آشنایی با ردیاب های سلامت ارزان قیمت

بازار ردیاب‌های سلامت با سرعت زیاد در حال رشد است. استانداردهای این بازار تا حد زیادی از محصولاتی مانند Fitbit Versa, Fitbit Alta, Fitbit Flex و ساعت‌های هوشمند Apple‌ تاثیر می‌پذیرد. به دلایل متعدد می‌توان پیش از خرید این پوشیدنی‌ها به دنبال گزینه‌های مشابه و کمی ارزان‌تر بود. در ادامه نمونه‌هایی از Gaemin، Withings و … را به عنوان جایگزین‌های مناسب Fitbit نام برده شده است. هدف معرفی دستگاه‌های ردیاب سلامت ارزان، به خصوص مناسب‌تر از از Fitbit یا ساعت‌های هوشمند Apple با کیفیت و کارایی خوب است. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

Vivofit 3 ساخت Garmin

در دنیای بزرگ ردیاب‌های سلامت Garmin نامی شناخته شده است. هرچند این شرکت معروف به واسطه‌ی نام خود دستی باز برای قیمت‌گذاری و افزایش قیمت محصولات خود را دارد، تولیدات این شرکت در مقایسه با رقبا ارزان‌قیمت هستند. Garmin Vivofit 3 یک ردیاب در رده‌ی مچ‌بندهای معمول است. Garmin Connect companion اپلیکیشن سازگار با این دستگاه است که کلیه‌ی اطلاعات جمع‌آوری شده را روی تلفن همراه همگام می‌سازد.

باتری این دستگاه بدون نیاز به شارژ به مدت یکسال مچ‌بند را تغذیه می‌کند. Vivofit 3 فعالیت کاربر را به صورت خودکار شناسایی می‌کند. ۵۴ دلار قیمت این دستگاه در فروشگاه‌های Walmart است. این دستگاهجایگزینی برای Fitbit Charge 2 یا دستبندهای ارزان‌تر Fitbit می‌باشد.

ردیاب سلامت  Garmin Vivofit 3

مچ بند Toubar

این مج‌بند به لحاظ قیمت جایگاهی مابین ساعت‌های هوشمند و دستبندهای ردیاب سلامت دارد. به لحاظ ظاهری نیز صفحه‌ی LED و باریک آن یادآور دستگاه‌هایی مانند Fitbit Alta، Flex 2 یا Ulta HD است. اتصال بی‌سیم این مچ‌بند به تلفن همراه امکان همگام سازی داده‌های دریابی شده از ردیابی فعالیت‌ها و خواب را فراهم می‌سازد. همچنین امکان دریافت هشدار تماس، پیامک، ایمیل و … نیز روی این مچ‌بند وجود دارد. Amazon این مچ‌بند را با قیمت ۲۰ دلار به فروش می‌رساند. این مچ‌بند برای افرادی که به دنبال دستگاهی ارزان با ویژگی‌های Fitbit Flex هستند مناسب است.

ردیاب سلامت Toubar

Amazfit Bip

این ردیاب هوشمند بیشتر ساعتی اسپرت مناسب کاربران بسیار فعال است که به دنبال دستگاهی مشابه یک ساعت هوشمند هستند. می‌توان این ردیاب را به G-Shock تشبیه کرد درصورتیکه امکانات بیشتری نیز در آن تعبیه می‌شد. این دستگاه ردیابی ضربان قلب، صفحه‌ای که ظاهر آن شخصی‌سازی می‌شود و امکان اتصال هوشمند را نیز داراست. دستگاه با گوشی‌های Android و IOS سازگار شده است و اپلیکیشن Mi Fit کلیه‌ی اطلاعات دستگاه را دریافت و ذخیره می‌سازد. Amazfit بدنه‌ای ضد آب و گرد و غبار دارد. باتری این ساعت بدون شارژ به مدت ۳۰ روز دستگاه را تغذیه می‌کند. Amazfit Bip یک از به‌صرفه‌ترین ساعت‌های ردیاب سلامت است که به GPS مجهز می‌باشد. این دستگاه با قیمتی در حدود ۸۰ دلار به فروش می‌رسد.

Amazfit Bip

گام شمار Omron Alvita Ultimate

استفاده از دستگاه‌هایی مشابه گام شمار Omron پیش از ساخت ساعت‌های هوشمند متداول بود. Alvita Ultimate به جز گام شماری در محاسبه‌ی کالری سوزانده شده، مسافت طی شده دقیق است. دستگاه طول گام را با توجه به قد و وزن کاربر تخمین می‌زند و به این شکل سنجش مسافت و گام شماری دقیق‌تر می‌گردد.

این دستگاه برای کاربرانی که به گام شماری و اطلاعات مربوط به آن نیاز دارند مناسب است و با قیمت ۲۵ دلار در دسترس است.

گام شمار Omron

Withings Activite Pop

در صورتیکه به دنبال ساعتی هوشمند با جلوه‌های کلاسیک هستید، این ردیاب سلامت توجه شما را جلب خواهد کرد. Withinga Activite Pop ساعتی کلاسیک است که پیشرفت روزانه‌ی کاربر را با یک عقربه‌ی ساده نمایش می‌دهد. این دستگاه قادر به اندازه‌گیری کیفیت خواب، گام شماری و … نیز هست. داده‌های جمع‌آوری شده با اپلیکیشن Health Mate هم‌گام می‌شود. پس از خرید امتیاز Withings توسط Nokia، نمونه‌های از پیش تولید شده با قیمت۷۰ دلار به فروش می‌رسد.

ردیاب فعالیت Withings

ردیاب سلامت Wesoo K1

این ردیاب سلامت مشابه Fitbit Flex 2 است اما کارایی آن نزدیک‌تر به Fitbit Charge 2 است. Wesso K1 کمی بزرگ است و گام شماری، کالری سوزانده شده، ردیابی کیفیت خواب و … را به خوبی انجام می‌دهد. اپلیکیشن Android و IOS هم‌گامی داده‌ها با تلفن همراه را تسهیل می‌کند. این دستبند ضد آب است و برای شناگران مناسب است. قیمت کنونی آن در حدود ۱۲ دلار است و یک ردیاب سلامت ارزان قیمت به حساب می‌آید.

Wesso K1

ردیاب Amazfit Equator

این دستگاه کوچک با یک بند پلاستیکی روی دست یا گردن بسته می‌شود. Equator قادر به اندازه‌گیری مشخصه‌های اساسی سلامت مانند کیفیت خواب، گام‌شماری، و تخمین میزان کالری سوزانده شده است. اپلیکیشن دستگاه با سیستم‌عامل‌های Android و IOS سازگار است. این دریاب سلامت یکی از کوچک‌ترین دستبندهای ارائه شده در بازار است و با قیمتی در حدود ۳۵ دلار عرضه می‌شود. نظر مشتریان در مورد این ردیاب طیفی گسترده دارد و نظرات مثبت و ناراضیاتی‌های مشتریان را شامل می‌شود.

ردیاب سلامت Amazfit Equator

ضربان سنج Wahoo Tickr

جایگزین ساعت‌های هوشمند و دستبندهای ردیاب، دستگاه‌هایی هستند که به قسمت‌های دیگر بدن متصل می‌شوند. Wahoo Tickr یک ضربان‌سنج است که روی قفسه‌ی سینه بسته می‌شود. هدف اندازه‌گیری ضربان قلب حین ورزش است.

اغلب برای بررسی داده‌های این گونه دستگاه‌ها از یک ساعت هوشمند، مچ‌بند و … استفاده می‌شود. Wahoo Rickr اما با اتصال مستقیم از طریق بلوتوث داده‌ها را روی اپلیکیشن سازگار شده‌ی خود هم‌گام می‌سازد. بنابراین دستگاه با تعداد زیادی از ساعت‌های هوشمند، مچ‌بندها و گوش‌های تلفن همراه سازگاری دارد. قیمت این دستگاه در حدود ۵۰ دلار است.

ردیاب سلامت و ضربان‌سنج Scosche Rhythm+

این دستگاه روی دست و بازو سوار می‌شود و اطلاعات مربوط به ضربات قلب، کالری سوزانده شده، مسافت طی شده و سرعت حرکت را جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات روی کلیه‌ی دستگاه‌های قابل دسترس با بلوتوث آپلود می‌شود. به همین دلیل این ردیاب با طیف وسیعی از دستگاه‌های الکترونیکی سازگار است. قیمت کنونی این دستگاه در حدود ۸۰ دلار است.

ردیاب سلامت و ضربان‌سنج Scosche Rhythm+

پوشیدنی‌ها در مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی:
فناوری های پوشیدنی مناسب ورزش های هوازی و غیرهوازی
Jacuard، لباس لمسی گوگل و Levi
پیشگیری از مرگ ناگهانی پس از حمله صرع به کمک دستبند embrace


منبع: digitaltrends
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *