مروری بر اخبار فناوری های مهندسی منتشر شده در تابستان ۱۳۹۷ (بخش نخست)

در صورتیکه علاقمند به مرور اخبار در مدتی کوتاه و مطالعه بیشتر هستید، دسته مقالات مروری مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی را جالب خواهید یافت. در این مقاله به مرور اخبار مهندسی در ابتدای تابستان ۱۳۹۷ خواهیم پرداخت.

لباس های ماموریت مریخ

لباس های ماموریت مریخ باید از فضانوردان در برابرشرایط سخت جوی محافظت کنند. به همین دلیل ناسا طرح جدید این لباس ها را از پایه و با فناوریهای جدید معرفی می‌کند.

استفاده از هوش مصنوعی و هدایت هفتصد ربات در شرکت Ocado

Ocado، یک شرکت بریتانیایی خواربار آنلاین است که از سامانه های کنترل ترافیک هوایی و فناوری هوش مصنوعی برای ایجاد هماهنگی میان ۷۰۰ ربات در کارخانه و آماده سازی سفارش مشتری ها استفاده می کند. استفاده از این فناوری Ocado را به یک رقیب جدی برای کسب و کار فروشگاه آمازون تبدیل کرده است.

نخستین باتری در مزرعه بادی شناور Hywind نصب شد

یک باتری در Hywind اسکاتلند، نخستین مزرعه توربین‌های بادی شناور دنیا که در حدود ۱۵ مایلی ساحل Aberdeenshire واقع شده است، نصب شد. با این سامانه ذخیره سازی ۱٫۲ مگاواتی که به نام Batwind شناخته می‌شود، برای نخستین بار امکان ذخیره انرژی تولید شده از یک مزرعه بادی دریایی فراهم می‌شود. برای سرعت بخشیدن به انتقال انرژی تجدیدپذیر در جهان به باتری‌های بسیار بهتری نیاز داریم. ذخیره‌سازی انرژی برای کاهش تداخل و بهینه‌سازی خروجی بسیار مهم است.

تولید چرم بدون کشتن حیوانات

استارت‌آپ Modern Meadow بدنبال تولید چرم در آزمایشگاه است. بدین معنی که آنها چرم را در آزمایشگاه و بدون کشتن حیوانات تولید می‌کنند. طراحان در کنار دانشمندان روی تولید این مواد و بکارگیری آنها برای ایجاد لباس، مبلمان و لوازم جانبی زیبا کار می‌کنند. این چرم زیستی بسیار شبیه نمونه واقعی آن است (حتی بوی آن) و هیچ عواقب زیست محیطی بدنبال ندارد.

قایق الکتریکی تفریحی GoBoat

قایق الکتریکی GoBoat آرزوی هر ماهی‌گیر است. این قایق تفریحی از قطعات پلاستیکی ساخته شده است که براحتی و بدون نیاز به هیچ ابزاری سر هم می‌شود. وزن GoBoat تنها ۵۷ پوند است. این قایق کوچک را می‌توان برای ماهیگیری و گشت و گذار استفاده کرد.

چاپ سه بعدی منزل مسکونی

نخستین پروژه مسکن چاپ سه بعدی در شهر آیندهوون هلند در حال انجام است. این پروژه شامل پنج خانه است که در طول ۲ سال آینده ساخته خواهد شد. پروفسور Theo Salet از دانشگاه صنعتی آیندهوون پیشگام استفاده از چاپگرهای سه بعدی با بتن است. گروه وی در دانشگاه صنعتی آیندهوون نخستین پل چاپ سه بعدی را در سال ۲۰۱۷ ساختند.

یک خودروی خودران کند اما ارزان قیمت: Perceptin

اگر یک وسیله نقلیه خودران آهسته حرکت کند، بسیاری از مشکلات حل میشود. اگر یک خودرو با سرعت کم به شما برخورد کند تنها موجب درد می‌شود و حسگرهای ارزان قیمت برای ممانعت از تصادف کافی هستند. ارزان‌تر بودن استراتژی ‌استارت‌آپ Perceptin است که در سال ۲۰۱۶ توسط Shaoshan Liu تأسیس شده است. آنها یک وسیله نقلیه الکتریکی با سرعت حدود ۲۰ کیلومتر در ساعت و با هزینه‌ای کمتر از ۱۰۰۰۰ دلار طراحی کردند. با چنین خودروی کندی نمیتوان ترافیک خیابان‌ها را مدیریت کرد اما مناسب حرکت در محوطه دانشگاه‌ها یا پارک‌ها است.

خلاصه ای از فناوری های مورد استفاده در فوتبال

تماشا کنید که چگونه فناوری‌های VAR، GLT و EPTS بر روی بازی زیبا تأثیر می‌گذارد. کمک داور ویدئویی (VAR) احتمالاً فناوری جدید و هیجان انگیزی در جام جهانی امسال خواهد بود. این نخستین بار است که بازپخش ویدیویی برای کمک به داوران در جام جهانی استفاده می‌شود. فناوری VAR متشکل از یک گروه کمک داور واقع در یک اتاق ویدئویی است که در موارد خاص به داور کمک میکنند.

فناوری خط دروازه (Goal-Line) نیز که برای نخستین بار در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل استفاده شد، تعیین می‌کند که توپ از خط دروازه عبور کرده است یا خیر. نتیجه از طریق ساعت هوشمند به داور گزارش می شود. سامانه‌های الکترونیکی ردیابی عملکرد (EPTS) میتوانند پارامترهایی از جمله مسافت طی شده توسط بازیکن، سرعت حرکت، ضربان قلب، فشار خون و حتی تاکتیک‌های تیم را ردیابی کنند.

تولید ساختارهای مغناطیسی نرم چاپ سه بعدی

مهندسان MIT ساختارهای نرم چاپ سه بعدی تولید کردند که حرکات آنها را می‌توان با یک آهنربا کنترل کرد، درست شبیه یک عروسک خیمه شب بازی بدون نخ. این ساختار مغناطیسی چاپ سه بعدی در عین انعطاف پذیری، قوی است و می تواند جمع شود، بپرد و سینه خیز رود. از این روش جدید چاپ می‌توان برای توسعه دستگاه‌های بیومتریک کنترل شونده از راه دور استفاده کرد. برای نمونه از این روش می توان براحتی برای کنترل ربات‌های نرم درون بدن انسان استفاده کرد.

مراقبت از بیماران از پشت دیوار!

پرستاران به طور مداوم با بیمارانی روبرو میشوند که تخت خود را ترک میکنند. اینگونه بیماران افزون بر ایجاد دردسر برای پرستاران، خود را نیز در معرض خطر قرار میدهند. کارکنان بیمارستان با فناوری جدید MIT میتوانند در لحظه مکان همه افراد موجود در بیمارستان را ببیند.

ویژگی‌های الکترومغناطیسی بدن ما سیگنال‌های رادیویی در محدوده WiFi را انعکاس می‌دهند، اگرچه این سیگنال‌های به خوبی از بیشتر دیوارها عبور میکنند. پژوهشگران MIT، با انتشار این امواج رادیویی از مکان‌های متعدد و آشکارسازهای مختلف، توانستند افراد و حالت کلی آنها (ایستاده، نشسته و در حال راه رفتن) را مشخص کنند. این سامانه به قدری دقیق است که میتواند حرکات دست و پای افراد را تشخیص دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه نمایید.

اسکنر سه بعدی اتاق پرو

این اسکنر اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهد داد.TG3D Studio استارت‌آپی است که اسکنر بدن Scanatic را توسعه داده است. این اسکنر یک اسکنر مادون قرمز برای اتاق پرو لباس است. عمل اسکن حدود چند ثانیه طول می‌کشد و پس از حدود ۳۰ ثانیه سامانه به کمک گوشی هوشمند یک آواتار خیره کننده سه بعدی از شما، قد و وزن و اندازه گردن، شانه، قفسه سینه، بازو، کمر و … را نشان میدهد. TG3D اندازه لباس‌های خرده فروشان مختلف از قبیل نایک و آدیداس را جمع آوری کرده است. این برنامه در نهایت به شما خواهد گفت که چه سایز لباسی را باید از شرکت مورد نظر بخرید.

یک چرخ دستی برای اتصال به دوچرخه و حمل بار

TReGo یک چرخ دستی چند منظوره است که برای حمل بارهای سنگین طراحی شده است. ویژگی منحصر بفرد TreGo این است که در عرض چند ثانیه به دوچرخه متصل می‌شود. بنابراین نیازی نیست چرخ‌های ویژه حمل بار را تهیه کنید که بسیار بزرگ و پر هزینه هستند. تنها کافیست دوچرخه معمولی خود را با TReGo ارتقا دهید.

 


بیشتر بخوانیم:

تولید انبوه قطعات فلزی با فناوری جدید چاپ سه بعدی HP Metal Jet

تماشا کنید: تازه ترین پیشرفت ها و فناوری ها در زمینه حمل و نقل

چگونه هوش مصنوعی ، صنعت بانکداری را دگرگون خواهد کرد؟


«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *