آیا سیاست جدید خودروهای خودران تسلا حریم خصوصی را زیرپا میگذارد؟

در آخرین به روزرسانی خودروی خودران شرکت تسلا، آن‌ها از سیاست جدید جمع‌آوری داده ویدیویی استفاده می‌کنند. در این روش هر کدام از خودروها با کمک دوربین‌های تعبیه شده از محیط پیرامون خود فیلم‌برداری می‌کنند و ویدیوهای کوتاه تهیه می‌کنند. شاید به ذهن برسد که جمع‌آوری داده‌های ویدیویی از مسیر حرکت خودروی شما بر خلاف سیاست‌های حریم خصوصی باشد. اما باید این نکته را در نظر گرفت تسلا برای پیشرفت در مسیر خودروهای خودران و برطرف کردن عیب‌های آن نیاز به داده‌ دارد. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

نویسنده: QuHarrison Terry

آیا سیاست جدید خودروهای خودران تسلا حریم خصوصی را زیرپا میگذارد؟

شرکت تسلا آشکار کرد که خودروهای خودکار این شرکت چگونه کار می‌کنند. در آخرین به روزرسانی خودروی خودران شرکت تسلا، آن‌ها از روش جدید جمع‌آوری داده ویدیویی استفاده می‌کنند. هر کدام از خودروها با کمک دوربین‌های تعبیه شده از محیط پیرامون خود ویدیوهای کوتاه تهیه می‌کنند.

تسلا برای بهبود ویژگی‌های خودرو‌ و دستیابی به خودروهای تمام خودکار به داده‌های واقعی زیادی نیاز دارد. داده‌ای که علایم راهنمایی و رانندگی و افراد پیاده و تغییر مسیر خودرو در بین خطوط جاده و خطرات احتمالی را تجزیه و تحلیل می‌کند. شاید به ذهن برسد که جمع‌آوری داده‌های ویدیویی از مسیر حرکت خودروی شما بر خلاف سیاست‌های حریم خصوصی باشد. اما باید این نکته را در نظر گرفت تسلا برای پیشرفت در مسیر خودروهای خودران و برطرف کردن عیب‌های خودرو نیاز به داده‌ دارد. شرکت تسلا مدعی است که ویدیوهای جمع‌آوری شده هیچ برچسبی ندارد و مشخص نیست هرکدام از ویدیوها مربوط به چه خودرویی و با چه شماره شناسایی خودرو است. بنابراین نگرانی مبنی بر تعرض به حریم خصوصی وجود ندارد.

افزون بر این، در نسخه جدید خودروی تسلا هشت دوربین و حسگرهای فراصوت و رادار تعبیه شده است بنابراین با مجموعه ای از داده‌ها روبرو هستیم. در حال حاضر تنها ۱۲۵۰۰۰ خودروی شرکت تسلا در جاده‌ها وجود دارند. با ورود خودروهای خودکار دیگر خودروسازان ما حجم عظیمی از دوربین‌ها و در نتیجه داده‌های ویدیویی را در اطراف خود خواهیم داشت. تصور کنید هر خودرو با هشت دوربین از شهر تصویربرداری می‌کنند. هر سطحی از شهر به صورت پیوسته توسط خودروهای متعدد فیلم گرفته می‌شود.

اگرچه الگوریتم‌های بینایی ماشین که برای پردازش داده‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرند هنوز به پیشرفت موردنظر دست نیافتند، اما می‌توان دوربین های خودروها را به عنوان ناظران و چشمان دوم در نظر گرفت. نظارت بر خیابان‌ها برای جرم و جنایت و بررسی پرترافیک‌ترین مسیرها زمانی امکان‌پذیر است که خودروهای خودکار بتوانند با دوربین‌ها و فناوری‌های پردازش داده‌های ویدیویی از خیابان‌ها تصویر بگیرند. در پایان می‌توان گفت برای رفع مشکلات خودروها باید از اطلاعات دیگر خودروها بهره برد و برای این کار نیاز به جمع‌آوری داده‌های ویدیویی است.


در زمینه اخبار خودروهای خودران بیشتر بخوانید:
>>همکاری شرکت بوش و انویدیا در توسعه سامانه هوشمند خودروهای خودران


منبع: linkedin

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *