌ی DRIVE PX 2 به استارتاپ‌هایی مانند Optimus Ride کمک می‌کند که در توسعه‌ی خودروهای خودران شتاب بگیرند. در سامانه‌ی هوش مصنوعی خودروی خودران از یادگیری عمیق برای درک بدون درنگ محیط پیرامون خودرو و موقعیت‌یابی آن در نقشه‌های HD و مشخص کردن مسیر امن استفاده می‌شود.

با وجود سامانه‌ی ابررایانه هوش مصنوعی انویدیا به خصوص نسخه‌ی DRIVE PX 2 نیاز به توان محاسباتی بالای خودروهای خودکار به واقعیت تبدیل می‌شود. با سامانه‌ی انویدیا، خودروهای خودران مقرون به صرفه و در دسترس و لذت‌بخش خواهیم داشت.


در زمینه‌ی فناوری‌های خودروهای خودران بیشتر بخوانید:
>>دوازده نکته‌ای که باید در مورد خودروهای بدون راننده بدانید
>>با نرم افزار تولیدی شرکت نوپای OtoSense خودروها هم می‌توانند بشنوند!
>>رونمایی از سامانه خودروی بدون راننده شرکت تویوتا


منبع: nvidia

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *