بشنوید: گفتگو با Vladimir Stanovov درباره صندلی چرخدار کنترل شونده با گفتار

در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های بسیاری در فناوری معلولان بوده‌ایم. یکی از این ابزارها که کمک قابل توجهی به افراد کم‌توان و ناتوان می‌کند صندلی چرخدار است که انواع گوناگونی دارد و دارای قابلیت‌های مختلفی از جمله توانایی عبور از پله‌ها و موانع گوناگون و به حالت ایستاده در آوردن کاربر است. در اینجا با یک صندلی چرخدار کنترل شونده با گفتار آشنا می‌شویم.

بشنوید: گفتگو با Vladimir Stanovov درباره صندلی چرخدار کنترل شونده با صوت

در این قسمت از مجموعه پادکست‌های Robots، کریستینا برستر با ولادیمیر استانوو (VladimirStanovov) در مورد صندلی چرخدار کنترل شونده با صوت گفت و گو می‌کند. استانوو دانشجوی دکتری و پژوهشگر در دانشگاه هوافضای دولت سیبری در کراسنویارسک روسیه است. وی در مورد یک صندلی چرخدار کنترل شونده با صوت و گفتار صحبت می‌کند که هدف آن کمک و یاری رساندن به افراد کوادری پلژی است، افرادی که به طور کلی یا جزئی توانایی استفاده از دست، پا و یا اندام‌های خود را از دست داده‌اند. این افراد می‌توانند از طریق بیان فرمان‌ها و دستورات صوتی صندلی چرخ دار خود را کنترل کنند. در این گفت وگو استانوو در مورد قطعات اصلی صندلی چرخدار کنترل شونده با گفتار، کنترل کننده فازی که خود ایجاد کرده و آزمایش‌هایی که در مرکز پزشکی انجام داده صحبت می‌کند.

این ویدئو جزئیات صندلی چرخدار کنترل شونده با صوت و روش استفاده از آن را نشان می‌دهد.

این صندلی چرخدار شامل دو بخش مجزا است. بخش نخست که نیرو و توان را فراهم می‌کند و وظیفه راندن صندلی را بر عهده دارد، شامل دو موتور DC، باتری‌ها، سیستم کنترل و چندین حسگر فراصوتی است. بخش دوم شامل صندلی برای بیمار، کلید روشن / خاموش و ماتریس ledها برای نشان دادن اینکه چه دستوراتی در حال حاضر اجرا می‌شود و مجموعه حسگرها شامل حسگرهای فراصوتی، دو حسگر مادون قرمز در جلوی صندلی چرخدار و حسگر LIDAR (اندازه گیری فاصله به کمک تجزیه و تحلیل نور) است.

پس از متصل کردن دو بخش مجزا به یکدیگر و برقراری اتصالات مورد نیاز می‌توان به کمک آدرس IP پردازنده به رابط Cloud9 دسترسی پیدا کرد. با استفاده از این رابط می‌توان کدهای صندلی چرخدار را تغییر داد و همزمان آن را اجرا کرد. با راه‌اندازی صندلی پرخدار و دسترسی به Cloud9 می‌توان با بیان دستورات صندلی چرخدار را کنترل کرد.بشنوید: گفتگو با Vladimir Stanovov درباره صندلی چرخدار کنترل شونده با گفتار

Vladimir Stanovov

ولادیمیر استانوو موفق به اخذ مدرک کارشناسی (۲۰۱۲) و کارشناسی ارشد (۲۰۱۴) خود از دانشگاه هوافضا سیبری (SibSAU) در کراسنویارسک روسیه شده است. استانوو در حال حاضر دانشجوی دکترا در علوم کامپیوتر و مهندسی در SibSAU است، جایی که وی پژوهش‌های خود را تحت نظارت پروفسور Semenkin انجام می‌دهد. پایان نامه دکترای وی در مورد الگوریتم‌های تکاملی، منطق فازی و کاربرد آن در یادگیری ماشین است.

منبع: robohub

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *